Birth-alarm probleempje

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Meavey

Birth-alarm probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 15:08

Heb dus een birth-alarm gekocht, en heb dit weekend hem een nachtje op mijn pony´s getest om te kijken of ik platslapende merries heb.
Maar... ze hebben zich erallebij uitgeworsteld! Bloos
Hoe ze het voor elkaar krijgen! Ongelofelijk, maar bij allebei lag de singel de volgende ochtend in het zaagsel. Nu staat er ook in de gebruiksaanwijzing dat je bij shets soms een staartriem moet gebruiken, maar er zit geen ring of lus aan om hem aan vast te maken, dan maar gewoon met een riemje of touwtje om de singel heen en daaraan vastmaken?
(Je zou toch denken dat ze voor dat bedrag er wel iets aan kunnen doen om hem aan te bevestigen. )
Maar zou dat ook niet irritant zijn een staartriem om bij een drachtige merrie? Die singel zelf vindt ik nog tot daar aan toe maar dan ook nog een staartriem? Of zou dat wel meevallen? Had de singel ook al strakker aan getrokken, maar toen ik s´nachts ging kijken hing hij alweer half over haar hals, dus heb hem er maar afgehaald. En het lijkt me toch niet dat je je pony moet afbinden met zo´n singel. Verward
Iemand suggesties of ervaringen hiermee?

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:04

Voor shets is het inderdaad aan te raden om een staartriem te gebruiken.
Bij de zaak waar je het gekocht heeft kunnen ze een speciaal in noem het maar even "ding" eraan zetten waar je de staartriem aan kunt bevestigen.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 20:29

Tja heb hem bij Divoza gekocht was in de aanbieding... Maar om hem nou weer terug te sturen? Vraag het wel even aan een zaak hier in de buurt, bedankt voor de tip.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 23:27

Ik heb het ook wel eens gehad met een hele "ronde" pony, weinig schoft/spekkig.
Een staartriem kan idd helpen om hem op zijn plek te houden. Maar waar je wel op moet letten is dat de singel ook bij het gaan liggen van de merrie op zijn plek blijft. Als de singel teveel schuift, gaat dus ook het alarm niet af.

Vraagje, hoe krijg jij die singel om bij shetjes? Bij mijn cobs was het al moeilijk om een passende singel te vinden. Werd dus een heel klein dressuursingeltje aan de vaste singel met beugel...

[KS-MK] [webcam] Dream Team Mini's 2017 (seizoen 14) - nu ONLINE voor het 2017 seizoen.
Drachtige merries: Daisy 280 dagen, Party Girl 274 dagen, Misty 266 dagen, Amy 248 dagen, Cookie 200 dagen, Snazzy 166 dagen & Lizzy 161 dagen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 10:40

Ongelooflijk,
mijn buurman gebruikt hem al een jaar of 2 bij al zijn shets (vaak een stuk of tien/twintig per seizoen) en die heeft daar nog nooit last van gehad.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-03 13:46

Ja ik geloof dat ik Houdini-paardjes heb! Haha!
Ja en dan heb ik er dus (maar) 2, en allebei hebben ze het voor elkaar gekregen! Ik heb trouwens gewoon een héél klein singeltje zo´n zachte, hij kan alleen niet onder de lussen door bij de rolsingel, dus gewoon over het lusje en dan aan de singelstoten. Mijn grootste merrie heeft een gewone singel, maar ik heb nooit echt problemen om aan die kleine singeltjes te komen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie