Dunne ontlasting en mest eten ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Dunne ontlasting en mest eten ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 17:25

Sinds een dag of 5 merk ik dat mijn shetveulen van bijna 9 maanden af en toe wat dunnere mest heeft, geen mooie "appeltjes" zeg maar. Hij heeft het niet de hele tijd. Hij lijkt zich niet ziek te voelen ofzo. Toen ik hem kreeg in november had hij een behoorlijke worm infectie, hij heeft toen 3 x achterelkaar een worm kuur gehad, tot er geen wormen meer uitkwamen en half januari heb ik hem weer ontwormd (geen wormen gezien). Hij krijgt 2 x per dag een flinke hand veulenbrok van Havens en wat wortelen en verder hooi. Nu betrapte ik hem vanmiddag op het eten van de (verse (lekker warm Misselijk ) mest van mijn andere paard. Zou dit een oorzaak kunnen zijn voor de dunne ontlasting ???

Ik zal eerdaags een zoutblok voor hem kopen, ik las in een eerder topic over dit onderwerp dat mest eten op een mineralen tekort kan wijzen.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 17:34

Ja zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Wellicht kan je proberen om aan zijn voeding wat supplementen toe toevoegen in die richting?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 15:44

tja, honden durven dat ook wel eens doen. misschien wijst het op een mineralentekort?

anderzijds: van een liksteen kunnen ze verschrikkelijk dorst krijgen als ze er te veel aan likken, wat ook voor iets dunnere mest kan zorgen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 bezoekers