even een vraagje???

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KimThirza

even een vraagje???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 19:05

ik heb gehoord dat als je paard smiddags in de wei of in de bak staat veel soepeler word in zijn spieren, en dat die veel losser zit ,en dus makkelijker rond wordt is dit waar of niet of hebben jullie hier al ervaring mee ??? en moet je korter rijden als ze meer buiten staan??
groetjes....

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!

Duif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:42

Makkelijker rond hoeft niet.
De stijfheid kunnen ze er uit lopen dus zijn ze al wat soepeler.

Gast7521

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 20:54

Waarom zou je korter moeten rijden als ze buiten staan Verward Al rij je drie uur op een dag, prima. Zolang de conditie van het paard daarnaar is, en hij ook op die hoeveelheid werk gevoerd wordt, is daar niks op tegen hoor. Anders zouden onze paarden het aardig zwaar hebben met de dagtochten die wij in de zomer rijden. Dan zitten we d'r gerust 6 tot 8 uur per dag op.....

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 21:50

Korter rijden staat er imo. helemaal los van.

Mijn ervaring is wel dat een paard dat naar buiten is geweest, soepeler is dan een paard dat de hele dag op stal staat.
Daar komt nog bij dat ze al een deel van hun energie kwijt zijn, en daardoor vaak sneller bij de les zullen zijn.
Kortom: mijn ervaring is dat het echte losrijden minder tijd in beslag neemt omdat het paard soepeler is en beter bij de les.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie