Bijrijdster of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Bijrijdster of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 21:20

Ik heb mijn (eigen)pony nu een maand (hiervoor reed ik samen met mijn zusje en moeder op Valentijn onze andere pony), maar op dagen dat ik laat uit school ben. (16.00) heb ik erg weinig tijd voor haar en mest ik meestal alleen uit. Ze is nu 4,5 jaar en is soms nog wat moeilijk, daarom wil ik graag iemand dan die beter kan rijden dan ik, maar is hier aan te komen. Kan ik haar dan beter een dagje vrij geven (2x in de week) of een bijrijdster zoeken.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 22:44

Ik zou zeggen liever 2 dagen vrij.
Puur omdat het paard jong is en omdat het nog niet voor de volle 100% gewent is aan jou.Ik zou dus zeker wachten met een bijrijdster.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:04

Ik zou als ik jou was ook nog ff wachten met een bijrijdster.
De pony is nog jong, nog niet helemaal gewend, wie weet kun je hem 2 dagen vrij geven, en bijv. 3 dagen rijden en 2 dagen of longeren of wat anders doen?

Verder natuurlijk wel goed les nemen, maar dat zul je vast al wel doen.
En mocht je pony wat fris zijn na de dag dat hij vrij heeft gehad, dan ga je eerst even los gooien of longeren voordat je erop gaat rijden, althans dat doe ik altijd.
Veel succes! Lachen

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 23:47

Bedankt voor jullie tips, ik heb nu ook al les ja. Los gooien hoeft in principe niet nodig te zijn, want ze staan ook buiten en dan rennen en spelen ze ook al.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 10:39

Wat los gooien betreft heb ik denk ik de verkeerde woorden gebruikt.

Als je pony wat fris is en je wilt gaan rijden, kun je hem in de bak even los doen, en dan m.b.v. een touw of zweep wat rondjes laten draven enz. zodat 'de pit eruit is'.
Dan kun je daarna gewoon rustig opzadelen en gaan rijden en heb je dus geen te drukke pony omdat hij een dagje vrij heeft gehad.

Heel veel succes er mee en ik ben benieuwd hoe het gaat! Lachen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 11:19

als ze de hele dag op de wei staat zijn die 2 dagen vrij juist lekker voor dr! Lachen

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 12:54

2 dagen vrij is idd lekker denk ik voor de pony vooral omdat ze zo jong is. wat je wel kan doen is iemand bv zoeken die haar wel wat aandacht geeft en poetst op die 2 dagen en misschien kan diegene dan ook uitmesten voor je, als de pony dan wat ouder is kan diegene misschien ook met haar wandelen of rijden maar ze zijn dan wel al aan elkaar gewend