hoe herken je een gebroken boom?????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

hoe herken je een gebroken boom?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 23:12

Ik kan een tweedehands zadel kopen, een Kieffer zadel die al wat ouder is. Haha! Hoe kan ik zien of voelen of de boom nog heel is. Ik ga a.s. week het zadel ophalen, mits hij er goed uit ziet en alles nog in goede staat is. De verkoper zegt dat de boom nog heel is maar dat wil ik graag zelf checken. Wie weet hoe je dit kan zien???!!!
En waar moet je nog meer op letten bij de koop van een 2de hands zadel??

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:15

Een meisje bij mij op stal heeft twee jaar met een gebroken boom rondgereden. Ze hoorde wel wat kraken maar de boom was niet te bewegen. Je moet er echt iemand naar laten kijken die er heel veel verstand van heeft!! Bij haar kwam de zadelmaker erachter toen ze het zadel wilde laten opvullen.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 23:19

Ik kan hem niet eerst naar een zadelmaker brengen, ik moet hem direct kopen. Dat is op zich niet erg omdat de verkoper aangeeft dat de boom nog heel is en ik neem aan dat iemand mij dan niet voor de gek houdt. Maar ik wil er wel op letten. En wat als de boom kapot is, valt dit nog te repareren of kan het zadel dan weggegooid worden??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:16

zet het zadel tussen je knieen, zeg maar net als dat je erop zit. Als je nu je knieen naar elkaar toe kan knijpen kan je er donder op zeggen dat de boom gebroken is.
Ook, zet de kamer tegen je heup, en trek de lepel naar je toe.. Lukt dat? gebroken

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 09:36

sandra1977 schreef:
Ik kan hem niet eerst naar een zadelmaker brengen, ik moet hem direct kopen.

Ik neem aan dat een gebroken boom een reden mag zijn om de koop ongedaan te maken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 09:56

Zoals Stef zegt klopt het wel ja. Je moet alleen wel opletten dat je bij dat knijpen tussen je kniƫn niet te hard knijpt, anders breek je hem alsnog. Als je de lepel naar je toe trekt en er ontstaat een grote plooi in het leer, dan is het zadel waarschijnlijk daar gebroken.