Verhuizen..tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Verhuizen..tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 20:41

Ik ga zaterdag ( Bloos sneelllll all !! ) Jolly verhuisen !! De nieuwestal waar ze komt te staan is ong. 4minuutjes van de stal waar ze nu staat ! ( ik ga dus deze week een xtje langs Haha! )
Jolly is een beetje een hittemetitje dus als ze op die nieuwe stal staat zal ze zeker een dag of 4 heel erg wild zijn.....
Ik heb het met het voer al geregeld maar het ligt me nog niet helemaal lekker......
Waar ze nu staat krijgt ze hooi zoveel ze wil, s'ochends en s'avonds een halve kilo bix en wat appeltjes en worteltjes....op de nieuwe stal krijgt ze geen appeltjes of worteltjes standaard
( ik ga gewoon een net kopen en dat zet ik bij dr stal neer ofzo denk ik... Verward ) en ze srijgt kuilgras i.p.v. hooi..... dus dan moet ze iets minder bix 9 dat heb ik al geregeld) maar hoe kan ik haar het allerbeste overlaten schakelen naar het kuil ? Hooi menemen van dr ouwe stal gaat denk ik moeilijk en dan denk ik als het wel zou lukken niet meer dan voor 1 à 2 dagen..... dat is mayB ook wel goed....naja hebben jullie nog goeie tips ?? Toen Joll bij mij kwam ging alles kwa eten redelijk goed..... Lachen haha misschien maak ik me ook wel voor niets zorgen ( ik lijk mn moeder wel....lekker overbezorgd... Knipoog ) Owja Ze hoess(te..) een beetje nu bijna nooit meer en op de stal van nu krijgt ze s'avonds ook Foenegriek maar het is nu bijna over en moet het dan volgens jullie nog steeds of kan het stoppen... (anders moet ik het nog ff gaan kopen..... Lachen ) tips zijn very welkom !! Ik wil graag dat de verhuising ontspanne en goed loopt namelijk !! *LOL*


diara
Berichten: 107
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:53

Bij mijn paard heb ik ut in 2 dagen gedaan ,
de overgang van hooi naar kuil.
Bij mijn paard gaf ut geen problemen.
Over de Foenegriek,
mijn merrie is dampig en ze krijgt elke dag Foenegriek gewoon als ondersteuning van de luchtwegen.
Suc6 met de verhuizing!

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 21:04

thnx !! ik denk dattet wel gaat lukken ! Lachen

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:15

Ik zou wel hooi meenemen of een paar pakjes kopen om het de eerste paar dagen te mengen met het kuil. Ze vinden over het algemeen kuil weel heel lekker dus dàt zal geen probleem zijn. Met weidegang even opletten hoe het gaat met de andere paarden, eerst maar een paar dagen op stal laten zeggen de meeste mensen. Ik ben ook pas verhuisd en dat is allemaal goed gegaan, ook van hooi naar kuil, langzamerhand dus, en met de andere paarden gaat het prima. Ze heeft het wel naar haar zin en is relaxter dan voorheen heb ik het idee. Sukses met de verhuizing en geef haar maar een beetje meer aandacht, voor zo'n paard is het ook best eng.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 21:18

thnx !! ik denk dat ik ga proberen haar eerst in een apart stukje wei te zetten maar ik denk niet dattat lukt.. het is trouwens fullpension.... dus ik moet nog ff goed met de stalbaas overleggen........


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neentje97 en 85 bezoekers