mijn paard wordt gek als . . .

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kellytje

mijn paard wordt gek als . . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 22:30

ik sta sinds 3 maanden op een andere stal en daar zijn de boxen aan beide kanten open met alleen tralies er tussen
de paarden kunnen elkaar dus zien.
nu heeft mijn paard een merrie naast zich staan waar hij helemala gek op is. nu is het probleem bijvoorbeeld bij het uitmesten of als ik wil opzadelen en dat paard staat neit in haar box dat mijn paard op zijn achterbenen gaat in stal en zenuwachtig rondjes gaat rennen hij sloopt zowat ze hele stal

kunnen jullie mij hier misschien mee helpen want wordt er best wel gek van soms Verdrietig

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:36

Zorgen dat je een andere stal krijgt en je paard geen contact meer heeft met die merrie. Het zal even moeilijk worden, maar je zult zien dat je paard na verloop van tijd rustiger wordt.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:42

hang een deken (oid) over de wand heen, maar wel dat het vast zit
zodat hij haar niet kan zien
na een tijdje zal hij wel aan het idee wennen
want dit word wel erg gek, hij kan dus bijna niet meer zonder haar

jameslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:32

ja ik denk ook een andere stal

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:48

Ik zal mijn antwoord even wat verder verklaren.
Ik rij sinds enige tijd een hengst bij en hij stond naast een merrie. Op zich kan dat best, maar hij was nogal gek van die merrie. Als die merrie weg was stond hij alleen maar te waven (wat hij daarvoor nog nooit gedaan had) en rondjes te lopen in zijn stal. Hij kreeg zelfs na verloop van tijd ingevallen flanken van de stress en zag er verder ook minder goed uit.

Ze hebben nu de stalindeling veranderd. Hij staat aan de andere kant en ziet die merrie bijna nooit, hij waved niet meer, z'n stal is schoner dan voorheen en hij ziet er weer mooi en gezond uit.

Het is de beste beslissing geweest om de stalindeling te veranderen, eerst was hij zeer onrustig zonder die merrie, nu "hoor" je hem er nooit meer over.

kellytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 15:26

bedankt voor jullie reacties ik ga even met de staleigenaar overleggen want er komt volgende week pas een box vrij in de stal erachter dus
denk zelf ook wel dat dit de beste oplossing is.
ik merk ook dat zijn stal veel vieser is echt hij trekt hem helemala overhoop en ja zelf kan ik hem niet eens opzadelen dus ja dan moet hij nu gewoon naar andere stal toe

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie