dioxine in diervoeders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
okke
Berichten: 16
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Maastricht

dioxine in diervoeders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 20:55

Na het jongste schandaal in Duitsland, van waaruit ook verschillende mengvoeders in Nederland zijn aangeleverd, en met de vervuilingen van dierenvoeders in België nog vers in het achterhoofd, lijkt het mij een
goed idee om onze bevooraaders van brokken en andere mengsels eens een precieze rapportage te vragen van wát er allemaal in het voer zit... Wat vinden jullie hiervan? We kopen allemaal regelmatig diverse soorten,
geven het aan onze paarden in goed vertrouwen, maar zoals blijkt word dit vertrouwen ook regelmatig geschonden. Het ministerie is wel zo wijs hieromtrent geen mededelingen te doen, om het bedrijfsleven niet te
schaden, maar ik voor mij vind het toch steeds vreemder worden. Eiwitten die voortkomen uit zeer fijn gemalen kippenveren, ruwe stoffen die ik weet niet waar vandaan komen, wordt het niet eens tijd dat de
mengvoeders ook de hete adem van de dierenliefhebbers in hun nek gaan voelen? Kunen we wat dat betreft niet min of meer gezamelijk iets gaan ondernemen? Hoe denken jullie hierover?
Okke