Ervaringen met deze chaps en handschoentjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Ervaringen met deze chaps en handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 20:58

Heeft iemand toevallig deze chaps van Divoza?
Afbeelding
Fantastische kunstlederen minichaps. Kuit voorzien van elastiek met kunstleer overtrokken. Makkelijke pasvorm en soepel sluitend om de kuit. Machine wasbaar.
€ 19.94

Ze zijn op dit moment in de aanbieding.

Ik heb nu duurdere chaps en ik ben er op zich tevreden over maar de riempjes bovenaan zijn stuk.

Ik twijfel nu tussen nieuwe riempjes erop laten zetten of nieuwe chaps.

Dan nog deze handschoentjes:
Afbeelding
Je kunt kiezen uit maat 6, 7, 8 en 9, maar ik heb geen idee wat dat inhoudt. Jullie?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:41

De chaps heb ik gehad, maar daar ben ik niet kapot van. Er zit absoluut geen model in en de kwaliteit is ook niet veel bijzonders.
Ik heb een paar keer met deze chaps gereden, maar ze zaten niet netjes om mijn benen. Dat lag trouwens niet aan de maat.
Ik heb nu chaps van Mountain Horse. Een flinke uitgave, maar hun prijs dubbel en dwars waard.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:37

Ze zijn nogal stug, die minichaps... Qua model vergelijkbaar met die van Kieffer alleen dan veeeeel minder soepel.

De maten van de handschoenen zijn ongeveer 6=S, 7=M 8=L 9= XL. Ze vallen nog wel eens vreemd uit moet ik zeggen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:55

ik heb ook altijd goedkope chaps gehad, maar heb toen toch maar een keer duurder (75 euro ofzo) gekocht. en die zitten veeeel fijner en gaat veel langer mee. ze blijven ook mooier en zakken niet af, zoals die goedkopere altijd naar een paar maanden deden.
ik koop dus voortaan wat duurdere chaps

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:14

Dat is het model Jubilee toch? Ik denk niet dat je veel kunt verwachten voor dat geld. Ik geef liever wat meer uit voor chaps. Ik heb nu ook chaps die al jaren mee gaan en die heb ik bijna 8 jaar geleden gekocht voor 75 gulden. Ze zijn nog niet kapot, maar ze zien er niet echt mooi meer uit en hij begint nu een beetje te wijd te worden aan de bovenkant.

Ik wil zelf binnenkort ook naar Divoza gaan voor chaps, ik zat meer aan het model Legs (schijnt Kieffer te zijn, geloof ik) of Flex te denken. Die zijn allebei zo rond de €40-50. Heeft er toevallig iemand ervaring met die chaps?

Wat betreft die handschoenmaten, dat is een maat in centimeters. Je moet de breedte van je handpalm meten onder je vingers.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:43

Ik hjeb wel chaps van het Divoza-huismerk, maar wel 'echte' leren, geen kunstleer. Model flex oid, zou dat kunnen?
Ik vind ze iig wel heel fijn, ze zitten mooi hoog.
Ik heb ze al drie jaar en ze doen het nog steeds (ik rijd er niet heel veel mee, misschien drie keer per week 1 paard).
Het enige irritante zijn de drukknoopjes onderaan, die gaan vaak los (tegenwoordig doe ik ze niet eens meer vast).

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:07

Linda250 schreef:
Ik heb nu chaps van Mountain Horse. Een flinke uitgave, maar hun prijs dubbel en dwars waard.

DAt heb ik dus met die minichaps van MH. Die zitten niet goed, zakken af, rits doet pijn want die drukt op de zijkant van mijn knie.
Die andere, met stuke elastiek bovenaan en met dat bruine leer (Harry Horse geloof ik) heb ik al meer dan 3 jaar en die functioneren wel heel goed.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:42

Ik heb deze chaps gehad, maar die hebben het geen half jaar uitgehouden.
Nu heb ik hetzelfde model van..... Harrys Horse (niet die van Kieffer) en die blijven veel en veel beter en zijn lekker soepel.
Harry's Horse Chaps hebben ze niet bij divoza volgens mij.

De handschoenen ken ik niet.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:25

Als dit die wasbare chaps van Kiefer zijn heb ik ze. Ze liggen al een jaar werkeloos in de kast omdat ik te lui ben om ze aan te trekken. Maar ik vind ze wel heel fijn. Als je ze was worden ze alleen grijs. Ik heb ze nu bijna 3 jaar en ze doen het nog prima(de 1e 2jaar wel regelmatig gebruikt). Ze kosten 3 jaar geleden ook maar iets van 70 gulden dacht ik.
Die handschoenen heb ik toevallig ook! Ik heb een pest hekel aan handschoenen maar je moet toch wat als het echt koud word. Ik vind ze erg fijn, warme handen en toch gevoel in je vingers. Wel heb ik mensen horen klagen dat het leer op rold en je er blaren van kan krijgen. Hier heb ik helemaal geen last van, zelfs niet met longeren enzo.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:45

Ik heb die van Kieffer ook. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ze perfect vind zitten.
Daar voor had ik een goedkopere versie, die werden stug en stijf.

Deze blijven soepel, zijn heel licht en zitten gewoon super prettig.

Succes met je keuze!

(trouwens, ze kosten iets van € 45,-)