Manegepaard kopen; zouden jullie het doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 09:01

Oke, bedankt Haha!
Maar ik had het eerst aan iemand van stal gevraagd, waarom hij die band niet omhad, en die zei dat het was omdat hij er wondjes van kreeg (en Uniek's band ging toen ook af, maar die zoog er ook gewoon doorheen).

Welk paard vond hij dan bij mij passen?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:08

Winston! Koel in zijn hoofd, werkwillig en lief op stal. Vroeger bokte hij nog wel eens maar hij is nu al een stuk rustiger.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 12:58

Lief op stal Haha!. Soms niet (*hap*) Knipoog
Maarja Winston.. In de manegelessen vind ik er nooit zoveel aan, en dat rennen en bokken (wat ze wel eens deed) maakt ook niet uit (meestal is het wel uit te zitten, ik was er tenminste alleen die keer met die wedstrijd vanaf gevallen). Maar ik weet niet of ik haar wel zo leuk vind (in de manegelessen is ze best saai), ze trapt trouwens wel naar andere paarden (als blikken konden doden...).

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:58

Okay, na de argumenten van Manon, is Kenzo misschien niet hét ideale paard voor je, maar dat heeft op zich niets te maken met het feit dat hij een manege-paard is !
Mijn vriendin heeft ook een manege-paard gekocht!
De manege eigenaar had het paard oorspronkelijk voor zijn vrouw gekocht, maar omdat ze voortdurend hengstig was (is Scheve mond ), was ze niet echt inzetbaar op wedstrijden.
Hij heeft haar toen in de lessen mee laten lopen. De eersten op een dag die haar reden, hadden altijd vreselijk veel pech: die moesten haar uit de box halen, hoeven uitkrabben, poetsen en zadelen; dit met gevaar voor eigen leven Scheve mond ! Soms kwam je de box niet in, omdat ze met d´r kont naar je toe stond en je letterlijk weer de box uit mepte ! 1 Keer heeft ze bij iemand de halve neus weg gebeten Lips are sealed !
Tja... uitgerekend op dít paard werd mijn vriendin verliefd en heeft haar gekocht Lachen ! Als je er eenmaal opzat, was ze prima, altijd werkwillig en braaf!Na een half jaar met pijn in d´r buik naar d´r toe te zijn gegaan, heeft mijn vriendin hulp gehaald en door deze trainster, heeft ze echt geleerd hoe er met dit paard om moet worden gegaan: super konsekwent Lachen !
Kort daarna zijn we naar een kleine zelfverzorger-stal gegaan en ziehier, dit paard knapte hier zó van op Lachen !! Ze legt zo goed als nooit d´r oren meer aan en bijten is er ook niet meer bij ! Helaas is ze nog steeds extreem hengstig en dan is het wel eens erg lastig om hoeven uit te krabben, dan wil ze d´r been nog wel eens eventjes "omhoog doen". Als je echter de zweep in de hand neemt (je hoeft hem dan niet te gebruiken Knipoog ), laat ze het wel uit d´r hoofd om te meppen!
Dit paard was gewoon overduidelijk niet geschikt als manege-paard. Op het moment dat ze iemand had waar zij een band mee kon opbouwen, die konsekwent tegen haar was en dat ze niet meer op een manege stond, waar 100 keer per dag iemand voorbij liep (en vaak een dreun op d´r deur gaf met de opmerking :"Zo.. stomme knol" Boos! ), veranderde ze met de dag! We zijn nu 4 jaar van die manege weg en het gebeurd nog steeds, dat als we iemand van die stal tegen komen, die haar nog van "vroeger" kent, nog steeds niet kunnen geloven dat uit "dat levengevaarlijke beest" zo´n leuk paard is geworden Lachen !

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:35

het ligt er aan wat voor paard het is want sommige manege paarden zijn hele goede paarden en het ligt er ook aan wat jij er mee wilt gaan doen