Australian Stock Saddle's: ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Australian Stock Saddle's: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 15:11

Hallo, ik ben van plan (omdat ik veiliger en comfortabeler wil zitten) een australian stock saddle te kopen, van de zadelmarkt (www.zadelmarkt.nl). Heeft iemand hier (goede) ervaringen mee?

plz let me know!

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 15:22

Ik heb geen ervaring met een zadel van de zadelmarkt, maar wel met een stockzadel, je zit heel stevig in zo'n zadel en ook heel erg confortabel het is net een schommelstoel, het is even wennen dat die bladen vooraan zitten maar na een paar keer rijden ben je dat zo gewend, ik heb het zadel bij horseman outfitter gekocht waar die wel wat duurder was, maar ik heb al wat minder goeie verhalen gehoord over de zadelmarkt, de zadels schijnen toch van minder goede kwaliteit te zijn, maar een stockzadel is echt een aanrader als je wat veiliger en confortabeler wil zitten, en als dan nog meer stevigheid wil moet je een rijbroek met leren stukken aantrekken, dan zit je een stuk vaster.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 17:46

Aha, heel erg bedankt!
Ik wil namelijk als we verhuist zijn naar overijsel endurance gaan rijden, en volgens mij moet dit zadel een uitkomst bieden. Ik kan alleen bij zadelmarkt kopen, omdat ik momenteel niet zoveel geld heb. Vandaar.
En er kunnen wel gewone shabraks aan bevestigd worden?

Groetjes en bedankt!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:56

Ene Leo pesch uit ede schijnt ook goede te verkopen. Zaterdag komt hij aan huis uh op stal passen! (zadels kosten 325 euro), kijk ff in het forum VRAAG MAAR RAAk bij topic: Australioan Stocksaddle praktisch, 1 dec. geplaatst. daar wordt veel vergeleken.

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:26

De gewone shagraks zijn bij die van mij te kort maar ik heb dan ook een 18 inch dus misschien bij een kleiner zadel passen ze wel, maar bij de zadelmarkt zijn ook speciale pads voor onder een stockzadel te koop, maar misschien is het adresje hierboven ook wel wat.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 23:18

Deze zadels zijn niet altijd veiliger,want ik heb al een paar keer meegemaakt dat als mijn paard een paar hele gemene rotbokken geeft, je heel snel blijft hangen aan de knop op het zadel.
Het zadel waar ik op gereden heb,komt uit Australie, en was ook heel duur.
Het rijd wel lekker, alleen op lange afstanden,word je wel moe met lichtrijden,vanwege die zij-stukken.

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 01:55

Hoi,

Ik heb er een te koop, nieuw en je mag het voor 175 euro hebben!!!

groetjes,

Natasja

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 09:54

Ik vind dat de zadels heel goed zitten. ook bij lange ritten. Wij maken vaak ritten van 6 uur lang en dan heb ik nog steeds nergens last van. En ook niet bij het lichtrijden. Ik heb wel geen knop op mijn zadel. Ook van de zijstukken heb ik geen last. Wat ik wel zeg is dat het in het begin even wennen is. In het begin kon ik er ook niet goed mee lichtrijden maar toen bleken mijn beugels toch te lang te zijn dus toen heb ik gaatjes laten bijknippen vanaf toen zit het als een droom. ik heb nog een vhz zadel liggen maar dat gebruik ik haast nooit meer. Het enige nadeel vind ik is dat ze zo zwaar zijn.