Manege van Loon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 11:31

hoi
ik ben er vorig jaar geweest
nou ze worden daar wel goed verzorgd alleen je mag de hoeven niet uit krabben, hun zeggen dat hun dat doen maar nee... ik heb dat nog nooit gezien. je doet meestal 3 uur rijden, en is asterix verkocht?? oh ja ik reed op tom en helen reed op bartje
zijn die er nog?? (ja even een vraagje tussendoor). ik heb ook op asterix gereden, een aantal uur want ik heb geruild. heeft iemand nog foto's? verder is het daar best leuk maar ik had heimwee dus ging na een aantal dagen naar huis. me vriendin is er een week gebleven. oh ja ze staan in zo'n stallen euh die open zijn, die staan dingen

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 12:27

Klinkt niet echt goed, kan iemand foto's plaatsen?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:06

ik vind het zielig als ze de hoeven niet uitkrabben, maar ik denk dat ze dat wel doen, anders zijn ze zo allemaal kreupel, gaat een beetje latig met volle hoeven lopen Misselijk

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:39

je kan wel zeggen van is die en die er nog, maar als er 1 weg gaat, bijv tom, dan komt die naam dus vrij, en als er dan een nieuwe komt, heet die tom.
In mijn tijd was tom een haflinger, ik reed toen op jimmy (ook haflinger) maar volgens mij is tom inmiddels een fjord Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:09

Citaat:
Op 2001-07-07 14:06, schreef Boogie*Girl:
ik vind het zielig als ze de hoeven niet uitkrabben, maar ik denk dat ze dat wel doen, anders zijn ze zo allemaal kreupel, gaat een beetje latig met volle hoeven lopen Misselijk


Het is zieliger als je beginners met een hoevenkrabber laat aankloten. Bovendien kan wat er in de stal in de hoeven gekomen is, geen kwaad. Zelfs al zitten de hoeven vol met stro, stront en vulling uit de bak, dan kan dat geen kwaad. Waar dat spul zit, zitten nl, geen stenen etc.

Verder snap ik ook niet echt waarom het nou zielig is om die paarden zonder beenbescherming te laten lopen. Het zou pas zielig zijn om ze peeskappen om te doen, want die dieren lopen door de stuifzanden, door het water, de modder etc, dus dat zou ontzettend gaan schuren. En ga eens kijken hoeveel paarden daar bv schiefels hebben???? Waarschijnlijk tref je er minder schiefels aan dan op onze verwende privepaardjes die we altijd helemaal van top tot teen inpakken!

En waarom is het zielig om een paard tussen twee ritten door even opgezadeld te laten staan? Trek jij op een hete dag op kantoor elke twee uur je kleren uit en ga je je afspuiten? Zullen je collega's wel grappig vinden *LOL* !

Sonja.

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:13

ik denk dat ze daar een beetje chago van worden elke keer dat gekloot anan hen om te zadelen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:16

Jan vindt het ook een te groot risico om de klanten te laten zadelen, omdat er erg veel verschillend volk komt. En als er een dekje gekreukt onder het zadel ligt, is dat voor het paard natuurlijk een ramp.... Vandaar dat wij vroeger in ieder geval, altijd zorgden dat de paarden opgezadeld klaarstonden.
Maar als je dat wilt, of een beetje negatief ingesteld bent, kun je dat natuurlijk altijd zien alsof ze dat doen om een rug voor jou als klant te verbergen. 't Is ook maar een beetje wat je WILT zien natuurlijk.....

Sonja.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 19:31

Pril ze hadden als ik het me goed herinner per 2 paarden 1 zo'n klein drinkbakje wat ze met hun neus aan moeten drukken en ze konden er toen haast niet eens bij..
En als het aan de ruiter ligt dat die Fjord er vandoor ging dan lag dat dus aan mij en stef?
Pony's die klaar waren met de ritten werder met modder tot aan net onder het zadel zowat op stal gezet.

Maar als dat normaal is dan weet ik het ook niet meer hoor

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 19:43

Citaat:
Op 2001-07-06 20:08, schreef Pril:

Er werd niet gevraagd naar de rijervaring. Nou, weet je, dat heeft toch geen zin om te vragen als je de mensen niet kent want je weet toch nooit wat je moet geloven. Beginners beweren al snel dat ze een Anky in de dop zijn en dan later blijkt dat ze nog niet eens kunnen lichtrijden. Dus om die reden gebruiken maneges vaak paarden waar iedereen mee overweg kan, zowel beginners als gevorderderen.


Dan vind ik nog dat ze het moeten vragen want die Fjord was dus bepaald geen beginners paardje.. Dan zeggen ze misschien wel niet de waarheid maar degene die wel de waarheid zouden zeggen zitten dan niet met een keimoeilijke pony opgescheept als ze een beginner zijn.

Citaat:

Het ruiterpad is blubberig? Tja eh, tis nou eenmaal Nederland he? Van Loon kan moeilijk de blubber even weghalen. Verder helpt beenbescherming hier niet mee hoor. Ik vind het echt geen mishandeling om een fjord geen beschermers om te doen op een buitenrit.


Het was niet blubberig het was eerder een meter modder!

Citaat:

De leiding was dus niet echt vriendelijk lees ik. Kan ook een beetje aan jullie liggen, niet? Als ik een groep mensen moet rondrijden die van af het begin al over alles begint te zeiken zou ik er ook de pest in krijgen.



Waar zeikten wij dan over, heeft Stef dan iets gezegd over dat wij meteen over alles zeiken? Dan nog vind ik dat de leiding vriendelijk moet blijven... Maar goed, als jij het zeiken vind dat ik niet meer durf te galopperen op een supersterke (voor mij) Fjord die er keihard vandoor schiet en aan de teugels blijft rukken en dat dan zeg..

Citaat:

Dat je de paardeprijs moet betalen terwijl je een pony reed is niet netjes, maar aan de andere kant, maakt het enig verschil in de rit? Of je 10 cm. hoger of lager zit?



Nee de hoogte maakt geen verschil maar de prijs wel.
<hr>
Okee dit is dus mijn mening Scheve mond\

_________________
<font color="deeppink"> I Love King </font>

<font color="white">He met Marmalade down in old Moulin Rouge
Struttin’ her stuff on the street
She said, "Hello, hey Joe. You wanna give it a go?" (Oh, oh)</font>



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *-Spirit-* op 2001-07-07 19:44 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *-Spirit-* op 2001-07-07 19:46 ]</font>

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-01 20:21

ik geloof dus dat de ene het er slecht vindt en de ander goed? Ik denk dat ik daar ook maar is ga kijken Haha! en dan ga ik hier een berichtje zetten wat ik er van vond! *LOL*
weetje wat ik denk, dat de manege op zich wel goed is, maar dat de begeleiding niet echt goed was! -xxx- janie Haha! Party!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 20:24

Haha het is wel ver weg hoor (van Almere), en ik weet verder niet hoe het er nu is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:39

Ik weet ook niet hoe het er nu is hoor. Het is inmiddels 13 jaar geleden dat ik daar gewerkt heb (jaja, ouwe Bokker) en een jaar of tien geleden dat ik er voor het laatst geweest ben
Volgende maand gaan Dick en ik er een weekje heen, lekker in de Drunense Duinen rijden, terrasje pakken bij de Roestelberg, avondje stappen in Tilburg.... Heerlijk, back home!!!
Zelf slapen we lekker in het hotel dat ze tegenwoordig erbij hebben, en de knollies mogen in een box. Ben heel benieuwd hoe het er nu is!

Grtz, Sonja

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 18:56

De Drunense Duinen zijn trouwens wel super mooi! Zou ik wel vaker willen rijden! Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-01 22:27

Citaat:
Op 2001-07-07 15:09, schreef Sonja:
Citaat:
Op 2001-07-07 14:06, schreef Boogie*Girl:
ik vind het zielig als ze de hoeven niet uitkrabben, maar ik denk dat ze dat wel doen, anders zijn ze zo allemaal kreupel, gaat een beetje latig met volle hoeven lopen Misselijk


Het is zieliger als je beginners met een hoevenkrabber laat aankloten. Bovendien kan wat er in de stal in de hoeven gekomen is, geen kwaad. Zelfs al zitten de hoeven vol met stro, stront en vulling uit de bak, dan kan dat geen kwaad. Waar dat spul zit, zitten nl, geen stenen etc.

Verder snap ik ook niet echt waarom het nou zielig is om die paarden zonder beenbescherming te laten lopen. Het zou pas zielig zijn om ze peeskappen om te doen, want die dieren lopen door de stuifzanden, door het water, de modder etc, dus dat zou ontzettend gaan schuren. En ga eens kijken hoeveel paarden daar bv schiefels hebben???? Waarschijnlijk tref je er minder schiefels aan dan op onze verwende privepaardjes die we altijd helemaal van top tot teen inpakken!

En waarom is het zielig om een paard tussen twee ritten door even opgezadeld te laten staan? Trek jij op een hete dag op kantoor elke twee uur je kleren uit en ga je je afspuiten? Zullen je collega's wel grappig vinden *LOL* !

Sonja.


tuurlijk moet je de hoeven wel uitkrabben, er komen toch ook allemaal steentjes in, en iedereen die paardrijd moet heus wel weten hoe je de hoeven moet uitkrabben, en er gaan heus niet kindjes van 3 jaar op ponykamp, en het is toch ook stom om de pony's opgezadeld te laten staan, de hele tijd met het bit in en zo'n zxwaar ding op de rug, en ze moeten toch ook kunnen eten.