Hoe moe ben jij na het rijden van je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:29

Niet! Krijg het wel warm etc, maar van het rijden zelf wordt ik nooit echt moe. Tuurlijk, als ik verder een zware dag heb gehad, kom ik er wel eens gebroken af maar dat ligt meestal niet aan het rijden. Ook wanneer ik er 4, 5 op een dag rijd ben ik meestal niet moe hoor. Wanneer je moe bent na het rijden, dan ligt het volgens mij ook een beetje aan je gebrek aan conditie Knipoog

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:33

Als we slecht hebben gereden ben ik niet moe, ik ben eerder moe als het erg goed is gegaan. Dan zit ik helemaal rozig op de bank. Ook mijn paard is dan op en loopt met een hangend hoofd naar stal met de ogen half dicht. Dit gebeurd meestal na priveles.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:51

Ik heb het ook erg snel warm, echt moe ben ik niet. Maar nu
moet ik wel zeggen dat mijn conditie sterk verbeterd is de
afgelopen tijd.
En als ik les heb gehad voel ik me niet moe maar als herboren

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:59

ik heb het ook altijd snel warm, rijd ook bijna altijd zonder jas.
of ik moe ben ligt aan loulou als ze lekker loopt ben ik meestal niet echt moe. waar als het nie gaat zoals ik wil of als ik les heb gehad, ben ik soms wel moe.
ik rijd ook wel eens het paard van mijn lesgeefmens en die gooit en kei hoog op met draven. van dat paard word ik wel echt moe met draven. toen snapte ik ook waarom mijn lesgeefmens meestal gallopeerd op dat paard Haha!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:18

Nou, ik dacht dat het met mijn conditie ook nog wel meeviel maar ik zit hier nu toch te typen met een portie spierpijn, niet normaal meer.
Ik heb gisteren de eerste les gehad van mijn springcursus en op zich dacht ik dat we niet eens zo veel raars gedaan hadden... Verward Maar blijkbaar was dat toch meer als het leek. We hebben vooral veel gegymnastiekt. Veel lijntjes enzo.
Normaal zweet ik wel veel tijdens het rijden maar echt moe ben ik niet, ook niet als ik dressuurles heb gehad ( 2 x in de week). Alleen als ik een tijdje (zelfs al na een week) niet gereden heb, heb ik altijd wel spierpijn (vooral in mijn liezen...). Maar vandaag word het dus strompelen, en dan heb ik vanavond nog les ook Extreme duivel

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:32

Bij mij staat altijd het zweet op de rug na het rijden, maarja, wat wil je met een koppige haflinger zonder werkwil Knipoog

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:59

Bestaan er ook niet koppige paarden dan? Haha!
Maar goed, dit is misschien een ander topic... Haha!

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:38

bijna geen last van Haha!, behalve als ik priveles heb dan ben ik echt doodop, staan we de volgende dag allebei met spierpijn:D.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:58

Spierpijn heb ik dus vrijwel nooit, eventueel de volgende dg last van mijn rug als ik veel heb doorgezeten. Maar ze ontspant nu al veel maar dus dat zal wel niet meer voorkomen.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:04

Ik ben vaak een beetje moe na mijn les, maar bin buitenritten en als ik zelf in de bak rijd nauwelijks. Na een lange buitenrit soms wel wat stijf.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 08:34

Ik was eigenlijk nooit moe behalve na wedstrijden, maar dat kwam vooral door de spanning. En bij een uur fanatiek priveles, ging het doorzitten ook niet even lekker meer Knipoog. Nu ik nog maar eens in de week rijd, valt het toch wel behoorlijk tegen. Ik was gisteren helemaal kapot toen ik thuis kwam.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 11:14

Meestal niet, alleen na een heel spriingweggetje in het bos zondel zadel ben ik dan wel ff moe.