Een zadel kopen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Een zadel kopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-03 21:02

Hoe zijn jullie aan je zadel gekomen Verward ?
Want ik ben er ondertussen wel achtergekomen dat een goed passend zadel vinden niet zo makkelijk is...

Ik ben nu op zoek naar een ander veelzijdigheidszadel, omdat die ik nu heb niet meer goed ligt. Mijn paard is 3 en half dus ik wil er ook niet heel veel geld aan uitgeven, omdat zijn rug toch nog van vorm veranderd.

Dus mijn vraag: hoe kom ik makkelijk aan een goed passend zadel?

*...Working hard for something you want is better than wishing for it...*


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:04

Ik heb ze allemaal gewoon uit de ruiterwinkels.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:07

Ik heb iemand langs laten komen met een bus vol zadels en een hoofd vol kennnis over zadels... Dus laten passen aan huis. Je betaalt wel voorrijkosten, maardan heb je ook zeker een zadel dat goed past! Bij een jong paard zou ik het helemaal niet op een andere manier willen doen. Op maat maken is veeeeeeel duurder. Succes!


DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:08

Ja maar hoe doe je dat als er maar 1 is, die zit een uur rijden, en daar hebben ze misschien 10 dressuur zadels en die passen allemaal niet?

Ik heb dus ook dit probleem, al is mijn paard dan nu net 5, maar ook aan het ontwikkelen en verbreden. Hij is nu uit zijn oude zadel gegroeid en ik kan met geen mogelijkheid een goed liggend zadel vinden. Het is een andalusier met een hoge schoft en daarna een rechte, beetje bolle rug. Alle zadels die ik heb gepast, daar wippen de kussens van achteren van. Het sluit niet mooi aan aan zijn rug en het draagt niet mooi. Wie heeft er tips?

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:15

Stalgenootje van me heeft net een Kieffer Wien voor haar Andalusier gekocht. Ze reed altijd met een spaans zadel, maar daar mocht ze niet mee starten. Dat Kieffer zadeltje ligt er erg netjes op en ook daar kan de boom van versteld worden.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 21:55

Okej thanx! Ik heb net ook zelf een topic aangemaakt waarin het probleem wat uitgebreider besproken wordt Haha!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:21

Ik heb m'n nieuwe zadel bij een ruitersportzaak vandaan. Meestal gaat het met stadaard maten en kunnen ze er wat vulling uithalen en bijstoppen om de ligging optimaal te krijgen.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:43

Er is toen een divoza-busje langsgekomen met allerlei zadels

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:51

Ik ben naar een aantal zadelmakers gegaan, om te informeren wat ze voor zadels hadden en hoe zij te werk gingen. Je krijgt van iedereen een heel ander verhaal te horen. Dat kan erg verwarrend zijn!
Vervolgens heb ik een zadelmaker naar stal laten komen. Van te voren m'n "probleem" en budget besproken. Deze zadelmaker kwam ook met tweedehands zadels passen. Dat doen niet alle zadelmakers, vaak komen ze alleen passen met nieuwe zadels.
Uiteindelijk heb ik een nieuw wintec dressuurzadel gekocht. Ik heb ook een jong paard dat nog in ontwikkeling is. Ik moest eerder een nieuw zadel als dat ik gedacht had. eeen had daarom niet kunnen sparen voor een nieuw zadel. Daarom vond ik zo'n Wintec zadel een goede oplossing. Ze zijn niet zo duur en je kan makkelijk de boom veranderen.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:54

Ik heb mijn laatste 2 zadels tweedehands gekocht. Gewoon thuis gepast, en het zat prima, maar mijn paard heeft ook een makkelijke rug.

Anders idd een zadelpasser aan huis laten komen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers