Nog niet zolang ruin...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Nog niet zolang ruin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 09:01

Mijn paardje is 14 maanden geleden wegens gezondheisredenen op 11 jarige (!) leeftijd gecastreerd. Zijn eerste zomer als ruin heeft hij nog alleen gestaan op de wei, wel naast een groepje anderen en dat ging goed Haha! Toch wil ik proberen om hem dit jaar met een vriendje samen buiten te zetten, zijn buurman is namelijk zijn grootste vriend en het lijkt erop dat ze elkaar echt mogen, maar ze hebben nog nooit "in vrijheid" bij elkaar gestaan. Aangezien hij toch 10 jaar redelijk geïsoleerd is geweest als hengst vind ik dit toch wel erg spannend Party!! > heeft iemand hier ervaring mee en/of misschien goede tips? Of moet ik ze gewoon eens samen losgooien en aankijken hoe het gaat?


Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 09:14

Ik zou het gewoon doen en aankijken hoe het gaat. Anders weet je het nooit, of je zult hem echt altijd apart moeten houden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 09:22

Denk ook wel dat ik dat ga doen, moet alleen even over een drempeltje > op zijn vorige stal deed hij erg lelijk naar andere paarden, vandaar mijn "angst"; sinds we op een nieuwe stal staan is dat vrijwel over dus waarschijnlijk maak ik me druk om nix...

Lieke

Berichten: 11347
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:17

Dat hij zijn buurman als kent scheelt wel, maar ze zullen zowiezo een een paar klappen uitdelen, hou daar wel rekening mee. Dat doen nml bijna alle paarden. Rijden ze wel eens samen? Dan kan ook schelen.

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:21

Zorg ook dat ze voldoende ruimte hebben om bij elkaar weg te komen, dus niet bij elkaar gooien in een bakje van 30x15

Goedgekeurd onderschrift :)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:23

Ik zou het gewoon doen. Wel de beentjes inpakken voor de zekerheid en er bij blijven (dat had je denk ik toch wel gedaan Haha! ). Ik denk dat het toch misschien ook wel handig is als je een zweep bij de hand houd.......

Maaruh ik zou het wel doen. Vaak is het geen probleem zolang ze maar de ruimte hebbeb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:35

Helemaal met Gijsenkim eens.
Zo zou ik het ook doen.

ikke

Berichten: 37440
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:47

Onorthodoxe oplossing: Ga met beide paarden op vacantie. In een vreemde omgeving zijn paarden minder geneigd om te gaan knokken. Bovendien zijn ze tot elkaar "veroordeeld" en dat schept een band, zeker als er geen andere paarden zijn.
Mijn paard is een solitair type, heeft vrienschap op een afstandje. Ze had op een vacatie een aanbidder en ze tollereerde hem in haar nabijheid. Toen ze elkaar echter na een half jaar weer terug zagen zaten ze aan elkaar geplakt aksof ze hun hele leven al samen hadden gelopen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 12:44

okay, ik heb de boodschap begrepen goed inpakken, de ruimte geven en uiteraard erbij blijven en afwachten (& duimen)... Ik weet ook wel dat de baasjes zich vaker drukker maken om dit soort dingen dan de paarden zelf Haha! , dus ik ga het dit weekend maar eens proberen; ik hou jullie op de hoogte hoe het is afgelopen...In ieder geval bedankt!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:21

Ze zullen in het begin even uitvechten wie de baas is, maar zolang ze elkaar niet echt verwonden kun je ze gewoon bij elkaar laten staan.

Ook bekend als Kim20!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 17 bezoekers