Hoe eten jullie paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:08

Toon heeft fjordenbloed, ik weet het nu zeker!!! Haha! Hij doet nl. precies hetzelfde als Milena van Sonja! Wij noemen hem soepkip, omdat al zijn voer in een soort groentesoepachtig iets verandert. Dat tralielikken doet hij dus ook... Haha!

Zijn hooi sleept hij naar achteren zijn stal in, dat eet prettiger dan voor in je stal???

Kaminka heeft een nogal grote mond (letterlijk EN figuurlijk) en die eet in een razend tempo en zeer slordig alles zo snel mogelijk op.

Beiden hebben trouwens naar mensen toe absoluut geen voernijd, ik kan gewoon bij ze in de stal zijn zonder dat ik bedreigd word... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:09

Whaaaaaaaaaa en Milena doet weer hetzelfde als Toon met haar hooi!!! Die sleept het eerst in plukken door haar hele stal heen,en gaat dan her en der staante eten... Haha!
Raaaaaare paarden hebben wij!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:08

Flootje schreef:
Ynse eet zijn brok met zijn mond half open en dus niet boven zijn voerbak (nee, hij heeft geen last van zijn tanden Lachen ) Daarna gaat hij tussen het stro zoeken naar alle gevalllen brokjes...
Hij maakt er echt een soort sport van, lijkt wel! Haha!
Als er appel of peen in zijn bak ligt dan wordt dat een grote kliederboel, aangezien hij dit ook met mond halfopen doet! (Kom dan ook maar niet in de buurt met je pasgewassen jas )
Ik krijg hem echt geen manieren bijgeleerd Haha!
Gelukkig heeft hij absoluut geen voedernijd!


Klinkt als Baloe Haha!
Niks aan de tanden. Gewoon bek los, overal naar kijken en eten maar Haha!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:17

Sheril haar hele leven draait om eten. Helaas voor haar krijgt ze niet zoveel brok. Volgens mij ziet ze kans om alles in een keer in dr mond te proppen, zo snel is het weg.
De wortels gooi ik altijd door haar hele stal, dan doet ze er tenminste even over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:20

Die van mij is momenteel zielsgelukkig met haar brok, ze eet er nu maar liefst 3 kilo per dag van. Een jaar geleden kreeg ze die hoeveelheid verdeeld over 6 dagen Haha! Okeeeej ze moet er ook wat harder voor werken, maar ik geloof dat het er graag voor over heeft.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:54

Sheril eet dat nu ook in 6 dagen, als ze echt harder gaat werken zal het misschien ook meer worden, maar waarschijnlijk zal het eerder minder worden als ze weer de wei in gaan.