Wat is er leuker aan rijden zonder zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:11

Ik reed eerst altijd vaak zonder zadel, nu wat minder maar ik denk dat ik dalijk ook weer es zonder ga Lachen
Het leuke vind ik dat het gewoon weer es anders is, en ik toen op een pony reed die in galop heeel snel ging Haha!
nu rijd ik weer een pony die in galop gewoon crosst(het lukt wel al steeds beter om hem bij me te houden) maar het is een manege-pony, en dat doet hij altijd bij iedereen, niks aan te veranderen dus.

springen zonder zadel is pas tof, dat voelt zo fijn!! wel als je niet zo'n slome hebt die zo'n hobbelsprong maakt, hij moet er echt over vliegen! Haha!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:27

Ik heb het vorige week nog gedaan.
We hadden de dag ervoor een wedstrijd gehad en ik wou haar alleen even rijden om te voorkomen dat ze spierpijn kreeg, verder niet.
Toen bedacht ik dat ik ook wel even zonder zadel naar buiten kon! Lekker met een lang teugeltje en een beetje stappen en drafen. Wel heel zachtjes drafen, want ik glee er zo af! Chica is dan wel een Haffie, ze is vreselijk slank en ze hoeft maar iets te hard te gaan en je glijt zo opzij Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:28

snowdon schreef:
nou ehm dat paard waar ik zonder zadel mee sprong was een KWPN-er en kom jij maar eens op snow zitten zonder zadel in draf, je krijst t uit als meisje *evil grin*, daar wil ik natuurlijk helemaal niets mee zeggen hoor Schijnheilig

ik zei ook niet altijd, op m'n verzorgtinker kan het ook niet, maar die is ook nog maar net onder het zadel en heel erg smal. en ik hoef het niet te proberen hoor!!! Knipoog ik geloof je zo ook wel

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:13

xtostarlight"]
[quote="snowdon schreef:
nou ehm dat paard waar ik zonder zadel mee sprong was een KWPN-er en kom jij maar eens op snow zitten zonder zadel in draf, je krijst t uit als meisje *evil grin*, daar wil ik natuurlijk helemaal niets mee zeggen hoor Schijnheilig

ik zei ook niet altijd, op m'n verzorgtinker kan het ook niet, maar die is ook nog maar net onder het zadel en heel erg smal. en ik hoef het niet te proberen hoor!!! Knipoog ik geloof je zo ook wel
[/quote]

En mijn NRPS'er zit heerlijk.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:45

Ik heb net dus zonder zadel gereden, en het was weer tof Haha!
vooral het springen (niet zo hoog, tot 90 cm ofzo) en het galoperen was echt leuk!!
nu heb ik wel pijn aan m'n kont Lachen (ik stuiter niet hoor, maar is van de ruggegraat die schuurt Knipoog )

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 15:28

Ik rij op Bono wel altijd zonder zadel. Hij vindt dat een stuk prettiger (en zijn zadel past hem goed hoor), ik heb nog nooit gemerkt dat hij last van zijn rug had als ik er op zat. Hij beweegt veel vrijer en voor mij het allerbelangrijkst hij is vrolijker. Hij heeft zo'n hekel aan aansingelen..
Ik vind het ook een stuk leuker en het scheelt een hoop gedoe Knipoog
Eerlijk toegegeven, hij heeft een mega schoft en geeft hoog op in draf, maar alles went. Ik zit nergens zo lekker als op de warme rug van mijn oude Bootje!!! Dromen

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 17:18

nog een nadeel van zonder zadel rijden op een rond paard: je kunt je benen niet én aanhouden én ontspannen. Daar heb ik toch echt een zadel voor nodig.
Zijgangen oefenen kan dan ook niet.

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:17

Ik vind dat je zo meer contact heb met je paard. En voor je houding is het ook goed.
Verder vind ik het gewoon wel lekker zitten..
Maar dat is niet bij elk paard zo een paard met een hele hoge schoft zit iets minder fijn dan een paard zonder schoft.....

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:23

ik vind het leuk *LOL*

Je moet soms moeite doen om te blijven zitten, bijvoorbeeld met scherpe bochten enzo. Het is dus heel goed voor je evenwicht enzo, vooral in draf, want dat hobbelt zowieso. Bovendien voel je je er heel vrij door en heb je geen gezeur met het zadel, beugels en singel. Ik vind het af en toe best wel leuk!