Scheurtje in de hoefwand

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Alice

Scheurtje in de hoefwand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 17:30

Margot heeft bij allebij d'r voorbenen een scheurtje precies in het midden van de voorhoeven in de hoefwand, hij is denk 1 cm groot en wordt gelukkig niet groter.
Omdat zij nog niet van mij is kan ik er zelf geen hoefsmid voor vragen en de eigenaar vindt het niet erg genoeg om de hoefsmid ervoor op te bellen.
Maarja, Margot is niet beslagen en de enige manier om haar beweging te geven is in het dorp en dan zoveel mogelijk op op gras te lopen.
Aan de onderkant zie je goed dat het alleen de wand is en niet verder de hoef in de hoef scheurt.
Kan ik blijven rijden? En kan ik er zelf wat aan doen (vijlen, vetten) om er voor te zorgen dat het niet verder doorscheurt.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:19

Ewalda heeft er ook 1. Daar is een ontsteking in gekomen en toen moest die worden blootgelegd. Ze liep er op 1 hoef bij als een koe. Als ik jouw was zou ik er niet mee rijden, want beter wordt het er zeker niet door. Het beste is er een hoefijzer onder zetten met 2 lipjes ipv 1. Dit kan desnoods alleen voor en achter geen ijzers. Als het goed is hoeft het dan maar een maand of 2. Dan zal het scheurtje er wel uitgegroeid zijn. Verder moet je zorgen dat de hoef zo snel mogelijk groeit. Dat gat het beste met laurier zalf. Bij ruitersport zaken hebben ze voor het groeien ook nog een boel andere dingen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie