aanpassen voer bij weidegang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

aanpassen voer bij weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 09:01

Vanaf vandaag gaat Polly het land in, ze mag overdag op het land en 's nachts op stal.
Ze is op dit moment 8 á 9 maanden dracchtig (ze is 4x gedekt).
Omdat ze wat schraal werdt (lees: je kon haar ribben bijna tellen) heb ik tijdens de stalperiode de voergift aangepast, ze krijgt nu 1 kg brok (pavo stibro) op een dag (we hebben het over een shetlander he).

Moet ik haar voergift aanpassen nu ze het land ingaat? Het gras is volgens mij best al een beetje rijk en ik wil voor geen goud dat ze bevangen raakt.
Naast de kilo brok (ochtend 1/2 kg, avond 1/2 kg) krijgt ze 2 flinke plakken hooi (ochtend 1 en avond 1) en ze krijgt aardig wat wortels.

Moet ik dit zo door lijven geven of moet er bijvoorbeeld een beetje bix vanaf omdat ze ook het land ingaat. Als ik merk dat ze het nodig heeft voer ik natuurlijk wel weer meer, maar op dit moment gaat het goed zoals het gaat, maar omdat ze het land ingaat vraag ik me dit af.


Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 09:18

hey renee.
ik zou haar gewoon `savonds een plakje hooi geven en dan ook haar biks en meusli.
overdag kan ze best wel eten desnoods zet je (als het kan ) een stukje gras af zodat ze niet alles oppeet.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 09:22

En staat nu nog niet zo heel erg veel gras in het land en het gras is erg jong. Met shetjes moet je vreselijk voorzichtig zijn in het voeren van brok. Ik zou lekker veel hooi of paardenkuil geven. Kun je in de wei ook kuil bijvoeren? Dan krijgt ze zeker genoeg.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 14:34

Ze staat er alleen overdag in. Die man zet haar buiten en die verzorgers zetten haar binnen (ik kan niet zoveel naar haartoe, de reden hou ik liever even voor me) dus het moet wel elke dag een beetje hetzelfde zijn wat ze hebben moet.
Ik denk dat ik er maar 1/3 van het bix afhaal, ik moet natuurlijk niet vergeten dat ze drachtig is... of maakt dat niet uit.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:06

Ik zou idd iets minderen met de brok. In het land zal ze toch wat gras binnenkrijgen en anders wordt het misschien wat veel. Zodra je denkt te zien dat ze invalt, kun je wat bijgeven...

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, jazzejam en 122 bezoekers