Wanneer je paard insmeren met zonnebrand creme?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Wanneer je paard insmeren met zonnebrand creme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 10:24

Het zonnetje schijnt nu al flink wat dagen achter elkaar en het wordt best warm. Mander heeft een flinke bles (doorlopend op zijn neus). Ik vraag me af per wanneer ik zijn neus in moet smeren met zonnebrandcreme. Is dat pas als het echt warm is? Dus rond de 20 graden of moet ik nu al smeren?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:19

Je schreef zelf al dat jij ook een lichte huid hebt! In jouw geval kan je jezelf als leidraad nemen; als jij zonnebrand creme gaat gebruiken, kan je dat ook bij Mander doen Lachen ! De temp. heeft er niet zoveel mee te maken, wél de intensiteit van de zon!! Het maakt natuurlijk ook veel uit, of hij de hele dag in de brandende zon staat, of dat hij ook veel uit de zon is!
Beer had trouwens ook een behoorlijke witte bles (en roze neusje Knipoog ), maar die heb ik nooit ingesmeerd Scheve mond ... (maar hij heeft ook nooit z´n neus verbrand Tong uitsteken !!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:26

Loopt de bles ook over de neusgaten?
Als dat niet het geval is maar smal tussen de neusgaten doorloopt is het vaak niet eens nodig om in te smeren.
Maar inderdaad houdt ik mijzelf als leidraad aan, op het moment dat ik weer in een shirtje rondloop en de zon voel branden ga ik weer smeren.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:11

Is er trouwens speciale zonnebrandcréme voor paarden of kun je ook normale gebruiken?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:13

Wij smeren Ameretto's kootholtes in tegen zonnebrand en daarvoor gebruiken we gewoon Delial factor 20+ uit een spuitflesje (over van de vakantie Haha!) of elke andere crème met hoge factor uit een tube. Dit jaar wil ik trouwens sunblock gaan proberen, eens kijken of dat de mok en de vellen buiten de deur houdt.

Wij beginnen ook met smeren zodra we zelf in een t-shirtje kunnen lopen, of zoveel eerder als nodig is (dat merk je vanzelf, vaak is het dan al net iets te laat maar beter laat dan nooit).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:04

Ik gebruik meestal baby-zonnebrandcrème, omdat die een hoge factor heeft en meestal goed blijft zitten. Als hij ook echt z'n neus verbrandt, dan kun je een wit lapje aan de neusriem van z'n halster maken.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:26

Tessebes schreef:
Als hij ook echt z'n neus verbrandt, dan kun je een wit lapje aan de neusriem van z'n halster maken.

Slim idee! Ga ik ook bij Bailey proberen deze zomer en kijken of we daar weer commentaar op krijgen. Vorig jaar in de zomer stond Fuego (maatje van Bailey) met een vliegenkap op zijn hoofd, en daar zijn we toch vaak over aangesproken..."heeft hij een masker op? dan ziet hij toch niks?!"
Ben benieuwd wat ze van zo'n lapje op zijn neus denken Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:32

Nanouk schreef:
Ben benieuwd wat ze van zo'n lapje op zijn neus denken Verward


"Goh, wat is mijn baasje toch slim!"

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:55

Ik begin met smeren (als ik al smeer) op het moment dat de zon gaat branden, maar dat hebben als tig mensen voor mij gezegd. Wou het toch nog even kwijt. Lachen

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:12

Nanouk schreef:
Slim idee! Ga ik ook bij Bailey proberen deze zomer en kijken of we daar weer commentaar op krijgen.


Ik kan zeggen dat het super helpt. Mijn Haflinger heeft ook een hele witte neus en ondanks het smeren met factor 30 babycreme toch een infectie op de neus. Dus een lapje op zijn neus aan het halster. Er zijn heel wat mensen die dachten dat het niet goed met hem ging, dat hij een stuk plastic vast had ofzo.
Maar het werkt wel, ook mijn verzorgpony heeft met zo'n lapje gelopen.
Overigens smeren gelijk als het gaat branden, bij die lichte Haflingerneuzen ben je snel te laat!
Ik smeer nog niet, maar hij loopt alleen buiten met rijden, nog niet weidegang.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:06

Tessebes"]
[quote="Nanouk schreef:
Ben benieuwd wat ze van zo'n lapje op zijn neus denken Verward


"Goh, wat is mijn baasje toch slim!"
[/quote]

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:20

Tessebes"]
[quote="Nanouk schreef:
Ben benieuwd wat ze van zo'n lapje op zijn neus denken Verward


"Goh, wat is mijn baasje toch slim!"
[/quote]

Oooooooooo.... je bedoelt wat de mensen er van zullen denken!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 21:29

Ja die denken waarschijnlijk dat hij verkouden is en dat ik er alvast een zakdoek aan gehangen heb ofzo Knipoog

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 23:02

Mander staat sinds een dag of 3 op de wei. Van een uur of half 10 s ochtends tot ongeveer half 6 s middags.

Sjuimpje schreef:
Loopt de bles ook over de neusgaten?
Als dat niet het geval is maar smal tussen de neusgaten doorloopt is het vaak niet eens nodig om in te smeren.

Mander zijn bles loopt niet echt over de neusgaten, wel loopt ie door tot op zijn bovenlip......... Erg gevoelig lijkt me als ie daar verbrand.

Dat lapje aan het halster is op zich een goed idee, alleen staat Mander -uit veiligheidsoverwegingen- zonder halster op de wei.....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:50

Dikke heeft een veiligheidshalster van Kalvakade! Die heeft een elastische band over de neus en oren. Als hij dan tijdens het krabben met z´n achterbeen zou blijven hangen, trekt hij het halster er gewoon af! Ideaal ding, die heeft hij dus altijd buiten om Lachen !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:54

Nuala heeft een hele doorlopende bles over haar neusgaten en lippen, ze verbrand dus ook iedere zomer afschuwelijk. Ik heb eerst zo'n lapje geprobeerd (ben ik ruim een uur mee bezig geweest met mijn 2 linkerhanden!!!!) wat ze er in 2 seconden vanaf trok door en doelbewust op te gaan staan en haar hoofd omhoog te doen. RUK! Weg lapje...

Ik smeer haar nu altijd in met foto-son creme, verkrijgbaar bij de ruitersportzaak. Je kan het gebruiken voor een hoop dingen want het is een heerlijke creme. Nuala krijg infecties van zonnebrand en als ze eenmaal verbrand is (wat ik nooit helemaal kan voorkomen) dan doet het zelf pijn als ik zonnebrand erop smeer. Dus ik raad iedereen foto-son creme aan, superspul!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:39

Zo'n lapje is idd niet bij elk paard ideaal. Yorghos had vorig jaar ook snel door hoe hij dat ding van zijn neus kreeg... Ik gebruik gewoon zonnebrandcreme, en dat gaat heel goed.

* To Belg, or not to Belg *

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:40

Handig zo'n lapje, ga ik ook maar eens proberen Lachen
Hij moet zowiezo een halster om omdat hij anders veel last heeft vd vliegen. Ik vind het wel niet zo'n fijn idee, met halster op de wei, maar ik heb nog een halster liggen wat denk ik kapot gaat als hij blijft hangen, er zit al een halve scheur in dus Haha!

Passion is vorige zomer namelijk ook verbrand, en hij ook geen zonnebrand op z'n neus(zou wrs pijn doen) dus zo'n lapje lijkt me echt handig Lachen

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 18:18

sterre heb je een foto van zo`n halster ben eigenlijk wel benieuwd

ik zit met nander ook iedere zomer in te smeren,een paar keer had ie wat korstjes op zijn neus
nander zijn bles loopt wel door zijn neusgaten
volgens mij gaat ie met zo`n lapje behoorlijk irritand doen
maar als zijn neus ondanks het insmeren toch nog verbrand (door hoge temp) zal ik het toch maar eens proberen

ik zat ook al een tijdje met die vraag, heb nu antwoord haha

groetjes jenny

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:20

Jenny, je kunt ook halsters kopen met klittebandsluiting, die speciaal zijn voor op de wei. ik geloof bij Loesdau of Kraemer (Duitse winkels)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 20:12

Dat lapje vinden ze in het begin vreemd, maar dat gaat snel over. Wij hadden een washandje, maar mijn verzorgpony een broekzak van spijkerstof. Beiden goed vastgemaakt en vooral die broekzak bleef super zitten. Ze hoeven niet al te lang te zijn.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:43

Ja hoe hebben jullie dat dan bevestigd? Gewoon vastgenaaid of hebben jullie iets geniaals bedacht?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:53

jenny"]
..sterre heb je een foto van zo`n halster ben eigenlijk wel benieuwd
[/quote]

Ik heb geen foto, maar sinds gisteren kan ik up-loaden Pling ! Ik kan morgen wel even een foto van Dikke mét het Kalvakade halster maken, dan zet ik het er hier wel even bij Lachen ! (mag wel, hè Es Knipoog ?!!)
(Het halster is overgens niet echt duurder dan een behoorlijk "doorsnee"halster!)

[quote="Boogiegirl schreef:
Jenny, je kunt ook halsters kopen met klittebandsluiting, die speciaal zijn voor op de wei. ik geloof bij Loesdau of Kraemer (Duitse winkels)


Die zijn idd ook niet slecht, die schieten "open" als er druk op komt! (in de vorm van een hoef als ´ie achter z´n oren krabt, of als ´ie met z´n koppie ergens aan loopt te schuren en blijft hangen!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:19

Hmm...mijn paard heeft een heeeele witte neus, dus ik kan ook lekker gaan smeren Scheve mond Ik zou als ik jou was al wel gaan smeren Esther. Ed was ook helemaal rood gisteren!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 127 bezoekers