Benen Wassen Drama!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Benen Wassen Drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 17:28

Hallo Bokkers! Doei!

Ik heb een leasepony die vaak erg vieze benen heeft.
Ze vind het alleen erg vervelend als er iemand aankomt..
Dan gaat ze draaien, trappen, weglopen enz.
Ik zou haar benen toch graag witter krijgen, kan dit zonder dat
ik haar moet te wassen met water en zeep? Blond

pantuf

Re: Benen Wassen Drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:34

Je heb ook bij de ruitershop shampo waar je geen water bij nodig heb.
Ik heb dit ook wel eens gehad en op zich werkte het wel.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:15

ik zou eigenlijk het juist blijven proberen, ze/hij moet leren dat het echt geen pijn doet

Zorg ervoor dat ze goed vast staat langs beide kanten (dus links en rechts van haar hoofd een touw en ofwel deze goed vatsmaken tussen 2 muren ofwel laten vast houden door 2 personen) en als Ze/hij beweegt , niet laten doen en opnieuw proberen

Mijn paard had nog nooit haar poten laten douchen en dus was ze de eerste keren kei paniekerig, maar ze begint stil aan te begrijpen dat het geen pijn doet. Duurt lang maar gewoon blijven proberen. ze moet het toch lere he Knipoog
Langs een kant is ze vastgemaakt aan de muur en andere kant houd mijn papa haar vast want ze is een vorige keer van de schrik omgedraaid waardoor ze de touwen rond haar nek had en dus nog meer schrik kreeg dus nu houd mijn papa haar vast)

Succes!!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 19:42

Oke, want ze is inderdaad enorm bang en agressief als je haar probeert
te wassen. We hebben een poetsplaats waar ik haar aan 2 kanten kan vastzetten,
maar ik denk dat ze daar alleen nog maar meer gestrest van wordt.. Verdrietig
Haar staart is namelijk een nog groter drama, mag je ook niet aankomen
laat staan wassen. Whoosh!

Ik zou haar graag willen laten wennen en langzaam aan laten 'douchen' zonder
dat ze meteen compleet in de stres schiet..
heeft iemand daar tips voor?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:47

Ik heb het de mijne in de zomer geleerd toen het heel warm was.
Bij ze voetjes beginnen en steeds meer laten wennen.
Of eerst gewoon een slang aan zetten en in de buurt weg legen en dit dan steeds verder opbouwen?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 19:50

Ja op zo een manier zou ik het wel willen opbouwen,
want ik wil haar ook niet bang of overstuur maken want ze
gaat echt compleet uit haar dak hoor als ik het nu probeer. No Cheer

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:52

Dan zou ik het gewoon rustig opbouwen maar niet te flauw zijn want ze moet het natuurlijk ook niet gaan gebruiken om er onderuit te komen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 20:06

Oke, maar wat doe ik dan als ze zo gaat draaien, en 'wild' wordt
als ik het probeer? Want dat weet ik echt niet.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:10

Ik heb het bij de mijne zo gedaan dat als hij weg liep gewoon mee liep en zijn voetjes nat bleef maken. en na een tijdje vol houden stond hij dan stil en toen heb ik het steeds verder opgebouwd.
Ik kan hem dus ook niet vast zetten want dan flipt hij helemaal

esmelisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:46

der is nu zo'n zwartblokje als jedat over het viezig heid haalt gaat het weg weet alleen niet hoe heet heet

marit114

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:53

als je gewoon blijf porberen dan gaat het vanzelf beter, gewoon langzaam beginnen,, eerst rustig gewoon alleen aan het been ziten, beetje water er bij, en klaar, volgende keer wat langer aan het been zitten, en zo maar verder, als je het vaak doet raakt je paard er aan gewend en vindt ie het steeds minder eng.. je moet wel rustig blijven en niet boos worden als hij schrikt,, en niet te lang doorgaan totdat hij schrikt, maar gewoon stoppen voor dat je denkt dat hij het eng begint te gaan vinden... wij hadden ook een paard op de manege die ik verzorg die alleen maar liep te schoppen en te wiebbelen in de was plaats, hij durfde niet eens de was plaats meer in,,, dus ik ben er gewoon heel vaak langs gelopen en er opengegevenmoment ingelopen en dan er weer uit enzovoort...

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:39

marit114 schreef:
als je gewoon blijf porberen dan gaat het vanzelf beter, gewoon langzaam beginnen,, eerst rustig gewoon alleen aan het been ziten, beetje water er bij, en klaar, volgende keer wat langer aan het been zitten, en zo maar verder, als je het vaak doet raakt je paard er aan gewend en vindt ie het steeds minder eng.. je moet wel rustig blijven en niet boos worden als hij schrikt,, en niet te lang doorgaan totdat hij schrikt, maar gewoon stoppen voor dat je denkt dat hij het eng begint te gaan vinden... wij hadden ook een paard op de manege die ik verzorg die alleen maar liep te schoppen en te wiebbelen in de was plaats, hij durfde niet eens de was plaats meer in,,, dus ik ben er gewoon heel vaak langs gelopen en er opengegevenmoment ingelopen en dan er weer uit enzovoort...

inderdaad veel oefenen en zeer veel geduld hebben! Haha!

Als je paard tijdens het rijde iets niet wil doen dan ga je toch ook niet dat ene niet meer doen, je gaat het dan toch ook gewoon niet meer doen maar juist met zeer vele geduld het inleren Knipoog net hetzelfde bij wassen he Knipoog

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:11

esmelisanne schreef:
der is nu zo'n zwartblokje als jedat over het viezig heid haalt gaat het weg weet alleen niet hoe heet heet

Ja zo'n blokje heb ik nu, maar er gaat per 2 weken dus zo'n heel blok doorheen. Tja ze heeft 4 benen
en die zijn steeds smerig Haha!

Ik ga inderdaad gewoon voorzichtig oefenen, eerst maar eens proberen om haar de poetsplaats in
te krijgen Clown

highhead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:07

Tja. Eerste keren gewoon op de grond spuiten en lief tegen je paard praten. Misschien helpt wat lekkers voor/na en zelfs onder het wassen. Veel paarden kicken gewoon op eten- dan vinden ze het verder allemaal niet zo erg. Als dat niet het geval is dat zwarte blokje wel goed (hoe heet het dan, zou het ook willen weten). Veel succes!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:14

marit114 schreef:

Wij hebben het idd ook zo aangepakt.

Eerst alleen de slang aan en naast hem houden. Hem rustig toespreken en belonen als hij rustig blijft staan. Gaat hij lopen draaien e.d., rustig maar duidelijk "hooo" of "neee" zeggen. Staat hij stil, de kraan uit en belonen. De volgende keer iets dichter bij zn benen houden, en evt. een spons uitknijpen bij zn benen. Uiteindelijk steeds dichterbij. Nu kunnen we hem zonder problemen afspuiten. Lachen Succes!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 17:40

Super bedankt voor de tips, ik ga het binnekort gewoon proberen.
Ze is echt een muts, want als ik boos op haar word, wordt zij alleen
maar zenuwachtiger en banger. Dus gewoon maar heel veel belonen
en oefenen denk ik Bloos

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:40

Wat de andere zeggen. Eert alleen proberen benen aan te raken, en daarna een beetje shampoo erop proberen te doen en dan spoelen Knipoog

Stefje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:21

heeeel rustig, stapje voor stapje...en indd veeeeel belonen!!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:18

Kan je wel haar bene borstelen Clown ?
Want je zou kunne proberen met een beetje warm water en een borsteltje haar bene te poetsen! waarschijnlijk gaat ze dan wel eerst even schrikken maar probeer heel rustig tegen haar te praten als je dat doet Haha! !
Het help vaak ook wel als je van te voren verteld wat je gaat doen!(klinkt echt raar Tong uitsteken !!)

Suc6!! Bloos