Slaan met voorbeen onder het rijden (geen hengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Slaan met voorbeen onder het rijden (geen hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 18:06

De laatste tijd lijkt het erop dat Magic een soort zenuwtikje heeft.
Onder het rijden slaat ze soms met een voorbeen naar voren. Echt even 'pats'.

Eerst dachtt ik dat ze misschien een keer last heeft van een vliegje, die op haar hoofd of been zet. Maar ze begint het steeds vaker te doen.
Het lijkt wel frustratie, terwijl ze op die momenten wel lekker ontspannen loopt. Of zal het gewoon vrolijkheid zijn?

Woensdag heb ik weer les en dan zal ik het ook even aan mijn instructrice vragen, die ziet haar tenslotte ook lopen. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Of enige idee waar het door veroorzaakt word.

Het geeft namelijk toch wel een onrustig beeld. Eerst deed ze het missschien 1x per keer dat ik rij, maar gisteren een keer of 3. Raar paard?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:11

Pablo doet dat ook wel eens, meestal als hij juist erg lekker loopt. Ik ben er nog niet achter wat het is, en hij doet het ook niet zo vaak als die van jou.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 18:13

Idd als ze juist lekker ontspannen loopt. Maar het is echt iets nieuws. Het was me laatst opgevallen dat ze het wel eens deed. Maar gisteren was het echt erg!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:32

ik heb een keer een klant gehad, wiens paard dit ook deed. Die had (ja, echt waar) hooiallergie. Had last van de pollen in de lucht. Is het iets van de laatste tijd?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 22:33

Ja het is idd iets van de laatste tijd, maar ik heb vandaag weer gereden en er was niets aan de hand.
Ik weet het ook niet meer hoor. Raar paard

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 22:42

Hmmm, moet het eerst zien. Kan wel met pollen te maken hebben rond deze tijd... maar kan ook een ondeugd zijn.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 22:52

Ja daarom, dat zou ook best kunnen, want ze is de laatste tijd lekker brutaal met rijden.
Ik zal mijn instructrice nog wel laten kijken. Maar ik zal die allergie zeker in mijn achterhoofd houden. Je weet maar nooit!

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:16

mijne deed het ook vandaag!!
maar was gewoon in het park... volgens mij was het gewoon een vreugede sprongetje... lente in zijn kop denk ik!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 01:46

Het kan zeker wel door een allergie o.i.d. komen, wij hadden hier op stal een headshaker staan die ook met zijn voorbenen naar het hoofd sloeg tijdens het rijden, hij was allergisch voor licht. Dit paard was echter wel een extreme headshaker, en deed het constant.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:39

bij Pablo is het volgens mij een teken van hard aan het werk zijn en even geen raad weten met zijn impusl en verzameling. Hij tikt dan echt één pas een voorbeentje zo hoog en elegant eruit alsof hij zijn halfbroertje Krack C is en loopt dan weer gewoon door. Ik negeer het lekker, vind het eigenlijk een goed signaal en hij doet het ook maar heel af en toe.