Wat als een paard op je afstormt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

wat doe je als je schrik hebt voor een paard dat op je afstormt :

aan de kant gaan
9 (19%)
heel hard schreeuwen
4 (8%)
er recht voor gaan staan met je armen in de lucht
29 (63%)
iets anders...(wat?)
4 (8%)

Totaal aantal stemmen: 46


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:08

De hengst bij Rooslover gingen we pas de wei in, en dat beest is nogal speels en bijterig.. daar moet ik dus echt niks van hebben en toen die achter me aan kwam ben k snel de bunker in gegaan (die staat daar in het weiland) of snel achter rooslover gaan staan.. Haha! ik moet niks van wilde hengsten hebben.. Schijnheilig

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:17

Ik zou dus echt niet wegspringen. Vorig jaar was er een paard losgebroken en bij een 1 jarige hengst in de wei gesprongen. Die hengst werd door dat paard achterna gezeten en was in pure paniek. Wij zijn er met een aantal mensen naar toe gegaan om te proberen dat paard te pakken, komt dat veulen met een noodvaart recht op mij af! Als ik op dat moment weggesprongen had, en dat veulen dezelfde kant had gekozen om weg te springen??? Ik moet er niet aan denken, ben me kapot geschrokken, zag me zelf al dood liggen.
Dus mijn keuze is: blijven staan, zwaaien met de armen, gillen en bidden.

Jola

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 14:38

Paard dat ik niet ken en/of volledig in paniek is: met mn armen zwaaien en roepen en ruim op tijd opzij springen als ik zie dat het geen zin heeft.
Paard dat ik ken en volledig in paniek is: idem, maar blijven staan tot op het laatste nippertje.
Paard dat ik ken en dat puur aan het testen is: armen zwaaien, roepen en als het niet stopt, zal het wel het één en het ander meemaken.
Mijn eigen pony doet dit soms, maar stopt al vanop een afstandje (zonder dat ik beweeg of iets zeg, gewoon blijven staan is voldoende), ze weet echt dat ze het niet moet doordrijven en te dicht op me afgestormd moet komen, want dan is het "feest"
Mijn oom zijn paard flikt dit ook regelmatig en dan moet ik echt wel armen zwaaien en roepen, en dan draait ze pal voor mijn neus weer weg of gooit net op tijd alle remmen dicht.
Bij beiden is het een combinatie van spelletje spelen/testen, maar ik kan het beter van mn eigen pony verdragen dan van mn oom zijn paard, omdat mn eigen pony beter weet wat kan en niet kan en uit zichzelf al wel op een afstandje blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 17:50

en een paard proberen gerust te stellen als de rest al bijna naar binnen is, is ook geen goed idee.
Vandaag ff uitgeprobeerd, maar die lompe ... vloog vanuit stilstand door de draad heen over mij heen en nou zegt mijn knie au Verdrietig

dat rare beest stond helemaal alleen in een naast gelegen stuk wei (de wei is opgedeeld)
Maar eerst moest de rest naar binnen voordat bij hem de draad open kon.
En daar was hij het niet mee eens. Lips are sealed

De staleigenaar gaat dadelijk ff de draad controleren, maar in eerste opslag zag je niks losliggen Scheve mond