wat zijn de regels bij jullie op stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:42

op stal staan ongeveer 30 paarden en we hebben geen regels. Alleen in de winter in het weekend na 6en niet meer op de boerderij dan heeft de boer zelf ook nog een beetje weekend. Haha!
Het gaat erg goed onderling en je spreekt met de boer af of jij zelf mest of dat hij het doet.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 12:26

Op de manege waar ik tot voor kort met mijn paard stond, mag je alleen je vaste verzorger op je paard laten rijden, of mensen die bij de manege een leskaart hebben of een paard in pension hebben. Als er een vriendin van me meekwam (geen vaste manegeklant dus) die ik een stukje wilde laten rijden, moest ik van het terrein af, want ik mocht haar dan niet in een van de bakken laten rijden of er moest bakhuur betaald worden.
Verder waren natuurlijk de normale regels als rommel opruimen e.d. En er werd de laatste tijd steeds strenger op gelet of je wel met rijkleding op je paard zat. Dat is natuurlijk voor je eigen veiligheid. Ik rijd meestal met jodphurs in combinatie met chaps, maar als ik mijn chaps niet om had, werd daar op een gegeven moment ook wat van gezegd, vond ik eerlijk gezegd wat overdreven, aangezien dat i.m.o. geen gevaar op levert.