Wat doe je met je paard als je ziek bent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:44

Ik vraag meestal mijn moeder om even met hem te gaan wandelen en uit t mesten. Heel soms kan ik mijn vader overhalen. Maar kunnen zij beide niet bel ik even op naar de stal, dan mesten zij hem uit en halen hem uit het weiland. Dat is geen enkel probleem, doen wij ook als zij vakantie hebben oid. Maar ze komen altijd in de wei/ bakje, weer of geen weer.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 20:54

Als ik echt echty heel ziek ben dan rijd het andere bazinnetje erop en als dat ook niet lukt loopt ze een uurtje mee in de manege.

_mistique_

Berichten: 2968
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 00:14

als ik een paardje zou hebben en ik zou ziek zijn zou ik gewoon gaan!hoe ziek ik ook ben oke misschien ga ik er dan niet op rijden maar in ieder geval er naartoe en iets lekker mee nemen ofzo maar een paard meot wel elke dag rijden toch?dus dan zet ik hem ff een half uurtje in de stap molen of ik zou hem dan ff los gooien Tong uitsteken
xxxies marielle!!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30622
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 08:15

Ik ben 1 dag echt verschrikkelijk ziek geweest, de hele dag overgeven en slapen. Ent och had ik besloten naar Taran te gaan. Alleen ik kon echt werkelijk niets met hem. Ik kon amper lopen, laat staat mijn pony vast houden. Hij is toen wel even buiten geweest.
Maar mocht ik echt ziek worden heb ik een probleem. Mijn pony's staan aan huis. En Max wordt altijd al door mijn vriendin gedaan. Maar Taran is een eigenwijs en gedraagd zich niet echt super bij iemand anders. Longeren lukt niet echt, want zonder zweep wil hij niet lopen en met zweep trekt hij haar de hele bak door. En rijden gaat al helemaal niet.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:25

Ik heb het geluk dat ik (bijna) nooit ziek ben. Dat is echt zo bij mij. Maar stel als ik me niet lekker voel ga ik toch meestal wel zelf naar de paarden om te voeren en ze in de wei te zetten. En anders doet mijn vader dat wel, voeren en in de wei zetten. Rijden laat ik dan maar een dagje zitten, maar ik probeer ze dan wel altijd nog wat beginnen te geven door ze dan bijvoorbeeld in de wei te zetten..

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:35

Ik moet heel ziek zijn om niet te gaan (en dan nog is het meestal dat ik niet MAG gaan )
Tos komt iedere dag buiten, zomers weidegang, en 's winters op paddocks, en hij kan zijn benen dus wel strekke Knipoog
Als ik echt langdurig ziek zou worden, dan zou ik iemand vragen hem af en toe te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:52

Aangezien ik heel vaak ziek ben, heb ik mezelf gehard om toch te gaan.
Vaak is Marco dan wel zo lief om met me mee te gaan, want autorijden is dan eigenlijk niet zo'n geweldig idee.

Op mijn vorige stal moest ik ook wel gaan.
Daar zou Kawa elke dag buiten komen te staan, maar soms werd dat vergeten Verward
Dus dan zette ik hem zelf maar buiten.

Nu komt Kawa echt elke dag buiten
Dus perse gaan hoeft niet.
Maar ik kan het zelf niet laten om toch ff te gaan knuffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:56

Ik sla nooit een dag over, ik kom 7 dagen per weeek bij Lois. Als ik echt heel erg ziek ben kan ik altijd een beroep doen op mijn lieve man die heel netjes kan longeren Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:11

Meestal ga ik gewoon. Rijden doe ik dan vaak niet, omdat mijn stemming enorm op mijn paard overslaat en ik dus donderop kan zeggen dat het hartstikke slecht gaat. Vaak even losgooien of longeren. Mijn vader durft wel met hem te lopen, maar mijn moeder doet dat liever niet. Bud gedraagt zich niet bij mijn ouders als ik er niet bij ben. Ik heb gelukkig hele lieve stalgenoten die ik kan vertrouwen en dus vraag ik meestal even aan pareltje (op Bokt) of zij even met hem wil stappen en losgooien. Ik probeer echter om altijd toch even zelf te gaan, frisse lucht doet je goed als je ziek bent Lachen Mij in ieder geval wel.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:48

Is het niet logisch dat je zoiets geregeld hebt VOORDAT je aan een paard begint?

Of als de wiedeweerga betrouwbare Pling verzorger(s)/bijrijder(s) m/v zoekt?

Want je kunt als je ziek bent dan wel volgepropt met medicijnen en ingepakt naar je paard, maar dat helpt niet als je een been breekt of in het ziekenhuis belandt.

Met een paard 24/7 buiten (met schuilgelegenheid) bij een puike Lovers paardenboer Schijnheilig heb ik (al ca. 16 jaar!) nooit zorgen en ben daar zeer dankbaar voor en blij mee! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 16:47

Als ik naar buiten kan, ga ik. Maar als het echt niet kan dan doet mijn moeder/vader of mijn opa het.
Mijn opa vind het helemaal geweldig om te doen.
Had vroeger ook een Oldeburger geloof ik en een kruising.
Dus ik heb 3 mensen achter de hand Lachen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 17:20

Als ik ziek ben ga ik toch, meestal knap ik er zelfs wel een beetje van op. Lachen
Van de ong 9 maanden dat ie daar staat ben ik hooguit 2 dagen niet gegaan omdat ik me beroerd voelde... Dan regel ik gewoon iemand (meestal mn moeder Haha! ).
Maar over het algemeen ga ik dan gewoon hoor. Lachen

Als ik ziek ben meld ik me eerder ziek van school dan dat ik niet naar het paard ga hoor. Tong uitsteken