Prijzenindicatie draver. en welke soort draver?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Welke draver zouden jullie mij aanraden.

Franse draver
15 (55%)
Orlov draver
2 (7%)
Amerikaanse draver
10 (37%)
Russische draver (indien hetzelfde als een orlov draver, klik dan orlov draver aan!)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 27


Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 00:18

Ok, dat laatste is duidelijk, ik had het toch goed hoe het in elkaar zat, maar ik heb gewoon verkeerd gerekend, je vader was begonnen met dravers in 1975, het eerste paard begon met een K dus ik ben er gewoon bij gaan tellen en kwam bij e uit in 1995, dus vandaar.

Wat betreft het eerste, ik heb dat wel vaker gehoord. Nou zou ik graag wat argumenten horen waarom ik niet een jong paard zou kopen Lachen ik heb er al een paar gehoord, ik ben benieuwd of jij ze ook noemt... en kwoekoek misschien ook? (ik raak met jullie namen in de war :S)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


prompter

Berichten: 11031
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:27

lunatje schreef:
Ok, dat laatste is duidelijk, ik had het toch goed hoe het in elkaar zat, maar ik heb gewoon verkeerd gerekend, je vader was begonnen met dravers in 1975, het eerste paard begon met een K dus ik ben er gewoon bij gaan tellen en kwam bij e uit in 1995, dus vandaar.


Het is Wendy's vader, mijn vader had tot ik paardengek was nog nooit een paard van dichtbij gezien Haha!

Citaat:
Wat betreft het eerste, ik heb dat wel vaker gehoord. Nou zou ik graag wat argumenten horen waarom ik niet een jong paard zou kopen Lachen ik heb er al een paar gehoord, ik ben benieuwd of jij ze ook noemt... en kwoekoek misschien ook? (ik raak met jullie namen in de war :S)


Een jong paard kan ook gekoerst hebben, ik heb gewoon liever een koerspaard, uit jarenlange ervaring Lachen . Ze zijn meestal rustiger, gezonder en met een fijner karakter - ze hebben veel meegemaakt, en maken zich niet zo snel meer druk. Een driejarige die als rijpaard wordt verkocht mankeert meestal iets, hetzij fysiek, hetzij psychisch. Dus je kan beter een onbeleerde jaarling kopen, als je echt met een jong paard aan de slag wil. Vergis je echter niet, een draver is toch een stuk "heter" dan een rijpaard om zelf te beleren en in te rijden, ook daarom kan je beter een koerspaard kopen, die zijn al gewend aan tuig en teugelhulpen. Maar jij zelf kan je paardenkennis het beste inschatten, ik wil je alleen maar waarschuwen dat een jonge draver niet bepaald makkelijk is!

Extremely rare and Beyond Compare

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 01:00

Lachen ik had al verwacht zoiets te horen.. Ze zijn inderdaad erg heet, maar je maakt het me wel moeilijk :S

wat betreft dat eerste, i know Lachen ik raakte in de war met jullie namen en had geen zin meer om het te veranderen Geld, geld!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:09

Ze noemen het nederlandse dravers en ze zijn gekruist met Friezen of Andalusische paarden.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:31

Ik vind Dravers ook helemaal te gek.
En dat is het meest gekomen toen ik bij Ans (Promptertje) op Duindigt kwam kijken. Ik heb zelf ook een Draver, een Amerikaanse Draver van 1.52m.
Een súper beest, maar naarmate ik haar langer heb krijgt ze steeds meer gebreken.
Maandag komt de da voor de rug, want ik denk dat de zenuwen knel zitten; ze gaat trekken met haar benen Scheve mond .
Ik wil geen ander ras meer, misschien ga ik later ook wel verder in de draf- en rensport!
Trouwens, mijn Draver was zéér goedkoop..

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 15:09

Ik zal het even uitleggen, ik weet niet precies in welk jaar mn vader begonnen is, maar zijn eerste paard was Zinia B, dat is bijna twee jaargangen terug. Hij heeft toen Lana V gekocht, en is daarmee gaan fokken: Turbulent K, Wessex K, Ywis K en Zinia K. Hij heeft eerst nog een merrie met veulen gekocht: Our Again met veulen Ellen Victory. Daar heeft ie verder nog Flicka en Gudo Wolfhorn van gefokt. Zinia was niet zo'n draftalent, en hij is daar verder mee gaan fokken: Fenny, Gloria Wolfhorn (moeder van Banjer van Smithsgirl), Herculeswolfhorn, Ilana Wolfhorn, Leonie Wolfhorn. Tussen Ilana en Leonie is er nog een veulen geweest(K jaargang) maar dat ik gestorven bij de geboorte. Toen zijn we dus verder gaan fokken met Ilana: Nadir, Ofir en het merrieveulen.
Ik zal het verhaal dan maar ff vertellen, dan weet je ook waarom Ilana (noemde haar altijd lana) weg is gegaan. Haha!
Toen Ofir ongeveer een week oud was, bleef hij heel erg dun, hij groeide niet meer zoveel. Wij dachten dat het kwam doordat Ilana een beetje in de war was, misschien dat Nadir het jaar ervoor te lang bij haar had gedronken ofzo.. Verward Maar goed, wij een emmer met poeder gekocht en Ofir bijgevoerd. Dolle pret, al gauw was het zover dat hij zn koppie scheef hield en ik mocht de melk en in spuiten Lovers . Het jaar ernawas Ilana dus weer drachtig, en de geboorte ging allemaal goed, het veulen was er binnen een half uur. ('s ochtends om half vijf Gaaaap ) Ik ben 's ochtends gewoon naar school gegaan, en was rond de middag weer terug. Mijn vader wilde net Ilana en het veulen naar buiten doen, maar het veulen ging steeds liggen. Ze dronk even, maar zakte dan weer door de benen. Wij toch maar even de dierenarts gebeld, en die kwam langs. Die wist binnen vijf minten wat er aan de hand was: het was een rhesusveulen. De slijmvliezen waren al helemaal geel aan het worden, ipv mooi roze... De rhesusfactor heeft te maken met je bloedgroep, en die kan negatief of positief zijn. Ilana was negatief en het veulen positief. Bij de biest in zitten antistoffen die het veulen nodig heeft, maar in dit geval waren dat dus antistoffen tegen de rodebloedlichaampjes van het veulen zelf.... Door te drinken werd ze dus vergiftigd. Verdrietig De dierenarts heeft haar toen aan een infuus gelegd, want ze kon al niet meer staan. We hebben nog overwogen om haar naar de dierenkliniek te brengen, voor een bloedtransfusie, maar dat had ze waarschijnlijk niet eens gehaald. We moesten haar maar warm proberen te houden en proberen melk te geven.
Ik heb toen de rest van de middag in mn eentje bij het veulen gezeten, met af en toe mn moeder of mn vader erbij. Ik heb geprobeerd het veulen nog melk te geven, maar het liep gewoon weer uit haar mondje... ilana stond op dat moment een beetje neurotisch met haar lip te klapperen achter in de stal, die wist heel goed dat er iets mis was..
We hadden het veulen op het stro onder een elektrische deken gelegd, met warme kruiken erbij. Rond een uur of drie 's middags begon het steeds langzamer te ademen en om een uur of vier stopte ze daarmee.... Verdrietig (ik zit hier weer met tranen in mn ogen als ik er aan denk...) We hebben het toen begraven achter in de tuin (mag wel niet, maar who cares Haha! ) Het was een heel klein veulen, dus waarschijnlijk was er in de baarmoeder al wat fout gegaan: als het veulen tegen de wand aan trapte, maakt Ilana antistoffen aan...
Maar goed, er zou nog wel met Ilana gefokt kunnen worden, maar dan zou het veulen de eerste 48 uur niet bij de moeder mogen drinken. Dan vonden wij een beetje sneu, dus hebben we besloten om niet met haar verder te fokken.
Toen hebben we dus nog Jitske gekocht. Die was al wel drachtig geweest, maar van een tweeling. Toen ze geprobeert hebben een veulen weg te spuiten, zijn ze alletwee weg gegaan. Veel geprobeert maar dat wou dus ook niet.

prompter

Berichten: 11031
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 16:14

Ilse schreef:
Ik vind Dravers ook helemaal te gek.
En dat is het meest gekomen toen ik bij Ans (Promptertje) op Duindigt kwam kijken.


Dan moet je ook maar eens bij ons op stal komen kijken hoor Ilse, en straks op Duindigt als Rain weer echt in de koersen gaat lopen! Als het beter weer wordt en je ouders vinden het goed kom ik je wel een keer ophalen, zodat je eens met ons mee naar stal kan.

In de tussentijd hoop ik dat de dierenarts iets vind bij Revanza, zodat ze behandeld kan worden en snel weer beter wordt!

Extremely rare and Beyond Compare

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:15

Citaat:
misschien ga ik later ook wel verder in de draf- en rensport!

Doen!!! Haha!
Is erg leuk hoor!! Ik zit er al vanaf mn geboorte tussen, paard gewonnen en op de foto? ikke erbij Nog geen halve meter hoog..

Het is altijd leuk om op de baan te zijn, vind ik, je kent snel genoeg mensen, via de stal waar je paard staat. En dan wordt het vaak ook wel gezellig.. Pling

prompter

Berichten: 11031
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:20

Jenna schreef:
Ze noemen het nederlandse dravers en ze zijn gekruist met Friezen of Andalusische paarden.


Ik heb er echt nog nooit van gehoord Jenna, maar dat zegt niks natuurlijk. Heb je een foto van zo'n paard, of kan je me vertellen waar ik een van deze paarden kan zien? Want ik ben er wel benieuwd naar...

Extremely rare and Beyond Compare

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 17:27

Ik ook wel ja Verward
Bij mijn weten is de Nederlandse draver gewoon een mix van Frans/Duits/Amerikaans/en ga zo maar door- bloed. Alles gaat terug op de Amerikanen, misschien dat ze bedoelt dat er vroeger mee gekruist is, voordat het een 'echt' ras werd....?

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 19:54

Ja ik heb vanmorgen al zitten zoeken waar ik dat nou gevonden heb.
Maar ik ga mn best doen het te vinden en dan stuur ik het door.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:05

Citaat:
Citaat:

En even over dat alfabet, ik heb heel erg lang geleden gehoord dat namen van paarden via het alfabet gaan, elk jaar een andere letter. Maar ik heb ook gehoord, kort geleden, dat (in ieder geval een hengstenveulen) de eerste letter van de vader moet dragen, dus bijv. (vader) Delphegor - (hengstenveulen) Danny Sterker nog, het veulen moet evenveel lettergrepen hebben als de naam van de vader... Hoe zit dat nou? Of verschilt dat per ras?



Nooit van gehoord... Geldt niet bij dravers


Ik weet het wel *LOL* Bij het NRPS krijgen (hengst)veulens de voorletter van hun vader en bij dravers en KWPN-ers gaat het op alfabet Haha!
hoe het voor andere rassen zit weet ik niet, maar dan weet je in ieder geval dat je het niet uit je duim hebt gezogen Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 22:07

Ik heb nog nooit eerder over de rhesusfactor gehoord, maar jeetje, klinkt niet bepaald lekker..... Echt sneu! Komt dit regelmatig voor bij paarden of is het iets wat je alleen bij 1 ras ziet of weinig rassen, iets erfelijks is of iets dat een individueel paard kan hebben en alleen zij bij elk veulen heeft?

Maaruh, eigenlijk nog tips over waar ik kan kijken voor geschikte dravers? (met foto graag, of in de omgeving van Huizen, het Gooi)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 22:45

Rhesusfactor komt ook bij mensen voor Lunatje.

Het heeft er mee te maken dat de moeder resusnegatief is en het eerste kind positief(door genen vader). De moeder maakt dan antistoffen aan tegen rhesuspositief door het contact met de factor en bij een volgend rhesuspositief kind treden deze antistoffen in werking...
Dit is (iig bij mensen) te voorkomen door direct na de geboorte antistoffen(?) toe te dienen zodat de moeder geen antistoffen aanmaakt. Dit gebeurt namelijk pas bij de geboorte als het bloed van moeder en kind in contact komen dacht ik.
Het kan zijn dat dit niet helemaal klopt, maar zo zit het ongeveer. Bio is al een tijd geleden en met mijn studie hebben we het nog niet behandeld...*LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:43

Het is ook niet echt iets wat ik iemand aanraad, nee Tong uitsteken Van de 15 (geloof ik) veulens die we gefokt hebben, hebben het er twee niet overleefd. Die andere is bij de geboorte al dood gegaan; was veel te groot, en de geboorte heeft te lang geduurt. Neem je ook eens een keer een geboorte op video op Verdrietig Ooit vijf volwassen mannen een veulen aan de gang proberen te krijgen gezien? ikke wel! Inclusief mond-op-mon beademing en hartmassage Lovers .
Maar we hadden het over dravers Haha! Forgive me for my ignorance, maar waar ligt huizen ongeveer? (provincie) Ben nie zo goed in topografie Bloos
Ik kan wel even kijken of er ook trainers ofzo in de buurt zitten.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:44

Op Marktplaats hadden ze eerst een rubriek Dravers, waar die gebleven is weet ik niet.
Maar ik heb mijne ook van www.marktplaats.nl onder paarden. Veel succes dan maar.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 13:45

Bas Crebas had er laatst nog eentje op marktplaats staan, maar ik geloof dat die al verkocht is..

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 18:27

Om te beginnen, Huizen ligt in de buurt van het Gooi, oftewel bij Hilversum (jeweetwel, waar Pim Fortuyn vermoord is) Het gaat me er nu dus voornamelijk om dat ik ergens een kijkje kan nemen en misschien kan rijden om erachter te komen of de draver wel inderdaad het ras is wat ik zoek. ik heb dan ervaring met zover ik weet 2 dravers, de ene was helemaal geweldig, de ander vond ik maar irritant (maar dta was dan ook een manegepaard) Ik wil dus vantevoren even nog wat dravers rijden en bekijken zodat ik uiteindelijk kan beslissen of ik inderdaad een draver neem (de kans is al wel heel groot hoor!!!)

Wat betreft die marktplaats, ik kan het me inderdaad vaag nog herinneren, maar ik heb die ook al een tijd niet meer gezien, misschien niet genoeg interesse in zegmaar. Maar ik zal even kijken op de site

Greetz

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 18:32

Hey maar kwoekoek, als je dit leest:

promptertje schreef:
Een jong paard kan ook gekoerst hebben, ik heb gewoon liever een koerspaard, uit jarenlange ervaring Lachen . Ze zijn meestal rustiger, gezonder en met een fijner karakter - ze hebben veel meegemaakt, en maken zich niet zo snel meer druk. Een driejarige die als rijpaard wordt verkocht mankeert meestal iets, hetzij fysiek, hetzij psychisch. Dus je kan beter een onbeleerde jaarling kopen, als je echt met een jong paard aan de slag wil.


Ik zat te denken aan een 3jarig paard die niet intensief gekoerst heeft, is het dan wel verstandig om zo'n paard te nemen??

groetjes

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:35

Je zou anders gerust bij mij kunnen komen kijken, wij hebben er twee staan die onder het zadel worden gereden, maar ja.... Wendy zit in Wales... Haha!

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 18:42

Ik zou graag eens willen komen kijken jah Lachen maar voor hoelang zit je dan wel niet in Wales??

Groetjes!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 18:43

Ow ik zie het al, tot mei, tsjee... relaxed!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 18:51

Mwoah, ligt eraan hoe je het bekijkt Haha! Ik zie drie maanden onze paardjes niet, kan drie maanden niet rijden..
Maar: Ik ga wel de twee paardjes zien die ik vorig jaar verkocht heb hierheen!

Maar als je tegen die tijd nog niet besloten hebt.. Kom gerust langs

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 19:11

Dat eerste is wel een beetje jammer jah, maar dat laatste is wel weer een groot voordeel.

En ik neem je aanbod graag aan Knipoog ennuh, wat betreft deze topic, mijn antwoorden zijn goed beantwoord Lachen bij deze stel ik deze topic vrij voor niet alleen prijzenindicaties voor dravers, maar ook over andere onderwerpen, wellicht over dravers!!! Maakt niet uit wat!

Groetjes!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-03 22:52

Hey en ik val nog even terug op die marktplaats.nl he, hoe verstandig is het om een paard via internet te kopen? Ik doe dat namelijk liever niet zelf als het om een eigen paard gaat.....

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 130 bezoekers