paard dat valt

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lollilli

paard dat valt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 13:04

Hallo paardengekken,

Even een vraagje: Ik rijd nu al een tijdje op een heel lief paard maar nu is het zo dat hij regelmatig valt en dan bedoel ik dat ie door de voorbenen zakt en dan op zijn knieen terechtkomt en daarna gewoon weer opstaat en weer gewoon verder huppelt, hij valt dus niet met zijn gehele lichaam op de grond en ik presteer het keer op keer (nou ja, op een keer na dan) erop te blijven zitten. hij heeft ook de tik dat, iedere keer als ik 'm rij, in welke gang dan ook, zijn rechterbeen optilt en hier dan naar hapt. Dus het is zo gek nog niet dat als je in galop bijv je been optrekt en ernaar hapt dat je dan op je snuffert gaat. Wie weet wat dit kan zijn en wie weet wat ik hier eventueel aan kan doen... *LOL*

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:06

Ik denk dat je hem eens moet laten onderzoeken op mogelijke blessures. (zoals in z'n rug bijvoorbeeld)

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 13:10

Hij is van de manege en we hebben het al vaak aangegeven maar er wordt volgens mij niets aan gedaan

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:02

Moet je eens je paard laten controleren door een fyshiotherapeut. Mijn oude pony heeft dat ook een hele tijd gedaan, we hebben haar laten nakijken en ze bleek compleet vast te zitten, van voor naar achter (bijna alle spieren waren verkrampt en daardoor kwamen ook de zenuwen in de knel te zitten waardoor ze haar coƶrdinatie verloor). Verder zaten er nog enkele wervels scheef waardoor het alleen maar erger werd. Na een paar goede beurten van de fyshio is ze weer helemaal de oude geworden en reed ze weer als een veertje.
Veel suc6 ermee...

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!

Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 14:17

als het een manegepaard is heb je vaker zulke problemen, ik kan ervan meespreken. en het is moeilijk, je hebt er niks over te zeggen. in feite heeft het geen zin hier raad te vragen, als de manege niks wil doen dan kan jij dat ook niet. maar ik snap je probleem.

Enya - Daya :-)

lollilli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-03 14:43

Bedankt allemaal voor jullie reacties,

Het is idd een manegepaard en ik heb het al veel aangegeven en veel mensen weten ervan af maar ja er wordt jammergenoeg niets aan gedaan

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie