je paard masseren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

je paard masseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 23:47

Vanavond heb ik Remy eens een lekkere massage gegeven... Ik vond hem de laatste tijd nogal stijf dus heb het eens geprobeerd, nu nog afwachten of het geholpen heeft. Party!!

Eerst heeft hij een kwartiertje losgelopen in de bak en daarna heeft hij even lekker uitgerend (tijdje gedraafd, flink gegalopeerd en rustig uitstappen).
Ik heb met m'n vingers gedrukt en tegelijkertijd rondjes gemasseerd, en daarna wat met m'n handen over zijn rug geklopt (hakken). Ik heb ook zijn schouders, hals en benen gekneed en daarna z'n benen eens lekker gestrekt.
Hij stond er gewoon van te genieten en werd heerlijk ontspannen .... Lovers

Het was dus duidelijk dat hij het erg lekker vond.

Ik heb geprobeerd pijnlijke of harde plekken te ontdekken, maar die heb ik niet gevonden. Wie weet waar ik op moet letten bij zo'n massage? En heeft nog tips om zijn spieren lekker los te krijgen ?

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:55

5april, informatieavond over fysiotherapie bij mensen en paarden. Kijk op www.recreatieruiter.nl voor meer info.
Ik heb redelijk ervaring met massage, dat kun je eigenlijk niet via I-net uitleggen, dat moet je gewoon IRL doen.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:59

Concentreer je bij het masseren niet alleen op wat jij voelt (hard/zacht, warm/koud) maar let ook op de lichaamshouding van je paard. Het paard zal nl. altijd signalen geven wat hij echt lekker vindt en wat niet.
Wanneer je die enigzins kunt "lezen" zul je in de toekomst de "pijnplekken" sneller en gemakkelijker kunnen vinden.

Hou er overigens wel rekening mee dat je niet iedere dag een intensieve massage geeft, dat kan weer negatieve uitwerkingen hebben.

Succes!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:03

Citaat:
Kijk op www.recreatieruiter.nl voor meer info.


Ik heb even gekeken maar ik kan er geen info over vinden? Verward

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:18

Jola schreef:
Citaat:
Kijk op www.recreatieruiter.nl voor meer info.


Ik heb even gekeken maar ik kan er geen info over vinden? Verward


Jawel hoor, maar je moet even zoeken. http://www.recreatieruiter.nl/indexinfo.htm kijk nu in de agenda bij de eendaagse evenementen van april.
inside information: deze middag gaat mogelijk in ons nieuwe huis plaatsvinden.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:26

Heb het gevonden!!! Haha! Lijkt me hardstikke interessant, vindt het alleen een beetje ver weg en mijn ouders komen dat weekend langs....Het zal dus voor een andere keer zijn.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 14:04

Heb ook even gekeken ! Lijkt me ook best interessant, alleen erg ver weg om even gauw heen te rijden. Helaas.

Met de massage heb ik inderdaad ook heel goed op Remy's reacties gelet, maar hij was alleen ietsje chaggie als ik aan z'n buik kwam bij de singel. Daar heb ik het goed warm gemaakt en losgekneed en daarna was het al minder gevoelig.

Maar heeft iemand nog meer tips, of natuurlijk sites waar meer info op staat ?