schudden met hoofd tijdens singelen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperYola
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-11-04

schudden met hoofd tijdens singelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 01:35

zodra ik mijn paard aansingel gaat ze heel snel met haar hoofd langs de muur, en het klinkt alsof ze met haar gesp of tanden ik kan het niet zien, lang die muur gaat.........

wie kent dit? of heeft ook zoiets mee gemaakt.........
ze doet verder niets raars, alleen tijdens het aansingelen.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 09:40

dan vind ze het niet leuk, singel je wel rustig aan?
dus eerst op het eerste gaatje en daarna voorzichtig verder?

mijn pony vind het ook niet zo leuk en maakt die beweging ook.
de tijd ervoor nemen, en niet meteen strak aansingelen helpt een hoop

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 10:47

die van mij vind het ook niet zo prettig aansingelen. ze gaat zelfs bijten dan.
het kan ook aan je zadek liggen dat hij er last van heeft,
kijk voor de zekerheid daar dan ook nog even naar!
veel paarden hebben ook claustrofobie en dan krijgen ze het dus beetje benauwd van aansingelen

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 11:21

idd wat hier word enoemd, rustig de singel vastmaken, gaatje voor gaatje en niet ineens alles.

Mijn paard nu vind het ook niet zo fijn dus ik heb er al een bomtje omheen zitten om het iets prettiger te maken.

SuperYola
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 12:13

Nee ik doe dat ook niet snel, ik leg eerst de dek op haar rug, dan leg ik het zadel er los op, en laat het eerst even liggen, daarna pak ik de singel en doe gaatje voor gaatje. ook moet ik er wel bijzeggen dat ze wat te dik is voor haar doen. ik dacht eerst dat het daarmee te maken had. Laats zag ik een paard die zijn singel om de buik had zitten i.p.v. net achter zijn voorbenen, dus ik dacht dat ik het misschien fout deed? hoor het wel.

LIQUITA

Berichten: 1437
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 16:33

Mijn paard bijt ook in de muur bij het aansingelen. Het heeft bij mij niks te maken met hard aansingelen ofzo. Ze doet het al, als ik alleen nog maar de singel (van zacht neopreen) onder haar door haal. Ik weet natuurlijk niet wat er vroeger gebeurd is, maar niks helpt om het tegen te gaan.
Het enige wat ik nu doe is de singel op het eerste gaatje vast zetten en pas als ik in de bak ben, singel ik gaatje voor gaatje (rustig) verder aan. Dan kan ze nergens in bijten en is ze wat afgeleid.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:24

Heel veel paarden hebben hier last van. Het is niet iets om je druk om te maken. Vaak hebben merries het meer dan ruinen of hengsten. Ze willen gewoon niet aan hun buik aangeraakt worden.
Gewoon rustig singelen en net doen of er niks aan de hand. Straf het paard ook niet af dat is nergens voor nodig. Mijn merrie doet het zelf ook en bijt zelfs in haar eigen borst. Zodra ik er maar iets van zeg tegen haar of haar corrigeer wordt ze nog bozer. Ik laat haar dus altijd maar ergens in bijten zolang ze maar niet in mij bijt. Dan krijgt ze natuurlijk wel een tik.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:31

Dat doen zoveel paarden, rustig aansingelen en verder gewoon negeren Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 18:34

Arz doet het ook altijd.. zover ik weet, elk paard wel Scheve mond Jij zou hett och ook niet fijn vinden??

eXtremily

Berichten: 147
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:28

Idd... heel veel paarden vinden het naar als ze worden aangesingeld. De één zet de buik uit, de ander schut met z'n hoofd. En singel hoort idd niet over de buik, maar achter de voorbenen.. zadel wat te ver naar voren leggen en stukje naar achter schuiven.

Veel mensen leggen het zadel te ver naar achteren.

Maar over gedrag bij aansingelen zou ik me ook niet druk maken.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:32

Je moet eens weten hoe lelijk Tol wel niet kan kijken als ie aangesingelt wordt.

Hij is dan ook een ster in zijn buik opblazen: die wordt wel 2 x zo dik en ik moet dan wel 4 x aansingelen als ik er eenmaal op zit. Haha!