Nieuw zadel, hoe zijn jullie ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Nieuw zadel, hoe zijn jullie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 12:11

Binnenkort ga ik zadels uitproberen. Heb ik eerst even een vraag aan jullie(die ook eens een nieuw zadel hebben gekocht)
Kan ik verwachten dat het gelijk lekker zit en er direct een les, proef of bosrit mee zou kunnen/willen rijden.
Of moet het nog soepel worden voordat je echt kunt zeggen wauwie.

Dat is een risico natuurlijk, dan zou het achteraf zo kunnen zijn dat je het zadel toch niet zo fijn vind.

Of ben ik te veel eisend omdat ik gelijk het wauwie gevoel wil?

Een galop verdrijft elk kwaad


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:27

Met mijn eigen zadel had ik zeker niet dat Wauwie gevoel meteen. Ik vond die zadels altijd(op andere paardjes) lekker zitten en wou die graag. Den paste hem ook. Dus gaan met die banaan dacht ik. Ik heb nog nooit zo beroerd gereden. Ik denk mede dat dit komt omdat ik nog nooit met een shet op een 'echt' zadeltje gereden, enkel pannekoek zadeltjes. We zijn nu meer dan een half jaar verder en ben 100% tevreden met m'n zadeltje.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:28

Het moet wel gelijk goed zitten vind ik. Wauwie vind ik een beetje overdreven, maar je voelt wel gelijk of het zadel naar je zin zit of niet.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:33

Die van mij was ook niet echt wauwie... Het hielp ook niet echt dat het onwijs druk in de bak was en me net ingereden 3.5 jarige op zijn achterbenen ging staan. Daardoor merkte ik echter wel dat die Passier toch een beetje te veel heen en weer schoof Knipoog

Dingen waar je op kan letten is of het zadel recht ligt, of het niet voorover/achterover kiept, of het netjes blijft liggen waar het hoort, of het de schoft en schouder voldoende vrijhoudt... ehm... en vast nog een heleboel andere dingen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:22

Mijn gloednieuwe Fryso zit meteen al best goed, maar die gaat nog veel beter zitten als het leer wat soepeler is geworden.

De gloednieuwe kieffer die ik daarvoor ooit kocht, daar heb ik minstens 50x als een krant op gezeten, zo stug als die was... Dat zat pas Echt niet.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:56

ik heb ook net een nieuwe zadel ! een wintec500! dat is helemaal van kunststofen dat is heel erg relaxed ! en dat zit meteen heel lekker ! duss maarree als je een lere neemt weet ik het eigelijknie....... Lachen suc6 en zoek een lekker zadel uit !

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:31

Ik heb een zadel van het merk 'Saddle Ridge Farm', een of ander vaag merkje dus. Tis wel een mooi kwaliteitszadeltje, en heeft 395 euro gekost (okee, mij minder maar ik heb er een zadelmarkt-ramp op ingeruild). De eerste x dat ik ermee reed zat t echt niet lekker, maar nu wil ik m never meer kwijt!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:01

Een aantal jaren geleden, had ik een nieuwe Kieffer gekocht. Ik had in het begin blaren op mijn kont Haha!

:){

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:13

Ik heb lekker 2de hands westernzadel gekocht (vandaag). Moet nog op Bud passen, maar zit vast heel lekker.....En de groeten van MArithon!

boemel

Berichten: 8348
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:15

Met mijn springzadel geen problemen, lag meteen goed.
Maar mijn dressuurzadel was toch wel een ramp. Ik was geen dressuurzadel gewend en de (lange) bladen sloten nog niet mooi aan, dus dat reed echt niet lekker. gelukkig was dat na een paar weken al over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:43

Ik heb vorig jaar een nieuwe KN gekocht, en nee hij zat niet meteen heeeeel erg lekker. Daar gaat effies een tijdje overheen, maar was er na een tijdje intensief gebruik zeer tevreden over.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers