Stalling in omgeving Alphen a/d Rijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 13:12

Hi,
Ik ben op zoek naar een leuke plek voor mijn .....toekomstige paard. Niet te druk, redelijke prijs, goede accommodatie, uitrijmogelijkheden en bovenal een leuke sfeer! Heeft iemand een suggestie?

Groetjes,

Linda


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 16:38

Da's niet handig in deze tijd, nu Avifauna net gesloten is....
Je zou eens kunnen informeren bij Anneke Lutz van de Kastanjehoeve in Langeraar. Pensionstal met ongeveer 25 klanten. Alleen buitenbak (wel een goede), binnen- en buitenboxen, maar ik weet niet of ze plek heeft op dit moment. Paard op stro in binnenbox is geloof ik 450.00 per maand en buitenbox 475.00 maar hang mer er niet aan op. Drie keer per dag biks en drie keer ruwvoer, weidegang mei - september in groepen (ruinen en merries gescheiden). Sfeer sterk wisselend, ligt aan de groep. Over het algemeen best aardig.

Dan heb je natuurlijk Van Wijk, die zit langs de politiepaarden. Boxen geloof ik rond de 600.00 per maand, binnen- en buitenbak. Binnenbak enorm zwaar. Paarden staan er erg netjes bij, maar eigenaar is minder sympathiek. Zit sinds 1 juli een beheerder op, ken ik niet echt. Is geen paardenman van oorsprong, vind ik een minpunt. Sfeer kan ik niet over oordelen.

Dan De Zuivelboerderij in Alphen zelf. Waar mogelijk staat een box met een paard erin gepropt. Flink roddelcircuit. Twee buitenbakken, kwaliteit zwaar wisselend.

Alphense Ruiters: Manege waarvan het GERUCHT gaat (weet dus niet of het waar is) dat er pensiongasten aan het opstappen zijn omdat de bakken continu volgepland zijn met manegelessen, omdat ze veel ruiters van Avi overgenomen hebben. Mooie uitrijmogelijkheden, omdat je aan het golfterrein bij Zegersloot grenst. Stalprijzen ken ik niet. Moeilijk om binnen te komen. Vaste "harde kern" waar je niet makkelijk tussenkomt als buitenstaander. Aanpappen met "Toor" is aan te raden (= lekker ding dat daar lesgeeft en de boel mee runt)

AANRADER:
Chris Kempen in Aarlanderveen. Alleen buitenbak (heel goede) maar schappelijke stalprijs: 350.00 per maand. Weidegang mogelijk. Dochter doet Deurne. Let op: koeienbedrijf, dus in geval van MKZ heb je een probleem.

Phoe, er zijn nog zo veel stallen in de omgeving. Als je iets wilt weten over een bepaalde stal, PB me dan maar. De meeste ken ik wel. M'n "eigen" stal staat hier niet bij, omdat we helemaal vol zitten dus dat heeft toch geen zin.

Wat voor paard ga je kopen?

Groetjes, Sonja

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 17:27

Je kunt ook naar Hippische Centrum Bodegraven gaan. Is niet zover van Alphen vandaan. Hoe het daar is en of ze nog plek hebben, weet ik niet. Ze organiseren er wel veel landelijke wedstrijden en het is ook een FNRS manege. Haha!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-01 21:49

Hi,
Nou, jij kent er een heleboel! Ik ben net wegens omstandigheden mijn pony kwijtgeraakt en ben me dus nu in het verdiepen bij stallen e.d. voor een nieuw paard. Mijn vorige stal had geen bak en aangezien ik weer wat dressuur wil gaan doen is dat nu een verreiste. Ik verwacht zelf pas eind van dit jaar (als ik ben afgestudeerd) een paard te kopen, niet te jong, niet te oud. Redelijk dressuurmatig ingereden, houdt van buitenritten en vooral een goed karakter en een mooi uiterlijk.....
Maar je kan nooit te vroeg beginnen met orienteren, dus ik zal je opties bekijken.
Trouwens, ik ben bij de Alphense Ruiters geweest voor eventueel prive les tot eind van het jaar, maar de sfeer sprak me niet echt aan. Heb je nog een idee voor lessen?

Bedankt!!

PS. Wat voor paard rij jij en rijd je dressuur/springen of vooral lekker recreatief?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, NinaZ en 8 bezoekers