Vakantie bij ons??? Hulp gevraagd!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Vakantie bij ons??? Hulp gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 18:57

Wij zijn van plan om (voor jongeren) vakantieverblijf aan te bieden inclusief paard / pony.
We hebben een flink aantal kamers ter beschikking en natuurlijk stalling voor het paard. Verder beschikken we over een buitenbak en gaan we op korte termijn paddocks aanleggen zodat de paarden naar buiten kunnen.
De uitrijmogelijkheden zijn hier zeer goed.

Op loopafstand ligt een grote recreatieplas met diverse recreatieve mogelijkheden.

Voor welke doelgroep zou dit het beste geschikt zijn?
(Zelf denken we aan een niet dure vakantie-optie voor jongeren tussen de 15 - 25 jaar) Wat zouden jullie per week voor zoiets over hebben?
Of misschien hebben jullie nog iets anders toe te voegen?

Groetjes, Mirjam

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 20:10

ja ik denk al snel voor de leeftijd boven de 18...
meestal tot je 18e ongeveer ga je op ponykamp, en daarna mag dat niet meer!!

ik hoor heel veel mensen die dat willen, dat is erg leuk en ook veel ouderen vinden het jammer dat ze niet meer naar een ponykamp ofzo mogen... natuurlijk is echt een pony ponykamp wel een beetje de kinderachtig maar wat jij nu aanbied klinkt leuk!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:08

Leukkk! Ik denk dat je idd t beste vanaf 18 kunt doen, of vanaf 16 maar niet jonger. Ik zag laatst ergens dat t op een camping 45 euro per week is voor je paard. Ik weet niet hoeveel ik er voor over zou hebben, zou t wel heel leuk vinden als er zoiets komt!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:22

linlovesyou schreef:
ja ik denk al snel voor de leeftijd boven de 18...
meestal tot je 18e ongeveer ga je op ponykamp, en daarna mag dat niet meer!!

ik hoor heel veel mensen die dat willen, dat is erg leuk en ook veel ouderen vinden het jammer dat ze niet meer naar een ponykamp ofzo mogen... natuurlijk is echt een pony ponykamp wel een beetje de kinderachtig maar wat jij nu aanbied klinkt leuk!!


Leeftijd is natuurlijk voor ons geen "halszaak", maar he post-ponykampsydroom ( Haha! Haha! ) was wel zo ongeveer de basisgedachte.
We hebben momenteel de mogelijkheid/gelegenheid om iets dergelijks aan te bieden, dus waarom er geen gezellige boel van maken de komende zomer.

Mooi dat je veel mensen hoort die dit willen, wij willen dan graag met die "veel mensen" in kontakt komen Knipoog

Oh ja.. voor de goede orde ... ik doe dit samen met Westernfreak. Knipoog

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 20:48

linlovesyou schreef:
ik hoor heel veel mensen die dat willen, dat is erg leuk en ook veel ouderen vinden het jammer dat ze niet meer naar een ponykamp ofzo mogen... natuurlijk is echt een pony ponykamp wel een beetje de kinderachtig maar wat jij nu aanbied klinkt leuk!!


Jij mag ook komen, hoor Knipoog
Ook ik hoor steeds vaker dat er vraag is naar een dergelijke accomodatie. Wellicht een leuk idee om ook een boktweek in te plannen?

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:04

Joepie Haha!

haha nee we hadden het er laatst nog over dat we wel op ponykamp ofzo zouden willen maar dan voor ouderen... nou als je gewoon je eigen gang kan gaan en je eigen paardje mee kan nemen lijkt me eht geweldig!!

Dus als je echt iets gaat doen dan wil ik wel op de hoogte blijven!

Groetjes

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:18

ikke ook! Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 01:59

Als je ook gewoon met je dressuurzadeltje aan mag komen heb ik zeker ook wel interesse! (helemaal als het een boktweek wordt Lachen )

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 09:07

batje schreef:
Als je ook gewoon met je dressuurzadeltje aan mag komen heb ik zeker ook wel interesse! (helemaal als het een boktweek wordt Lachen )


Waarom zou je niet met dressuur zadel aan mogen komen?? Maar het idee klinkt goed en een bokt week zou nl. helemaal ideaal zijn!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:27

Het klinkt harstikke leuk! Maar waar ligt Hoge Hexel als ik vragen mag? Ik zou me inderdaad richten op de 18+'ers.. De prijs hangt er ook vanaf of je eten erbij aan biedt of dat iedereen dat zelf moet regelen...

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:46

Misschien is het een optie om je prijzen te vergelijken met wat anderen aanbieden (beetje benchmarketing) samen met de faciliteiten die jullie kunnen bieden. De leden van de Veluwetrail is misschien een goed startpunt (veluwetrail.nl) Zo zijn er verschillende mogelijkheden, de ene vraagt 14 euro per nacht voor een box en de ander 4 euro voor een plekje in de wei. Als je wilt kan ik je een overzichtje sturen van prijzen in vergelijking met faciliteiten van enkele veluwetrailleden, BP me maar.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 13:26

obelix"]
[quote="batje schreef:
Als je ook gewoon met je dressuurzadeltje aan mag komen heb ik zeker ook wel interesse! (helemaal als het een boktweek wordt Lachen )


Waarom zou je niet met dressuur zadel aan mogen komen?? Maar het idee klinkt goed en een bokt week zou nl. helemaal ideaal zijn!!
[/quote]

Haha, natuurlijk mag dat. Ik mag dan wel western rijden (een poging tot), maar alle ruiters en menners zijn welkom!!!

Hoge Hexel ligt in Twente. Redelijk in de buurt van Almeloooo Vork

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:30

Hoeveel plekken heb je?
Ik wil nml zo graag een weekje 'ponykamp'met mijn meisje, gewoon even over mijn angst heenstappen en leuke dingen doen, maar overal krijg ik te horen dat ik te oud ben (22). Met een stel bokkers lekker een weekje klein pennymeisje spelen zou voor mij een uitkomst zijn.. Lachen

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:49

D'r zijn redelijk wat bedrijven die dit soort zaken aanbieden. Ik wil hiermee niet zeggen dat de markt verzadigd is, in tegendeel, maar steek ook eens je licht op hoe de "concurentie" het doet.
De NVVR is altijd geintereseert in lokaties met uitrijmogelijkheden. PB gestuurd.
Citaat:
Hoeveel plekken heb je?
Ik wil nml zo graag een weekje 'ponykamp'met mijn meisje, gewoon even over mijn angst heenstappen en leuke dingen doen, maar overal krijg ik te horen dat ik te oud ben (22). Met een stel bokkers lekker een weekje klein pennymeisje spelen zou voor mij een uitkomst zijn..


NVVR zou een goed idee kunnen zijn, Batje. Daar jij daar lid van bent (dacht ik) doe er eens wat mee. We zien elkaar.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 16:12

linlovesyou schreef:
Dus als je echt iets gaat doen dan wil ik wel op de hoogte blijven!

Groetjes


Ikke ook!! Maar dan kom ik wel met me dressuurzadeltje Haha! + pony/ paard Schijnheilig

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:24

Het is niet zozeer de vraag OF we iets gaan doen, maar meer WAT we precies gaan doen ! Knipoog
Daarom vinden we het juist zo belangrijk om te weten te komen wat er zoal leeft aan wensen. We zijn dan ook erg blij met de reakties tot nu toe en hopen op meer Knipoog

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 23:44

Neel"]
[quote="linlovesyou schreef:
Dus als je echt iets gaat doen dan wil ik wel op de hoogte blijven!

Groetjes


Ikke ook!! Maar dan kom ik wel met me dressuurzadeltje Haha! + pony/ paard Schijnheilig
[/quote]

Prima!!! Er is nog genoeg plaats over, dus als er nog meer bokkers geinteresseerd zijn?

En zoals lageveld al aangaf, het is niet meer de vraag OF we iets gaan organiseren, maar waar we precies rekening mee moeten houden.
Als jullie nog ideeen / tips hebben?
Gezien we nog niet begonnen zijn, kunnen we de dingen nu nog goed aanpassen.

Mirjam

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:41

Westernfreak schreef:
En zoals lageveld al aangaf, het is niet meer de vraag OF we iets gaan organiseren, maar waar we precies rekening mee moeten houden.
Als jullie nog ideeen / tips hebben?
Gezien we nog niet begonnen zijn, kunnen we de dingen nu nog goed aanpassen.

Mirjam


Wil je dit incidenteel gaan doen, of permanent. Ik kan je wel vertellen waar we met de NVVR op letten, maar of dat ook is wat jullie willen, is weer iets anders.
Denk aan voldoende sanitair, een grote keuken met veel werkplek en let erop dat het simpel schoon te maken is; geen onnodige hoekjes en randjes, gladde oppervlakken. Voldoende keukengereedschap, potten en pannen e.d.
Voldoende en stevig meubilair wat fatsoenlijk zit. Bezuinig hier niet te veel op anders ziet de zaak er binnen no-time uit als een rovershol.
Denk aan eisen van brandveiligheid, vluchtwegen en aanduidingen. Houdt in deze ook rekening met de te verwerken materialen (brandwerendheid).
Ik wil best met jullie nader van gedachten wisselen. Pb maar voor een afspraak.
Laatst bijgewerkt door ikke op 19-02-03 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:49

het lijkt mij opzich ook wel gezellig... mar wat moeten de kosten dan zoal zijn?
als het goed is kom ik dan met eigen paard. ik kan zelfs nar jullie toerijden Knipoog