Stalling van pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Stalling van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 15:57

Hallo,

Vraag dit voor een andere, maar vind het zelf ook wel een goede vraag.

Ze heeft een paard en moet van plek veranderen omdat de plek waar ze nu staat snel dicht/weg moet.

Het paard is niet geschoren en had een dikke wintervacht, nu gaat dat langzamerhand weg natuurlijk.
Hij wordt wel gereden.
Maar 3-4 keer per week (is nog een jong paard)

Haar vraag is:
Kan ze hem met een dunne deken (150grams) en een regendeken met hele hals dag en nacht buiten laten staan?

Het is een tijdelijke plek, hooguit 2 maanden.
Het "probleem" is dat er geen schuil stal is, daarom dus die dekens, maar de vraag uiteindelijk is: kan dat zo met die dekens?

Dankje

Sanne en Lucy
Laatst bijgewerkt door SanneVD op 21-03-03 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:01

Ik ben niet zo wild van die regendekens, ze ademen volgens mij niet en het paard gaat eronder zweten. Als het paard echt een dikke wintervacht heeft, dan kan hij wel met een deken op buiten staan.
In wat voor stal heeft hij gestaan? (binnen/buiten)

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 16:03

in een buitenstal met een paddockje eraan. dus kon al naar buiten 's nachts..

Het is wel een regendeken met een speciale voering, ik weet even niet meer hoe die heten, speciaal spul dus.

Ademd goed dus.

Sanne en Lucy

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:06

Ik denk dat het gewoon moet kunnen. Een paard heeft het minder snel koud dan wij en de warmere tijd komt er weer aan! Er zijn zoveel paarden die dag en nacht buiten staan zonder een dekentje of wat dan ook.

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 16:08

Maar omdat die helemaal niet naar binnen kan namelijk, ook geen schuilstal, wel wat boompjes, maar die geven niet veel schuiplek, vandaar.

Dus het zou wel kunnen.
En inderdaad omdat het alweer warmer wordt.

Bedankt he!

Sanne

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:14

Ja, dat is mijn mening hoor. Het kan zijn dat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
Een schuilplek is natuurlijk altijd beter, maar een paard kan heus wel wat hebben.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:16

Het is een paard, geen mens. Gewoon naar buiten dus met dat dier. Van die deken zal hij alleen maar last hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:19

eveline_B schreef:
Van die deken zal hij alleen maar last hebben.


Dat denk ik ook. Staat hij nu wel met deken op stal?

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 16:41

nee..
Maar wel een regendeken doen?

Ik weet dat het geen mensen zijn, ze kunnen wel wat hebben, maar 's nachts kan het kouder zijn, regent het misschien wel en loopt een paard minder... vandaar.

Maar het kan dus ook wel zonder iets dag en nacht zonder schuilstal?

Dan is het tijdelijke "probleem" opgelost, bedankt!

(en het is gelukkig maar voor maximaal 2 maanden, en het wordt dus al warmer 's nachts)

Sanne

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:44

Helemaal geen deken op, zou ik zeggen. Daar heeft het paard alleen maar last van. Het gaat draaien, wordt vies en nat. Als hij gewoon een lekker wintervachtje heeft, dan kan hij er tegen.

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 16:50

hihi dan kan de verhuising al snel beginnen Haha!

Sanne en Lucy

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:52

Gewoon naar buiten dat dier. Het is geen mens. Zijn vachtje zal hem beschermen tegen de verschrikkelijke ruige omstandigheden Tong uitsteken in ons Nederlandse klimaat. Ga je pony nou niet vermenselijken. Daar zal hij meer last van hebben dan van de Nederlandse slagregens.

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 19:22

eveline_B schreef:
Gewoon naar buiten dat dier. Het is geen mens. Zijn vachtje zal hem beschermen tegen de verschrikkelijke ruige omstandigheden Tong uitsteken in ons Nederlandse klimaat. Ga je pony nou niet vermenselijken. Daar zal hij meer last van hebben dan van de Nederlandse slagregens.


Nee inderdaad.

Bedankt voor de antwoorden.

Sanne

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:53

Als je pony een dik vachtje heeft, kan hij zo naar buiten! Kou kunnen ze veel beter doorstaan dan nattigheid! Als je pony eerder alleen op stal heeft gestaan, heeft hij natuurlijk minder huidvet dan een pony die wel het hele jaar door buiten staat. Midden in de winter zou de overstap dan ook nogal groot zijn, maar aangzien het nu lente is, denk ik dat het toch wel moet kunnen. Het zou alleen voor de pony fijner/beter zijn als hij een schuildakje had! Maar dat is niet mogelijk begrijp ik....Heel veel suc6 met het vinden van een goede oplossing!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 03:11

Ik zou er zelf wel een dekentje op doen.. Als je de luxe hebt die alleen 's nachts om te kunnen doen zou ik daar voor kiezen, maar 24 uur een ademende waterdichte deken lijkt me ook goed.

Vooral 's nachts is het nog vrij koud, en als hij het stalletje gewend is lijkt het me wel lekker..

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 13:54

Paardje staat in wintervacht en kon vroeger ook al naar buiten, dan zou ik er in deze tijd van het jaar zeker geen deken opdoen. Hij gaat er meer last (zweten, draaien,..)van hebben dan plezier.