Jamaica zo donders jalours, wordt er maf van!

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LadyMadonna

Jamaica zo donders jalours, wordt er maf van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 22:50

Even voorop, jamaica is een schat van een knol hoor. Onder het zadel en in de omgang is ze helemaal geweldig op het moment. ALS je haar tenminste alleen hebt.

Ik zet hon en jamey altijd samen in de bak (als ik bijv ga mesten) Ik zet dan standaart als 1e hon erin, omdat ik eerder mee heb gemaakt dat ik een half uur aan het donderen ben (als jamaica eerst gaat) omdat ze niet bij het hek weg te krijgen is.
Afijn, hon staat in de bak, jamaica erbij, jamaica met haar oren in haar nek achter hon aan. Hon draaft geirriteerd weg, en zoekt een ander plekje. Ze zoeken elkaar op (nouja, jamey zoekt hon op over het algemeen) en gaan staan kroelen.
Dan gaan ze allebei weer hun eigen weg, en zomaar uit het niets stiert jamaica weer achter hon aan, nu met open mond. Hon loopt weer weg (haalt ondertussen haar schouders op Haha!). En ze staan weer te staan.
Ik kom de bak in, geef jamaica een kroel, loop naar honey, geef honey een kroel. Jamaica komt erbij, wil ook aandacht, krijgt ze niet.
Ik ben met hon uitgekroeld, jamaica weer een kroel, ik loop weg, en het hele verhaal begint weer van voor af aan.
Wat is dit nou?
Hon is drachtig, ik kan er niet continu bij blijven. Tot nu toe is er weinig aan de hand en slaat ze niet naar hon, maar hoe groot is de kans dat dat verandert?

First they teach you to be patient, and then you'll learn there's not much time.... -Bertolf-

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 07:20

Eigenlijk zou je ze eens moeten observeren, zonder dat ze jou kunnen zien. Waarschijnlijk zul je dan merken dat ze gewoon goed met elkaar op kunnen schieten. Ik denk dat jouw aanwezigheid de onderlinge rangorde verstoord.

Duncan is de laagste in rangorde, maar als ik erbij ga staan, heeft hij plotseling een 'grote bek' tegen de Shiredames. Waar hij natuurlijk weer voor op z'n donder krijgt Haha! .

Dus hoe l*llig of het ook lijkt, je moet de laagste in rangorde zo veel mogelijk negeren als er een hogere in rangorde bij is.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:06

Heel herkenbaar Stef!

Bij ons precies hetzelfde.
Cerise is een vreselijke knuffel en als ze zelf aandacht krijgt: niks aan de hand.

In de wei echter: 4 merries in totaal.
Cerise is in de rangorde nr.2.

Als ik nr.1 knuffel, vindt Cerise dat geen punt.
Ga ik echter naar nr.4, dan denkt Cerise: ho wacht even, ik ben daar de baas over, ik beslis of IK ZELF de aandacht krijg of dat nr.4 dat mag... Haha!

Zou zij mij naar nr.4 laten gaan en uitgebreid laten kroelen, dan ziet nr.4 dit als een overwinning (Cerise jaagt mij niet weg van iets leuks, ik heb gewonnen).
En dat is dus 'verstoring in de rangorde', want Cerise staat boven haar... }>

Met Hon en Jamey dus ook:
Jamey staat nr.1, duidelijk laat ze dit elke keer blijken door soms Hon weg te jagen (Hon gaat braaf weg en zal dus ook niet snel een trap krijgen denk ik).
Zoals je beschrijft accepteert Hon dat Jamey nr.1 is.

Maar dan kom jij weer de stal uit, en loopt naar hen toe.
Je geeft hen beiden aandacht, dit gaat echter niet 'tegelijk', en op het moment dat Hon gekroeld wordt denkt Jamey: "Even aan Hon laten merken dat IK de baas ben, want als ik dit toe laat heeft HON gewonnen..."
En dat mag niet van Number One Jamey... *LOL* Foutje in de rangorde!

Heel begrijpelijk dat Jamey de rangorde stabiel wil houden, maar wel ff lastig als jij gewoon Hon wil knuffelen. Haha!
Tja het blijven kudde-beestjes, soms worden wij er ook wel moedeloos van.

Bij ons bijv.:
Vanwege het vriezen moesten we emmers met water in de wei zetten, maar voordat merrie nr.4 eindelijk bij een emmer mocht komen....
De stalhoudster probeerde nr.3 weg te jagen zodat nr.4 eindelijk kon drinken, maar dit heeft totaal geen zin.
Nr.4 moet toch leren een beetje voor zichzelf op te komen, en uiteindelijk zelf die emmer te bereiken, want je kunt als stalhoudster toch niet de hele dag daar bij het hek blijven staan en de emmers in de gaten houden Verward
Het enige wat je kunt is de paarden genoeg drinken geven en dan komt nr.4 vanzelf een keer aan de beurt. Lachen

Stef sterkte, en ik denk dat je die twee best bij elkaar in de bak kunt zetten. Hon accepteert dat Jamey boven haar staat en zal dus niet snel gewond raken.
Zou het wat zijn als je Hon extra aandacht wilt geven, dat je, nadat de stallen schoon zijn eentje terug op stal zet, en dan Hon ff lekker apart knuffelen waar Jamey niet bij is/kan? Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie