Paard afgekeurd!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 12:26

Hoi!!
In verband met de koop van een paard is er gisteren een keuring geweest.Maar..afgekeurd!Ik weet niet wat ik hier mee moet.Het paard heeft in vier jaar tijd nog niets gemankeerd en nu wordt die afgekeurd op de benen, toen de pees werd getest liep ze te lang kreupel.De dierenarts heeft de test enkele malen uitgevoerd maar het was niet goed.Het paard was wel heel onrustig.Ik laat er voor de zekerheid maar herkeuren door een ander, maar toch? Zal het dan weer fout zijn?Het is toch raar dat ze nooit wat gemankeerd heeft aan der benen en dat ze prima loopt?! Wat denken jullie hiervan?


*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 13:51

NIET DOEN!!!!!!!
Echt niet kopen dat paard hoor!
Groetjes Jolanda

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 15:59

Ik zou het ook niet doen.
Misschien als je dat paard heel graag wilt hebben kan je een herkeuring doen en hopen dat het op dit moment niet goed was maar over bv een week wel. Maar ik zou het zelf niet doen.

XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 17:09

Bedoel je dat de DA een buigproef heeft gedaan en dat die niet goed was?
Het kan zijn dat die proef erg stevig is uitgevoerd en dan kun je heroverwegen om nog een keuring te doen, maar houd er maar rekening mee dat het dan misschien weer niet goed is.
Ik zou het paard niet kopen.

Wat niet is kan nog komen...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 17:48

Dat been gewoon op de rontgenfoto's zetten !! dan kun je 'erin' kijken...

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 17:57

Ik denk dat het inderdaad om de buigproeven gaat, die test de gewrichten, dan idd bij twijfel op de foto, maar jij hebt het over een pees die getest werd? Volgens mij kan je die niet testen, dus toch buigproeven, maar als het idd om een pees gaat heb je niets aan een rontgenfoto.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 19:16

Voor zover ik weet test je met buigproeven juist de diepe buigpezen. Met het longeren op de kleine harde volte test je het bandapparaat rond de kogel.
Er zijn zo verschrikkelijk veel paarden, en problemen krijg je toch wel, dus waarom zou je ze dan kopen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 20:10

Ik krijg meer het idee dat het haar eigen paard is die gekeurd werd omdat hij misschien verkocht zou worden.

Verward

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 20:12

Ja, het was inderdaad een buigproef, die die wel enkele malen heeft uitgevoerd, misschien dat dat uitmaakt.Maar ik weet het toch nog niet hoor, ze heeft nog nooit wat gehad aan haar benen!Is de kans echt heel erg groot dat het de volgende keer weer mis is?Anders koop ik inderdaad niet.
O ja, het is een paard dat ik wil kopen en niet verkopen.Uiteindelijk wordt ze voor een vriendin van mij die haar heel graag wil hebben.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirte op 2001-06-30 21:15 ]</font>

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 20:31

huh?? maar dan moet die vriendin toch dat paard laten keuren?? waarom laat jij hem keuren als hij voor haar koopt?? ik zou misschien bij heel veel interesse nog een keer een andere laten komen. bij ons is ook wel eens een pony afgekeurd en alter door een andere va weer goedgekeurd op de buigproef

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 20:34

Een ander punt waar je aan moet denken:
Als het paard niet goedgekeurd wordt maar je koopt hem/haar toch, dan krijg je het paard niet verzekerd!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 22:52

wil je hogerop komen in dressuur of springen of wat voor tak van sport ook moet je naar een ander paard gaan uitkijken, anders moet je die keuring gewoon vergeten, voor recreatief gebruik is het zeker geschikt, en het is een momentopname, spreek uit eigen ervaring

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-01 08:31

Hoi!Ja, mijn vriendin kent dat paard al enkele jaren en ik ga hem nu voor haar kopen (zij betaald) want nu wordt ze dus verkocht, en mijn vriendin heeft altijd gezegd als ze wordt verkocht dat zij hem koopt. Is het nog duidelijk?! Helaas is zij nu op stage in het buitenland, dus vandaar.Ze komt pas over een maand terug, maar ze wil alvast dat haar paard bij mij komt staan.
het paard wordt is een westernpaard en daar wil ze dus ook mee verder. Buigproef is dus wel belangrijk. Ik laat er denk ik toch maar herkeuren door een andere D.A, want ik ik denk dat ze toch nog een kans heeft.Tja, mijn vriendin wil hem per se laten verzekeren, anders had ik hem denk ik al gekocht.Maar goed, over twee weken weer opnieuw een keuring, kijken hoe het dan is.Ik hoop dat ze nog een kans maakt.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 13:33

Ja ik kan me voorstellen als je dat paard al heel lang kent en dat je het graag wilt kopen dat je dan telerugesteld bent als hij word afgekeurd.
Echt een rot situatie, maar ik zou het niet doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _irene_, boemel, Daantje_1996, Gigixponys, Googlebot, Jessica_1998, Jintexx, Lottehorse27, Silly_Woman, wonderlover en 20 bezoekers