waar gekke paarden????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:31

Lieve Bluehunter.
Het duurste aan een paard is het dagelijkse onderhoud. Als zou je een paard voor slachtprijs kunnen krijgen of zelfs gratis onder je kont gedouwd krijgen, zul je toch het maandelijkse onderhoud, de smid, die dierenarts, de inentingen enz. moeten kunnen opbrengen. Ik kan me voorstellen dat je heel erg om het paardje treurt dat de eigenaar heeft laten afmaken omdat het met hem zelf niet klikte. Dat betekend nog niet dat dit paard gek of gevaarlijk was.

Helaas zijn er in Nederland heel erg veel paarden, meer paarden dan er liefhebbers voor zijn, en met de ecomomische misere denk ik dat het in de toekomst nog moeilijker gaat zijn om paarden te verkopen en een goede match te vinden. Er zijn gradaties tussen goede sullen en bloedpaarden. Dat betekend niet dat bloedpaarden per definitie gek zijn.

Wat ik me nu afvraag is waarom dit betreffende paard is afgemaakt terwijl het met jouw goed klikte. Heb je nooit gevraagd of je dat paard kon hebben? Of was dit een te grote dreun voor het ego van de eigenaar?

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 22:36

m,n ouders staan achter me in dei zin dat ik het paard op proef neem en in die tijd niet 3x mijn nek of iets anders breek.

en een bijrijdpaard ben ik juist zat ik heb veel lastige paarden ook bij de manege/handelsstal waar ik rij gereden en op het moment dat het goed gaat en het besie weer normaal loopt wil de eigernaar er weer op en dan valt die er af en dan kan ik weer op nieuw beginnen en is alles voorniks geweest

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:39

Maar waar was dat andere paard nou gebleven?
En, ik denk dat je na een keer je nek breken al niet zulke enthousiaste ouders meer hebt... Knipoog

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:39

ja dat begrijp ik wel.....maar ja er is een verschil tussen een moeilijk paard en een gek paard......dan breek je wel drie keer je nek:-o

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 22:40

reactie op cassidy: dei ijgenaar was zo boos op dat paard en heeft hem een week erna weggebracht en ik had echt alles geprobeerd. en mijn ouders staan achterme en we hebben goed berekend wat alles kost en we hebben met een vee arts gepraad enz.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 22:45

bij mij is een gek gevaarlijk paard eentje die op zijn kont gaat zitten en acteroverklapt en bokkesprongen maakt waar je u tegenzecht. en dat nek breken was figuurlijk bedoeld. ik wil ook heust niet zo en paard kopen om hem erdoor te meppen ik denk ook heust niet dat ik de beste ben ofso aar ik wil dit gewoon met vertrouwe gaan doen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:52

nou ja succes......als je dat leuk vind, het geeft misschien wel een kik, maar ik vind het teveel risico en zou liever een jong, fris paard kopen dat je goed naar je hand kunt zetten....

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 22:53

ik vroeg ook om een jong paard

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:59

De meeste paarden die moeilijk zijn hebben al het nodige meegemaakt. Dus ik vrees dat je niet moet vragen om een gek paard, maar een vurig paard die niet voor beginners geschikt is. Geloof me, ook daar zijn er genoeg van....

Succes met zoeken. Als ik jouw beschrijving hoor moet je met een jong en onervaren paard beginnen....en niet met een gekkenhuis....

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 23:01

bedankt ik zoek er gewoon tussen in en zet hier nu maar een slotje op want niet iedereen is even aardig sommige ook wel hoor

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:10

Ik vind het opzich een goede instelling dat je een paard wil redden, maar het is een hele moeilijke taak.
En iedereen heeft het hier over dat je te jong bent en te weinig ervaring hebt, ik denk dat zelfs al was je ouder en had je meer ervaring dat het je in je eentje niet lukt.

Je hebt het ook iedere keer over: erdoor slaan.
Dus jij wilt een gek en gevaarlijk paard (die volgens jou door mensen zo is gemaakt) nog banger en gekker maken door hem te slaan?

Ik geef toe dat nieman hier weer hoe jij rijd en dat wil ik graag weten, maar dit is gewoon een domme actie.
Koop dan gewoon een jong paardje die je zelf kan vormen en doen.

Het zou zonde zijn dat je je helemaal kapot werk aan een paard en het alsnog niet lukt, breek je eerst 100 botten todat je erachter komt dat het niet lukt en dan gaat ie alsnog de worst in.

Denk er nog een keertje over na!

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 23:13

ho even ik heb het juist over er niet doormeppen maar met vertrouwen rijden of ik typte het verkeerd of jij leesde het verkeerd ik heb het over er nietdoor meppen maar met vertrouwen rijden dat je geen verxde indruk krijgt