eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 10:27

hoi!

Ik had een aantal vragen: wat zijn de leuke kanten van een eigen paard en wat de minder leuke kanten en welke rassen zijn het leukste als recreatiepaard (jullie eigen mening dus) enz. Ik zou wel eens willen weten hoe jullie daar allemaal over denken


manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:31

Beste van een eigen paard is dat je van al het gedoe als bijrijder afbent (vezorgpaard dat ineens verkocht wordt, ruzie met de eigenaar, eigenaar die je om 8 uur savonds nog belt of je het paard nog even kan doen, eigenaar die zelf niet naar het paard omkijkt, etc etc).

Nadeel is dat je aan een eigen paard echt iedere dag veel tijd kwijtbent, en dat het ook nog veel geld kost... en dat je eventueel ook nog met bijrijders te maken krijgt.

Recreatiepaard... alles met een relaxed karakter Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:38

Het leukste is de vrijheid die je hebt. Doen en laten wat je wilt, met niemand meer rekening hoeven te houden, alleen met je paard en je eigen wensen. Heerlijk.
Minder leuke kanten? De zorgen die je soms om ze hebt (bv bij ziekte of blessures) en voor sommigen (voor mij niet) de verplichting om er elke dag heen te gaan.

Het leukste recreatiepaard is voor mij een fjord, daarom heb ik er ook eentjte Haha!

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:07

de leuke kanten zijn: kunnen doen wat je wilt. je hoeft in principe met niemand rekening te houden en aan niemand toestemming te vragen.
minder leuke kanten: je moet elke dag gaan (maar dat deed ik bij m'n verzorgpaardjes ook) het kost heel veel geld en tijd.

en zoals muckypup al zegt: recreatiepaard... alles met een relax karakter.

ik heb zelf een fjord.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:14

leuke kanten: Je heb een paard voor jezelf alleen, je kunt doen en laten wat je wilt.
minder leuke kanten: het kost veel geld, al die stront!

de recreatiepaarden, tja, ik vind eigenlijk dat je met zo veel rassen recreatie kunt rijden! Alles dus zo'n beetje (al zal ik over 10 minuuten wel weer een ras weten wat er niet geschikt voor is maar goed.)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:33

O foutje! Ik bedoel bij minder leuke kanten niet dat al die stront veel geld kost maar ik bedoel: het kost veel geld en al die stront is zwaar irritant!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:45

Als je een beetje leuk kan rijden, zijn er plenty paarden van derden waar je op kan rijden. Is een heel stuk voordeliger...

Ik heb 2 eigen paarden en eh...ik rijd op een pard van de buren....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers