Salvator durft de straat niet over te steken ..?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Salvator durft de straat niet over te steken ..?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 22:47

Vanmiddag weer even met hem wezen wandelen (shetlandveulen, 8 maanden oud). Op de heen weg deed hij al heel moeilijk om de straat over te steken, op de stoep is er niets aan de hand, reageert niet angstig op auto's ofzo, ik dacht dus dat het eraan lag dat hij bij Guinness vandaan moest lopen, in elk geval kreeg ik hem half trekkend en half stijgerend toch de weg over, daarna was het meteen weer goed, loopt superbraaf mee.
Op de terugweg kreeg ik hem echter met geen mogelijkheid van de stoep af, hij weigert pertinent om ook maar 1 hoefje op het asfalt te zetten !!!
Ik ben nog extra met hem bij een afrit gaan staan omdat ik dacht dat hij het misschien eng vond om van de stoeprand af te stappen, maar nee hoor !! Uiteindelijk heeft mijn vriend geholpen en hebben we hem zo ongeveer de straat over geduwd !!

Heeft iemand tips hoe ik dit met hem kan oefenen. Met heel veel geduld is in dit geval een beetje lastig, kan moeilijk op de weg blijven staan als hij niet verder durft, er rijden natuurlijk wel auto's. Om met hem te kunnen wandelen moet ik die straat altijd over steken.