ehhh kapotte mondhoekies....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

ehhh kapotte mondhoekies....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 03:28

eej mien kleine pony is een beetje heel vervelend mar dat boeit verder nie , en verder is ze heel gevoelig ,maar nu is dr mond hoek weer kapot Boos! , wat doen jullie daar aan , uierzalf , vaseline, bitringen , die zijn al bekend.....???????????



mzzl

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 03:48

Misschien even kijken of het bit wel goed zit? Anders zorgen voor een zachter bit of goed op jezelf letten dat je niet teveel in haar mond zit.
Vind je het raar dat je pony vervelend is als jij haar rijd met kapotte mondhoeken?

Verder kan je klovenzalf proberen, of gewoon doorgaan met vaseline of uierzalf.

Het zou ook handig zijn als je wat duidelijker Nederlands zou typen.

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 03:55

poe wat ben jij erug zeg...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 04:04

Hoezo? Geef eens een goed argument dan.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 04:15

eejz flair, reageer dan gewoon nie joh, want dat eerste bericht van je was niet bepaald erg vriendelijk van je...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 04:41

Ik zie niet in wat er niet vriendelijk aan is. Maar goed, graag of traag hoor.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 09:14

volgens mij ging het nog steeds over de mondhoeken van haar pony?
vraag bij de ruitersportzaak naar een heel zacht bit, en vraag hulp over haar vervelende gedrag. misschien los je het wel op dóór een zachter bit te nemen en haar niet in de mond te trekken! flair had gewoon gelijk.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 09:56

Rij je met losse bitringen? Die kunnen vaak zorgen voor kapotte mondhoeken, dus het zou inderdaad kunnen helpen als je een zachter bitje probeerd, en vaseline of uierzalf of dat soort middeltjes die de huid verzachten kunnen altijd wel helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 10:16

Rij je met een dubbel gebroken bitje? Probeer dan eens een gewone africhtingstrens (enkel gebroken dus) als het hoekje weer heel is. Deze geeft wat minder druk op de mondhoekjes, misschien scheelt dat al genoeg.
Je kunt er nu gewoon wat uierzalf of vaseline op smeren, het zal snel genezen.

Maak je er niet te druk om, als het tenminste niet te vaak voorkomt.
Bijna iedereen heeft wel eens een open of fin ieder geval roze mondhoekje ontdekt na het afstijgen, alleen durft niet iedereen daar voor uit te komen, en al helemaal niet hier op Bokt waar bepaalde taboetjes heersen.... Haha!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:28

je kan ook zon hoofdstel proberen waar je geen bit bij nodig hebt je rijd dan op de neusriem ik weet niet meer hoe het heet maar ik de ruiterwinkel weten ze het vast wel. als je pony pijn in zijn mond heeft word hij alleen maar vervelender. heb je zijn gebit al na laten kijken??

sigi
Berichten: 138
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:37

groene leem gebruiken wij en dat werkt heel goed het is alleen geen gezicht maar binnen een week zijn ze wel dicht

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:45

Ik zou niet direct naar een bitloos hoofdstel grijpen, lijkt me niet de handigste oplossing... Die hebben namelijk weer op andere plaatsen eeninwerking (neus en achter de oren) waardoor ze erg scherp kunnen zijn...
Misschien is het een idee te bedenken hoe die mondhoeken kapot zijn gegaan Lips are sealed

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 15:48

Wij hebben op stal ook een paard met gevoelige mondhoeken, maar die zijn gelukkig niet kapot. Elke dag wordt er Sudocreme op gesmeerd, flink wat. Helpt goed, het helpt de huid te genezen en sterker te worden.
Maar om er alleen wat op te smeren helpt natuurlijk niet. De oorzaak van het kapot gaan moet weggenomen worden

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 16:00

jeeej jullie kunnen toch normaal reageren , doe het anders niet de mensen die gewoon gereageert hebben tnxs! het is toch mijn pakkie an als ik soms in de mond zit, weet zelf ook wel dat niet slim is!
tis geen afzeik forum...?!
mzzl

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:04

sorry hoor, maar je vraagt toch om hulp? dan zeggen de mensen wat je kunt doen en je moet laten en dan is het nog niet goed Verward

ik ga mee met de anderen, niet rijden of iig niet in de mond zitten als die mondhoeken nog kapot zijn, behandel ze met vaseline,zoek een goed bit en blijf uit de mond

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:29

Je kunt wel zeuren dat mensen normaal moeten reageren,maar eigenlijk vind ik dat jijzelf de enige bent die raar doet.
Ze willen toch alleen maar helpen?
En door die ene zin van Flair dat je er ook om moet denken dat je zelf rustig moet doen met je handen,hoef je je ook niet meteen aangevallen te voelen!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:30

en misschien is nederlands typen ook een optie voor starletta; msn taal is niet toegestaan op bokt

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 16:33


starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 16:34

jezus wat zijn jullie een stel zat zeikers heeej eruhgggggggg!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:36

Een paard dat normaal niet gewend is aan een bit zal eelt moeten kweken in zijn mondhoeken. Dus dan is het soms niet anders dan dat je af en toe open mondhoeken hebt. Je kunt lipbalm krijgen wat je erop kunt smeren, en als het echt open ligt even een tijdje rustig aan doen. Zorg ervoor dat er geen reden is dat hij moeilijk kan doen met zijn mond (wanneer is voor het laatst de tandarts geweest?) en dat je verder een goed passend bit en een goed passend hoofdstel hebt, en dat alles goed op maat zit. Een andere oplossing tegen zere mondhoeken zijn bitringen, of een D-trensje.
En voor de rest: rustig met je handen. Het bit is zo hard al je handen het maken.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:36

voel je toch niet zo aangevallen, jij vraagt om advies en hulp, dan geven we advies en dan is het nog niet goed?
voordat je een berichtje plaatst moet je dus even nadenken of je wel negatieve reacties wilt krijgen, die krijg je namelijk altijd wel. en mijn mening is dat je van negatieve reacties alleen maar kunt leren

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:38

Starletta is volgens profiel een man, en aan zijn interesses te zien middenin zijn puberteit. Ik denk dat we het hier te maken hebben met iemand die aandacht zoekt....Ik zou voorstellen dat we het topic verder ignoreren?

starletta

Berichten: 140
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: woonplaats??? slaapplaats bedoel je ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 16:46

jezus waar slaat dat nou weer op, sneu he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:58

Cassidy schreef:
Een paard dat normaal niet gewend is aan een bit zal eelt moeten kweken in zijn mondhoeken. Dus dan is het soms niet anders dan dat je af en toe open mondhoeken hebt.


Eelt?
Als ik dit hierboven lees, dan is het net alsof het normaal is als de mondhoeken van je paard open gaan? Volgens mij hoort het niet, in geen geval.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 17:00

Hoeveel jonge paarden heb jij ingereden Lovely? Ik zeg ook niet dat ze het allemaal krijgen? Ik zeg ook niet dat ze allemaal door het "open mondjoekstadium moeten". Maar voel de mondhoeken van een paard dat nog nooit een bit heeft ingehad, en voel de mondhoeken van een paard dat regelmatig een bit heeft ingehad, en dat nog steeds krijgt. En vertel me dan niet dat je geen verschil voelt.