Trapt haar koot open.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Trapt haar koot open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 11:55

Sinds een maandje trapt Flair steeds een wondje in haar rechterkoot tijdens het rijden. Nou dacht ik er springschoenen om te doen totdat het wondje weg was.
Wondje was weg en de springschoenen weer afgelaten, meteen had ze hetzelfde plekje weer opengetrapt tijdens het rijden.

Ze heeft nooit aangetikt en nu opeens wel... Verward
Ik zie het niet zo zitten om altijd met springschoenen te rijden eigenlijk, heeft iemand nog een goede oplossing of enig idee waar dit opeens vandaan kan komen?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:19

Hoe is ze bakapt/ beslagen? Yorghos deed dit ook weleens en de hoefsmid heeft zijn achtervoeten toen wat korter gevijld. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 12:52

Ze is niet beslagen, haar hoeven worden om de tien weken bekapt, ze zijn altijd netjes kort.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:54

Misschien is ze ruimer gaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:15

Het kan inderdaad zijn dat ze ruimer is gaan lopen, maar het kan ook zijn dat ze haar voorbeen te lang laat staan en dat ze daarom aantikt. Oefeningen om haar leningheid te verbeteren kunnen dan helpen, zodat je weer wat meer schoudervrijheid krijgt. Dan ook nog goed opletten of ze niet te makkelijk op de voorhand zakt, van die dingen.
Zolang als dit gebeurt zou ik toch met springschoenen rijden, want ze kunnen zich behoorlijk bezeren met dat aantikken. Ze kan zichzelf een balbetrapping slaan en daar kunnen ze goed last van hebben, probeer dat liever te voorkomen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-03 13:17

Ik denk idd eerder dat ze of haar voorbeen te lang laat staan, anders zou ze toch haar voorhoeven aantikken met haar achterhoeven en niet haar koot.

Oefeningen voor lenigheid, heb je ook suggesties?