Weleens paard gestoken met hooivork ??-

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Weleens paard gestoken met hooivork ??-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 17:13

Ik vroeg me af f hier mensen zijn die ooit per ongeluk hun paardje hebben gestoken met de vork tijdens het uitmesten.

Ik heb Lasagna nog nooit gestoken met de vork.
Maar ze is voordat ze hierheen kwam weleens gestoken denk ik.
Want ze als je in de buurt van haar benen komt dan stapt ze schichtig opzij.
Ik denk dus dat ze ooit is gestoken.

Mijn vraag dus, hebben jullie met de vork weleens een paad per ongeluk gestoken tijdens het uitmesten.
En hoe kwam dat ??


LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:20

Ik werk op een manege en moet dus ook stallen opsytrooien enzo. Ik heb 1 keertje per ongeluk heel zacht een paard in zn been geprikt met de hooivork. T paard reageerde er helemaal niet op, dus ik denk niet dat t echt indruk op m heeft gemaakt, maar ik schrok me wel helemaal dood!! Ik meteen helemaal naar zn been kijken enzo, dr zat helemaal niks. Hij stond ook gewoon te eten, maar toch... Lachen
Sinds toen kijk ik i.e.g iedere keer wel heel goed uit met opstrooien ofzo. Meestal probeer ik ervoor te zorgen dat t paard uit zn stal is. Maar helaas lukt dat op een manege niet altijd..

*geen onderschrift*

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:21

Dat wil niet zegen dat ze ooit is gestoken hoor, kan gewoon zijn dat ze 't 'n eng ding vindt wat haar van onder probeert aan te vallen Knipoog

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 17:21

Ja, ik mest altijd met lasagna in de stal, want in de winter kan ze niet in de wei.
Ikdoe altijd heel voozichtig en zo voorkom je denk ik al veel.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:22

Ik vind het veelste gevaarlijk om uit te mesten als mijn paard in stal staat, vandaar dat ze dan altijd los gaat in de paddock

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:29

Nee, nog nooit een paard gestoken, daar kijk ik wel voor uit. Echter wel een keer mezelf in mijn voet... Boos! bij het opstrooien, een nogal hardnekkige plak stro waar ik de hooivork in zou steken tjakka in mijn voet.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-03 17:31

Ja dat zou kunnen hoor :d, zo van wat doet dat enge ding onder mij Scheve mond .

Ja Flair dat komt bekend voor, is mij ook bijna gebeurd.
Door mijn rubbere stalschoen heen Haha!.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:58

Ik Bloos

Maar dan gelukkig met de andere kant... Dus met de stok per ongeluk een por gegeven tegen haar lichaam. Ik kreeg gelijk een trap terug, assertief paard Haha! ach ja, dan kan je ook niet boos worden... We hadden allebij niets ernstigs eraan overgehouden hoor Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:42

Ik heb op onze vorige stal maar liefst 2x meegemaakt dat paard geprikt was met uitmesten en even het wondje schoonmaken is teveel moeite Boos! gevolg: Einschuss. En bedankt!
LMsWinnetou, ik hoop dat jij voorzichtiger uitmest Knipoog

Nulla tenaci invia est via

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 18:57

Ik heb gennie wel een keertje per ongeluk geraakt!! Maar het was niet hard, en ze reageerde niet, maar ik schrok wel. Ik gelijk allemaal knuffels geven enzo Haha! Gelukkig had ze niets. Ik zet haar altijd als het maar even kan in een andere stal, soms in de bak en vaak voor haar stal vast. Maar met opstrooien zorg ik er zo goed mogelijk voor dat ze uit de buurt is, want het opstrooien met haar voro de stal is net zo stoffig als ze er in staat.

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:04

Ik zet mijn paard gewoon op de poetsplaats of buiten in de wei of de paddock. Ik heb eigenlijk nog nooit uitgemest met mijn paard in zijn stal dus heb hem ook nog nooit geprikt.

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:28

Ik heb wel eens meegemaakt dat een paard in m'n riek beet. Tijdens het opstrooien wilde hij al heel hebberig het stro opeten en hap... we schrokken er allebij van, maar hij heeft het daarna nooit meer gedaan...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:58

Mijn vorige paard werd op de stal waar ze toendertijd stond wel één keer expres door de staleigenaresse gestoken met de hooivork. Terwijl ze niks gedaan had. (btw, ze had toen meerdere wonden opeens )
Zelf heb ik nog nooit een paard met een hooivork gestoken, en ik ben het ook niet van plan! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Feetje op 04-03-03 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 20:59

Gelukkig niet Lachen

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:14

ik een keer , maar dat was gelukkig met een plastic zaagselriek.dus was er niets aan de hand.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:24

neej want die staan altijd in de wei bij het uitmesten, maar heb al wel mezelf een paar keer half lek gestoken Boos!

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:29

Margreet schreef:
Ik heb op onze vorige stal maar liefst 2x meegemaakt dat paard geprikt was met uitmesten en even het wondje schoonmaken is teveel moeite Boos! gevolg: Einschuss. En bedankt!
LMsWinnetou, ik hoop dat jij voorzichtiger uitmest Knipoog


Haha ja ik doe mn best. Ik zou sowieso in ieder geval kijken of t paard een wondje heeft of niet! Maar t gebeurt bij mij eigenlijk niet, want ik kijk wel uit. En ik haal gewoon zo vaak mogelijk t paard uit stal...

ff off topic: Ik kwam Gipsy vandaag tegen op de hei! Hij zag er goed uit!! Echt een super mooi paardje dat.

*geen onderschrift*

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:39

Ja het is me weleens gebeurd en maar het was maar heel erg zacht en niet eens een wondje ofzo. Dat zou ik dan dus echt wel direct schoonmaken.

Maar sonja staat ook weleens inde stal met uitmesten, en dat gaat altijd heel erg goed. In het begin begreep ze het nog niet helemaal maar nu wandeld ze rustig aan de kant als ik er even bijmoet.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 22:49

Nee, de paarden niet maar mezelf wel..helemaal in de tijd dat ik nog een pennymeisje was, drie uur deed over 1 box uitmesten en dan ook nog op mijn rubberen laarsjes..Nou die mestvork gaat daar dwars doorheen...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:29

flair schreef:
Nee, nog nooit een paard gestoken, daar kijk ik wel voor uit. Echter wel een keer mezelf in mijn voet... Boos! bij het opstrooien, een nogal hardnekkige plak stro waar ik de hooivork in zou steken tjakka in mijn voet.


en dan dat onderschrift van je... lag helemaal in een deuk...!
ok ontopic Haha!
nee, nooit, als ik uitmest staan de dieren (zijn niet enkel paarden Lachen )altijd buiten. kwestie van voorkomen ipv genezen.

Enya - Daya :-)

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:30

ik mest nooit uit wanneer de paardjes nog in hun stal staan, heb ze dus nog nooit geraakt, mezelf ook niet (*laat ik dat even afkloppen* Schijnheilig )

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:36

Niet de paarden maar wel een keer een vriendin in haar kont Haha! .

Charell
Berichten: 9
Geregistreerd: 03-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 23:51

Ik zet mijn paard in de losgooibak ofsow... In ieder geval niej in de stal. :S

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:02

Ik hoef nooit een stal uit te mesten Haha!
Maar ik zou mn paard dan nooit in de stal laten staan denk ik...wie weet wat er wel niet kan gebeuren.
Lijkt me ook niet echt handig om dat te doen waar een paard bijstaat.
Maarja sommige kunnen hun paarden niet buiten de stal zetten dus kunnen niet anders.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 02:14

Op de manege kwam een paard op stal dat waarschijnlijk vroeger vaak met een hooivork geprikt/geslagen werd, want als je ermee langs de stal liep werd hij al helemaal panisch.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 80 bezoekers