advies bijrijders???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

advies bijrijders???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-03 18:56

Hoi, ik heb hierin nu echt advies nodig. Ik heb eigenlijk altijd een bijrijdster gehad waar het heel goed mee klikte tussen zowel lisje en zij als zij en ik ('t is nu ook een goede vriendin van mij). Nadat zij het veulen van lisje gekocht heeft en aan een drukke opleiding is begonnen is zij sinds de zomer vorig jaar gestopt met het rijden van lisje. In de tussentijd heb ik al enkele bijrijders gehad (waar ik elke keer niet tevreden over was). Nu heb ik begin jan weer besloten met iemand te kappen. Op zich gaat het wel in m'n eentje (werk 40 uur per week, doe het grootste deel van het huishouden van m'n moeder, heb een vriend, doe een avondopleiding en zie m'n vader zo een keer in de 2 weken) maar zoals je ziet heb ik het best wel druk op die manier. mijn sociale leven beperkt zich momenteel tot het uitwisselen van e-mailtjes en zo af en toe eens een telefoontje. Ook vind ik eigenlijk dat lisje niet voldoende loopt, ik rijd haar zo'n 3 keer in de week, verder longeer of wandel ik en een dag helemaal niets (ze staat met andere paarden buiten). Ik ben bang dat ik haar te kort doe maar het liefst zou ik het verder alleen doen. daarbij komt dat ze lang niet iedereen accepteerd, het moet echt klikken wil het goed gaan. Wat denken jullie hiervan, moet ik verder zoeken of het lekker in m'n eentje doen?? Alvast dankjewel. groetjes wendy

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 19:30

Er zijn mensen die minder rijden en andere dingen met hun paardje doen, maar het zou misschien wel leuk voor je pony zijn...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 21:25

Ik vind dat ze genoeg loopt hoor!
Ze heeft afleiding genoeg, je wisselt het af met longeren enz. en de dag rust verdient ze echt wel. Knipoog Gezellig toch bij de andere paarden?

Ik heb vroeger een verzorgpaard gehad waar de eigenaar maar 1x per 2 weken gemiddeld op reed, in het weekend, en waar ik drie dagen per week op reed.
Als zij reed was het een buitenrit, ikzelf probeerde wat af te wisselen maar wel het paard zoveel mogelijk conditie te laten houden, wat ook de bedoeling was.
Dit lukte wel aardig met drie keer per week, en dan was dit vaak nog inclusief 1x longeren, dus eigenlijk liep die nog minder dan die van jou. Tong uitsteken

Ik denk dat Lisje aardig gelukkig is met al die aandacht die ze van je krijgt.
Veel mensen hebben een eigen paard en rijden daar drie keer per week op, en de bijrijdster dan ook nog zo'n 2 of 3 keer.
Lisje ziet jou echter zo'n 5 keer per week!
Maak je geen zorgen, veel paarden zouden jaloers op Lisje worden. *LOL*

Echt, als jij zonder bijrijdster tevreden en gelukkig bent, dan is er geen probleem.
Mocht je alsnog in de toekomst een leuke meid als bijrijdster tegen het lijf lopen, dan kun je die altijd nog vragen toch?
Heel veel succes en geniet ze! Party!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 22:21

Als ik naar jouw omschrijving van je leven kijk, zou ik toch echt proberen een nieuwe (en geschikte) bijrijder te vinden. Het kan misschien wel zijn dat je paard op dit moment voldoende beweging krijgt, maar jij moet daarvoor wel op je tenen lopen. Een mens kan dat nooit volhouden, hoe graag je het ook zou willen.

Succes!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 13:28

JA, je hebt wel gelijk tessebes, ik vind het alleen moeilijk om haar weer aan iemand te laten wennen, ze is zo duidelijk in wat ze wel en niet wil, er zijn maar weinig mensen bij wie dat goed gaat. Ik probeer voor mezelf de voors en tegens af te wegen, maar voor mijn gevoel zijn die ongeveer gelijk, vandaar mijn vraag om advies. Heel hartelijk bedankt vast in ieder geval. Groetjes wendy

Suus25

Berichten: 411
Geregistreerd: 25-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:49

hallo!

Lastig lijkt me het om een goede bijrijder te vinden voor je liefste! Zelf heb ik daar heel veel geluk in gehad. Ik ben nu ook op zoek naar een paard/e-pony om te verzorgen en te berijden. Ik weet niet of je nog naar iemand op zoek bent, maar ik ben zeer geinteresseerd. Mits het klikt natuurlijk!

Ik ben 25 en heb 18 jaar rijervaring, wil je erover praten dan kan dit natuurlijk altijd! succes!

groetjes susanne!

Vietjuh
Berichten: 259
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:55

gewoon eerst zelf proberen. En als je eens een jongen of een meisje tegen komt dat van paarden af weet kan je kijken of het met hem of haar wel gaat, want je heb het zo te zien wel erg druk...

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 16:58

Waar ergens is 't Gooi? En staat je paardje daar ook?
Heb net in je profiel gekeken, lief koppie heeft ze!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-03 18:24

Ze staat in Blaricum. Echt heerlijk buitenrijden daar!! Daar probeer ik dan ook zeker 1 keer in de week tijd voor te maken, lisje is daar echt dol op!!! Vooral als ze een stukje voluit mag galopperen, dan is ze helemaal in de zevende hemel!! Als ik dan thuis kom heb ik een innig tevreden paard. Gelukkig houd ze ook wel van het werken in de bak, ze is altijd bereid om voor me te werken. Verder vind ze gewoon het 'samenzijn' heel belangrijk, samen knuffelen en wandelen, als ze maar aandacht krijgt. En jammer genoeg heb ik niet het idee dat ik haar (naast m'n werk en alles wat er verder nog bij komt kijken) genoeg aandacht geef. Beweging is niet zo moeilijk, met een uurtje red je dat ook wel, maar zij wil meer, meer tijd en aandacht dan die 1 a 2 uurtjes die ik per dag voor haar vrij kan maken. Vandaar ook dat ik heb besloten echt weer 'op zoek' te gaan. Vind ik eerlijker tegenover haar.