Wie heeft er tips voor me om kunstjes te leren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 21:40

Hallo allemaal!
Ik heb ondertussen al zoveel stukjes gelezen over de kunstjes die jullie aan je paarden leren, zouden jullie mij willen vertellen hoe je hiermee begonnen bent en wat de beste manier is om zoiets aan te pakken??
Een van mijn geiten geeft wel pootjes, wisseld ook steeds met pootjes geven als ik daarom vraag, maar een geit is natuurlijk geen pony! Haha!

Alvast bedankt!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:22

Gewoon op dezelfde manier. Zet ook eens de bieb op zijn kop, er zijn best veel boeken over het aanleren van kunstjes. Actief lid worden van de NVVR heeft bij diverse mensen ook al vruchten afgeworpen.
Waar woon je? Ik ken misschien wel wat adresjes in de buurt voor je.

Groet Gery

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 22:36

Hoi Gery,

Eerst waarschijnlijk een hele stomme vraag : Wat is het NVVR ?? Verward
En ik woon in Drenthe, vlakbij Hoogeveen.
Wat voor boeken bedoel je? Heb je bepaalde titels? Ik heb van Stef ook al een titel gekregen, dat boek heet Paardenschool en is geschreven door ene Nathalie Penquitte, maar daar ben ik verder nog niet naar op zoek geweest.

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:46

De NVVR is de Nederlandse Vereniging voor Vrijetijds Ruiters. De leden doen zo ongeveer alles wat je fatsoenlijk met een paard kunt doen. Noem het, wij doen het. En verder proberen we zo veel mogelijk kennis van elkaar te jatten om zo steeds beter te worden. Kijk op http://www.vrijruiter.nl, onze site.
Het boek van Nathalie ken ik, best een goed boek. Er zijn er zo meer, helaas heb ik geen titels voor je, het is niet iets waar ik me mee bezig houdt, helaas te weinig tijd voor.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 08:38

Je kunt het ook steeds blijven herhalen, zet hem in de positie en zeg het comando er voor en erna, enz enz. En maar door gaan elke dag weer herhalen. Maar ik denk dat boekjes lezen toch wel slim is!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 08:41

heeey heb je een geit? mijn geit geeft ook voetjes
en ze steigert op commando, allebei (geitje van een paar maanden en geitje van een jaar -moeder en dochter-) sorry beetje offtopic haha

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 14:16

Het is inderdaad een beetje "off-topic" *LOL* maar ik heb ook geiten, ik fok Nederlandse Landgeiten. Misschien heb je er ooit weleens van gehoord? Het ras is bijna uitgestorven geweest en wordt nu teruggefokt, momenteel gaat het heel goed en hebben we weer zo'n 1500 dieren bij het stamboek. Haha!
Vroeger heb ik altijd een Fjord gehad, en gezien het spreekwoord Bloosude liefde roest niet, zijn paarden/pony's me altijd blijven trekken, en heb ik nu dus een kleine apaloosa merrie gekocht die nu dus bij de geiten loopt als extra grasmaaier.. Haha!
En het lijkt me gewoon gigantisch leuk als de pony ook zoiets kan als pootjes geven, ik besteed momenteel heel veel tijd aan haar, maar met de kunstjes houdt ik me nog niet echt bezig..Eerst wil ik graag weten wat het beste is en hoe je het aan moet pakken, kijk bij die geit pakte ik gewoon elke keer haar poot met daarbij het commando "pootje", maar bij een pony pak je niet zomaar z'n poot, sorry been, }> dus eerst informeren dan pas proberen..Dus bij deze : alle adviezen zijn welkom! Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:19

je kan/mag als je wil een keer bij mij en mijn pony komen kijken, zodat ik je wat uitleg kan geven.
Wij staan in Nieuwendijk (NB)

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 14:42

Hoi Stef,
Dat lijkt me hartstikke leuk! Het is welliswaar niet naast de deur, maar het is vakantie-tijd, en mooi weer, en... Haha!
Al rondkijkend op dit forum ben ik ook al heel veel berichten van jou tegengekomen, en jij bent volgens mij sowieso zo'n beetje de vraagbaak voor iedereen over kunstjes, of zie ik dat fout? *LOL*
Mijn buurmeisje helpt me om de pony verder te beleren, zij heeft haar instructeurs papieren net gehaald en weet vrij veel over het "africhten" van paarden, zij helpt me nu ook met het longeren. Misschien wil zij dan ook wel graag mee..Als dat goed is tenminste?
In welke plaats woon je eigenlijk? Ik heb het wel gelezen maar het is niet echt "blijven hangen" geloof ik... Verward

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 14:46

Oke,
Nieuwendijk.. Verward

Beetje blind misschien?? Haha!

*sorry*

Dichtbij welke grote plaats ligt het ?

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:56

Ik heb Margot het buigen aangeleerd door; elke keer een snoepje tussen de voorbenen te houden, en proberen haar zover mogelijk te krijgen met haar hoofd.
Als je dit vaak genoeg herhaald leert ie het vanzelf.
Margot doet het nu op commando, maar nog niet echt ver.

[img]../upload/212/alice-margotbuiging.jpg[/img]

-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 15:12

Klinkt eigenlijk vrij simpel, simpel trouwens niet verkeerd bedoeld hoor, ik bedoel het meer in de zin van "dat ik daar zelf niet op ben gekomen".. Haha!
Als je dat inderdaad probeert te leren en ze gaat mooi diep, heb je een echt buiging!
Het scheelt dat Mika heel erg leergierig en nieuwsgierig is, daarom lijkt het me ook zo leuk om haar te proberen dit soort dingen te leren!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 15:21

alice, ziet er heel leuk uit, maar is een compliment. en ze doet het echt heel netjes!!!!
Pff, warmte slaat in mijn vingers, zit nu al 10 min. te typen over dit stukje....
Mika, nieuwendijk ligt bij Gorinchem, ongeveer 25km boven breda

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 15:24

Ik heb Kyra leren kusjes geven. Alle paardenop stal gaven al voetjes en dat vond ik niet leuk meer. Gaaaap
Ik heb dat gedaan door steeds te zeggen kus en dan haar mond tegen mijn wang. En als ze dat deed kreeg ze een snoepje. Haha!
Als ik nu Kusje ze dan geeft ze met haar bovenlip een zoen op miojn wang en krijgt ze een snoepje. Lovers

Succes verder met het aanleren van kunstjes. Het komt vats wel goed.

groetjes,
Casy Party!!

Een mens met paarden, heeft de hemel op aarde!!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 15:28

Gorinchem ken ik wel, ik kom er regelmatig langs omdat mijn ouders in België wonen, dus dat valt dan nog wel mee, het beste pak ik dan de A27 Utrecht-Breda..
Het is inderdaad om te stikken buiten! Binnen ook trouwens! Haha!
Vanmiddag heb ik nog even in de zon gelegen maar dat lukt nu echt niet meer hoor, het is veel te heet! Vanmorgen ben ik al vroeg met Mika wezen fietsen, toen was het nog redelijk bewolkt en niet echt heet. Ze stond nu voor de 2e keer naast de fiets en leuk dat ze het vindt! Gewoon grappig om te zien, de hond mee en lekker door het bos fietsen!
Maar nu moet je vooral niet te veel bewegen anders zweet je je een ongeluk! Je wordt zo sloom van dit weer! Gaaaap

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 18:14

Ja, maare,...ik doe het altijd anders dan anders, ben een beetje vaag, k'weet het!
Ik wist toen nog niet dat dat het compliment hete.
Ik noem het dus gewoon een buiging.
Zodra ik een bak tot mijn beschikking heb ga ik verder met oefenen.
Ik wilde haar eigelijk ook de spaanse pas leren, maar zij trapt altijd naar voren als ik bijv. het hoofdstel in wil doen (komt door die etterige kinderen die alles zo verpesten!!) en dat wil ik eigelijk niet aanmoedigen!
Maar ik ga waarschijnlijk nu aan het zijwaarts beginnen, moet lukken denk ik!
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 18:23

Over dat compliment.. Op de foto doet Margot d'r voorbeen ook naar voren. Hoe heb je dat geleerd dan? Deed ze dit zelf gewoon?? Ben zeer geinterreseerd Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 20:10

Dat deed ze al gelijk, is voor haar het makkelijks om bij het snoepje te komen, hetzelfde bij veulens met lange benen, die houden hun benen gespreid om te kunnen grazen.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 20:16

ooh, uuhm, hoe ik het haar heb geleerd?
Ik heb elke dag geoefend, gewoon eerst het snoepje laten ruiken en dan laten volgen richting haar buik en dan de hele tijd het commando herhalen terwijl ze door de benen buigt. (sommige buigen met 1 been en andere met 2 benen), maar Margot is nogal lui en doet gewoon simpelweg haar been naar voren.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan he?
Zodra ze de goede houding heeft, krijgt ze het snoepje, en beloon ik haar uitbundig.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 07:38

Heike heeft mij toen een boek aangeraden, via haar site. Dat ging ook over kunstjes. Moet je daar even kijken. http://www.welshcob.nl

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 13:05

Is zeker het boek van Natalie Penquitte's 'Paardenschool'.
-Alice-

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Lennek

Berichten: 1261
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er tips voor me om kunstjes te leren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:40

Hoe leer je een pony stijgeren ?? Verward

Tuur slechts zelden naar de top van je levensberg maar geniet bij elke stap van het uitzicht!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Wie heeft er tips voor me om kunstjes te leren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:35

vrijheidsdressuur... google daar eens op;) komt genoeg...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wie heeft er tips voor me om kunstjes te leren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 23:08

heb al getemt, jongens, dit is een topic uit 2001!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie heeft er tips voor me om kunstjes te leren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 09:05

En meer info kunnen interessenten in het vrijheidsdressuur en clickertrainingforum vinden....

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, hanne2001 en 46 bezoekers