Wie heeft er ervarin met een open staldeur (netje)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TiPe

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Groningen

Wie heeft er ervarin met een open staldeur (netje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 17:41

Omdat mijn paard de neiging heeft na het eten (behalve hooi) al smakkend met zijn hoofd over de deur te gaan hangen ben ik op zoek naar een alternatief voor mijn draadje..
Als oplossing heb ik tijdelijk een schrikdraadje gespannen net boven de deuropening en deze op schrik gezet.. de eerste keer succes.. schrik eraf en hij bleef in het begin bij de staldeur weg (zielig) en daarna voorzichtig met zijn hoofd over de staldeur heen kijken maar gelukkig niet meer hanged.. Nu is het weer zover.. 's ochtend van 6 - 7 weer hangen.. Nu weet ik dat er van die netjes zijn die je als deuropening kunt gebruiken.. heeft iemand daar ervaring mee of weet iemand een andere oplossing ? Het paard staat iedere dag 4 uur buiten en wordt iedere dag getrained.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 17:59

Verward Ik snap het probleem niet?

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:08

Ik denk als ik het goed lees, dat het paard nog etende over de deur gaat hangen en zo de hele boel smerig maakt (buiten de stal dan).
Wat heb jij een nieuwsgierig paard zeg! Hij wil ook alles in de gaten houden!

Even serieus, is er geen mogelijkheid om tijdens het eten de bovenzijde van de stal af te sluiten? met een afneembaar rek met spijlen ofzo?
Ik weet niet of jouw avatar jouw paard is in de stal, misschien kun je het luik dicht maken. Misschien niet zo gezellig, maar wel effectief.

TiPe

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 18:10

'Hangen' als in: kan met de voorbenen los en blijf dan nog staan.. hij hangt met zijn hals (strottepijp) OP de deur.. daar wil je je hand niet tussen leggen.. hoop dat ie zo wat duidelijker is.. hangen is dus echt hangen en niet lief met zijn hoofd over de deur hangen..

TiPe

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 18:13

Lieke, Hij is ONTZETTEND nieuwsgierig maar hij eet (behalve zijn slobber) netjes.. alleen het natafellen doet ie al hangend..dus als ie klaar is met eten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:27

Djiezzzz die is ECHT heel nieuwsgierig dus....
Wij hebben wel eens van die stoffen dingen gehad, die ze ook bij Divoza hebben. Je spant ze gewoon tussen de deurposten of de spijlen. Voldoet op zich prima. Je ontneemt echter wel volledig het uitzicht.
Heb je niet zo'n spijlenrek dat je omhoog kunt doen als je gaat voeren, en dan later weer naar beneden kan halen?
Dit hangen lijkt me idd niet echt gezond.
(had het probleem dus toch goed begrepen,maar het leek me een beetje absurd Haha! )

TiPe

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-03 18:32

Sonja schreef:
Wij hebben wel eens van die stoffen dingen gehad, die ze ook bij Divoza hebben.


Wil zoiets dan ook als onderdeur gebruiken.. zodat ie stopt met hangen.. Misselijk heb er een plaatje van gezien.. maar wil even weten of iemand een ander briljant idee heeft zonder hem teveel op te sluiten of iemand die dit ook gebruikt (heeft). Of, nog beter het probleem op te lossen binnen de bepreking (4 uur per dag buiten en 1x per dag trainen) die ik heb..

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 18:36

Tipe, zou je i.p.v. dat touwtje iets anders kunnen proberen?

Bijv. wel een touwtje maar MET pvc-buis o.i.d.
Als hij daar overheen 'hangt' gaat die buis rollen, wat hij misschien niet lekker vind hangen. Knipoog

Of, heel simpel, je hangt 1 of 2 plastic voerbakken aan zijn deur, zodat hij er niet overheen kan hangen zonder ook nog eens over de voerbakken te hangen.
Eventueel doe je er een liksteen in zodat de voerbak niet te gauw weggeduwd is... }>
De voerbakken zijn ook weer gemakkelijk verwijderbaar toch?