Composteren?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tanja

Composteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 22:34

Even een mest vraagje.
Wij hebben de paardjes op Aubiose staan en volgens Aubiose composteerd dit binnen 10 weken, goed, zal allemaal wel maar wat ik wil weten, hoe maak je een goede hoop die composteerd van je mest?
Moet ik het dan regelmatig omscheppen om het te laten drogen of moet het juist alleen maar liggen? Moet ik er een zeil overheen trekken tegen de regen of mag ik het gewoon nat laten hozen?
Kortom, hoe maak ik bruikbare compost voor ons land en voor de tuin van de buren van onze mest?

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:24

ik ken aubiose niet.
Ik weet alleen dat onze buurman er blij is met de mest. maar dat is wel mest zonder stro. we scheppen de wei op mijn werk dagelijks en daar komt een mooie kompost hoop van. hoef je niks aan te doen. moet wel een 1/2jaar liggen want dan is het het beste. dus na een 1/2jaar beginnen wij een nieuwe hoop zodat die goed genoeg is voor het volgende jaar. we weerken daar dus met 2 mest hopen.

helaas is mijn fjord overleden op 14 mei .
sinds 3 juni ben ik verliefd op Jikke mijn Fries. Niet nu al verwacht en toch zo bijzonder. Soms lopen de dingen zoals ze lopen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 09:53

Ja, dat waren wij ook al van plan om 2 hopen te maken, alleen of we daar de ruimte voor hebben weet ik nog niet.
Maar jullie doen er verder niets aan? dus ook niet omscheppen of zo? Dat wordt dan al een stuk makkelijker voor mij! Ik ga dus gewoon een hoop maken en na een half jaar kan de loonwerker het weer ophalen. Onze mest is dus ook strovrij en daar zijn ze idd erg blij mee en als de aubiose echt binnen 10 weken composteerd heb ik straks alleen een composthoop dus, even afwachten....

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 11:25

nee we doen er niks aan., maar die ene stapel moet echt wel een half jaar liggen zonder dat je er dan iets bij gooit.

helaas is mijn fjord overleden op 14 mei .
sinds 3 juni ben ik verliefd op Jikke mijn Fries. Niet nu al verwacht en toch zo bijzonder. Soms lopen de dingen zoals ze lopen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie