ik heb een fjordruin van 1,35 hij staat samen met een tuigmerrie van 1,60 ofzo, en een welsh ponyruin van 1,15/1.20 ofzo

De paarden hebben 'snachts een uitloop (de bak en nog een stuk zand) en allen een apparte stal tot hun beschikking. Ze lopen wel bij elkaar, maar er staan 3 apparte stallen op dus

De tuigmerrie en mijn pony gaan prima samen, de mijne staat regelmatig bij de merrie in de stal, de merrie niet bij hem want zijn stal is te laag voor haar
Voor de ''privacy'' van de welsh was er een plank voor de deuropening gegaan zodat mijn pony er niet in ging (de tuiger kon er al niet in)
Dit is 1,5 jaar goed gegaan. In de omstandigheden is niets veranderd.
sinds vorige week ging mijn pony netjes wat door zijn knietjes en onder de plank door..

stalhouder was er níet blij mee, vandaag is er dus een plank onder gekomen nog.
De gehele constructie hangt nu dus ong 15 cm lager dan het hoogste punt van mijn paard (zonder meetlint enz gemeten hoor

en hij stond er weer.. een ging er weer net zo lomp uit..
Ik word er niet goed van.. hij vreet bij die kleine pony al het hooi op, staat in die stal te kakken..
hij vernielt zijn eczeemdeken met het keihard langs die plank schrapen omdat hij nét niet ver genoeg bukt
en de stalhouder is er niet echt blij mee...
Hij komt geen voer tekort, zijn hooiruif is continue gevuld, hij is niet mager, en komt verder weinig tekort wat hij bij die andere pony wel kan halen

Iemand een briljant plan om die blonde geit weer wijs te maken dat hij écht niet zo klein is?

(het is een heel verhaal geworden.. kan goed zijn dat ik er iets vergeten ben in te zetten.. sorry dan..