Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Zammie schreef:Ik hoorde afgelopen week van mijn bijrijdster dat op de manege waar zij 1 x per week les heeft de lesponies in een oude koeienstal staan en dan vast met een band om de hals. Net zoals de koeien vroeger. Ze kunnen alleen staan en liggen. Ik wist niet wat ik hoorde! Dat het nog voorkomt vind ik echt onbegrijpelijk...Als je dan praat over verborgen dierenleed
Leanee schreef:http://www.manegebleijenberg.nl/gegevens/manege/foto's%20stallen/stands%201.JPG
Dit plaatje heb ik zo even op internet gevonden.. van manege bleijenberg
Ashkerlon schreef:Stands zijn niet noodzakelijk slecht denk ik... Bij ons op de manege staan de pony's ook in stands. Maar ze staan er enkel op woensdagnamiddag, vrijdagavond en de zaterdag. Dus wanneer er lessen zijn. Ze staan er dus ook niet heel de woensdagnamiddag in. De rest van de tijd mogen ze lekker buiten in groep pony zijn.
Ze kunnen liggen in hun stands en hebben een dikke laag vlas onder zich. Voor die paar uur dat ze er in staan vind ik dit best kunnen.
Ik zou ze er natuurlijk ook niet 24/7 willen zien in staan.