zadelmak laten maken..wat kost dat ongeveer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

zadelmak laten maken..wat kost dat ongeveer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 23:02

Heeft iemand enig idee wat het ongeveer kost om een paard zadelmak te laten maken? Mijn paardje is bijna drie jaar (eindelijk!) en wil haar na nog een lekker zomertje in de wei graag zadelmak hebben..
Longeren enzo zie ik zelf nog wel zitten, maar het eerste rijden.. dat laat ik graag even aan iemand anders over... Heb wel aardig wat jaartjes rij-ervaring en tot M-dressuur gereden met mn eigen pony.. maar dat is alweer een jaar of vier terug (!) Heb sinds die tijd bijna niet meer gereden, dus zie ik het niet zo zitten om meteen op zo'n jonge wildebras te stappen... toch net een beetje bang he :-D
Ook tips voor goede africhtingsstallen (geen in-de-krul-trek-stoomcursus) zijn errug welkom...


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 01:44

Dit hangt heel erg van de situatie af en van wat je precies verlangt. Zadelmak is nogal een rekbaar begrip, en het ene paard is het andere niet.
Ik heb b.v. wel pony's die nog nooit een zadel gezien hebben maar waarvan ik vrij zeker weet dat wanneer ze opgetuigd zouden worden er weinig problemen zullen ontstaan.

Maar goed... ik doe een gooi: Voor 200 euro moet er toch wel iemand te vinden zijn die een paard de basisbeginselen op een nette manier bij kan brengen.

Wiesje

Berichten: 2906
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 09:15

Tussen inrijden en inrijden zit een lange weg. Ik laat ons paard ook door iemand anders inrijden. Half mei gaat Tantivy naar de manege waar ik rij, in Well (limburg) beetje ver weg voor jou denk ik.
Ze wordt daar op een nette manier ingereden zodat ze de basis kent. Als wij aangeven dat ze meer moet kennen (we kunnen er dan zelf eerst op rijden voordat ze als 'ingereden' wordt beschouwd) dan kan dat er ook bij getraind worden. De prijs is afhankelijk voor de tijd dat ze erin steken, maar een richtprijs kunnen ze altijd aangeven. Ik weet in ieder geval dat Paul ons paardje op een nette, eerlijke manier inrijdt en ook zodanig met haar omgaat. Hij rijdt paarden altijd met twee personen in. Zodat er in geval van nood altijd iemand in de buurt is. Paul vertrouw ik hier in.
Tantivy wordt eerst ingereden en gaat dan de rest van de zomer de wei op. Kan ze zich nog lekker vol douwen met gras Vingers aflikken . dan gaat ze in september nog een keer weg om nog een keer de puntjes op de i te zetten en dan kunnen we er zelf mee aande slag.
Wij zorgen dus dat Tantivy tijd genoeg krijgt. Ze is niet voor de verkoop en we hoeven er niet deze winter nog Z dressuur mee te starten, dus tijd genoeg. het gaat erom dat wij over een goed jaar een fijn, eerlijk paard hebben om mee te rijden. En dat zij (net zo belangrijk) er ook heel veel plezier in heeft.

Let er wel op wie je je paard in laat rijden. Veel mensen beweren dat ze veel ervaring hebben enz. Ik heb echter ook gezien dat paard vastgebonden worden en dat er iemand op gaat zitten en dan is ie ingereden...tja.

succes in ieder geval en maak een goede keuze. Denk er over na. Misschien kan iemand wel wat duurder zijn, maar het kan ook dat je daar meer voor terugkrijgt in waarde dan die 50 of 100 euro.

Grtz Wiesje.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 09:32

Het inrijden klinkt vaak énorm, maar zo enorm is het niet. Toen ze m'n pony inreden had ik al 12 jaar niet meer op een paard gezeten. Na 20 minuten reed ik op haar ... terwijl ze echt niet een van de makkelijkste was/is. De man die er inreed vond dat het belangrijk was dat ze ook mij aannam als ruiter, en ze gaf er niet zo veel om ... denk dat ze blij was, want ik ben lichter dan hij is! Ik was er ook constant bij. Als je het paardje uit met besteden betaal je beter iets meer voor een goede reputatie! Tenslotte kan je leven er van afhangen!!!!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:20


facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:36

Ligt eraan, ik vraag voor de eerste paar keer erop veel geld,
wil je dat ik hem wat verder doorrijd dan zijn die kosten wat lager aangezien het risico dan veel minder groot is.

Fitzroy

Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 10:57

Bij een professionele stal ligt de prijs zo rond de 500 euro per maand. Maar dat is dan inclusief volpension.
Er zit wel heel veel verschillen in de stallen onderling, vind ik. Bij de 1 gaat het van 'snel, snel', terwijl het bij een ander in alle rust gebeurt.
Ga gewoon eens kijken van tevoren, dan weet je op wat voor manier ze met de paarden omgaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:26

Ik heb mijn kwpn merrie zadelmak laten maken door Marjanne Scherps, hier op bokt.Zij is heel goed, en geduldig en ze neemt de tijd ervoor.
En ze is niet zo duur{ teminste dat vind ik}.

Paardentaxi Zeeland

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 19:33

sonjabelgium schreef:
Het inrijden klinkt vaak énorm, maar zo enorm is het niet. Toen ze m'n pony inreden had ik al 12 jaar niet meer op een paard gezeten. Na 20 minuten reed ik op haar ... terwijl ze echt niet een van de makkelijkste was/is. De man die er inreed vond dat het belangrijk was dat ze ook mij aannam als ruiter, en ze gaf er niet zo veel om ... denk dat ze blij was, want ik ben lichter dan hij is! Ik was er ook constant bij. Als je het paardje uit met besteden betaal je beter iets meer voor een goede reputatie! Tenslotte kan je leven er van afhangen!!!!


Beetje tegenstrijdig

Tenslotte kan je leven er van afhangen!!!!

en

Het inrijden klinkt vaak énorm, maar zo enorm is het niet.

of bedoel je het niet zo Verward

Ineke2

Berichten: 33034
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 13:19

Ik denk dat Sonjabelgium bedoelt dat je goed moet kijken aan wie je je paard uitbesteed voor het inrijden, omdat er ook mensen/stallen zijn die het op de verkeerde manier doen...als jij dan op je 'ingereden' paard gaat zitten kan dat behoorlijk fout gaan...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 13:49

ER zit een enorm verschil in, in wat jij wilt dat hij kan.

Vind je het genoeg dat je op en af kan stappen en dat hij alleen wat kan sturen in stap en draf.

Of wil je dat hij veel verder is dan dat, dan zal hij er ook langer staan, dus kost het meer geld.

En veel verkeerd doen?
Ik ken idd stallen waar ze wel eens grof doen bij de paarden.
Maar dat is alleen bij paarden die het volgens de gewone normale manier niet doen.
Een enkeling dus maar.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:54

Sorry als het verwarrend overkomt ... Ik bedoel gewoon als je het thuis kunt laten doen en je bent erbij dat je de prijs kan drukken, je hebt controle over de manier van werken ... moet je uitbesteden kies dan voor mensen met een goede reputatie. Sorry voor de verwarring hoor!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:05

snapput.......

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:54

De stallen die ik ken zitten ongeveer rond de 450/500 euro, maar dat is incl. volpension.
Ik zou wel een betrouwbaar adres zoeken, anders zit je achteraf misschien nog met de problemen...Verdrietig
Ik weet wel een aantal goede stallen voor je waar ze alles heel rustig doen, maar dat is misschien niet zo praktisch voor je aangezien je in Utrecht woont Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, MarjanB, Saranghea en 32 bezoekers