Welk vliegenspul gebruiken jullie voor jezelf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-01 18:07

Hoi, over anderhalve week gaat Cindy, m'n dochter, op ponykamp in Brabant. Omdat ik ergens op het forum al las dat Brabant zo'n beetje de dazenprovincie is en mijn dochter een beetje panisch is voor alles wat steekt moet ik haar nog iets van vliegenspul meegeven. Daarom mijn vraagje: wie weet wat het beste werkt? Ik hoop iets wat in een stick of roller zit aangezien de combinatie dochter/spuitbus niet zo'n gelukkige is Haha!
BTW, gaat er van de jongere bokkers hier nog iemand naar de Roosberg toevallig? In de week van 15-21 juli?


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 18:48

Hm, meestal heb ik het zelf niet nodig, maar ja, ik woon niet in Brabant. Als je het paard goed inspuit/insmeert/inrolt heb je er meestal zelf geen last van, omdat de dazen en vliegen door de lucht al wegblijven.
Of je moet van dat Citronella rolspul tegen de muggen bij de kruitvat ofzo kopen en dat opsmeren, dat wil ook nog wel een helpen. Pling

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 19:43

ik spuit mezef nooit in en als het echt heel erg is?gewoon mijn paardenantivliegenmiddel.

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:33

hoi
ik spuit mezelf dus wel in. Maar ik woon dan ook in het dazenland Knipoog . Ik gebruik gewoon hetzelfde als voor het paard.Als het paard ertegen kan kan ik dat ook wel.en daarna was je het toch weer af.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:59

Je hebt ook antimug/vlieg spul van azaron dat is een stick en die is heel makkelijk mee te nemen maar is geloof ik hetzelfde als bij je paard...ik spuit mezelf ook wel eens in als ik een buitenrit ga maken ofzo heb nog nooit ergens last van gehad...van het spul dan he...want sommige vliegen hebben geloof ik geen neus en gaan gewoon door het vliegnspul heen...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 23:01

Ik heb zo'n gigantische bus van de kruidvat voor 5,95, die gebruik ik voor mijn paard en voor mezelf.

Twee vliegen in één klap dus...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 23:04

Ik had vroeger altijd een autan stick...maar muggen vinden mij gelukkig niet zo lekker geloof ik... Schijnheilig En azaron stick voor als ze me dan toch per ongeluk "geproefd" hadden...Als ik op vakantie ga (naar Kreta) neem ik of Autan of kruidvatflesje mee...en azaron...maar liefst heb ik zo'n ding voor in het stopcontact...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-07-05 13:18 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 08:21

Volgens mijn huisarts werkt Autan voor mensne nog het beste. Ik spuit me zelf wel eens in met Veerust of dat spul van de kruidvat.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 08:44

bij ons zijn de dazen "kruidvatresistent" geworden. ik rijd dus altijd met lange mouwen en doe m'n paard nu vliegengaas om z'n nek. vannochtend heb ik met iemand om half 7 een bosrit gemaakt en zijn paard werd compleet opgevreten door de dazen ondanks zijn vliegenspray van 50 gulden. mijn paard had ik van ellende maar niet meer ingesprayd, maar alleen goed aangekleed met frutsels aan z'n hoofdstel en gaas om z'n nek en wij hadden nergens last van. het lijkt wel of die !$%&$%#@ krengen al die luchtjes gewoon lekker vinden.

Niets zo charmant als een paard in her land.

loolo
Berichten: 73
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Welk vliegenspul gebruiken jullie voor jezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:12

ik gebruik ook gwoon het spul van de paarden...is handig en anders moet je ook weer voor je zelf van dat vliegenspul kopen:D:D maar als het echt moet gwoon ff naar de kruidvat gaan en daar antivliegspray kopen ofzo

kusjes mij

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:18

Oud topic, is al getemd.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:35

Ook deze is oud.
(ik dacht al.. in januari last van muggen? )

Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 bezoekers