ervaringen met KN zadel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:54

Ik ben superblij met mijn KN Party!! Heb hem over kunnen kopen van iemand die er rugpijn van kreeg...Past tot nu toe overal goed op en zit super(hij is wel wat hard, maar ik rijd toch geen uren achter elkaar Haha! )!

Veel fijner dan mijn Kieffer *LOL*
Ainsley is trouwens ook fijn, daar heb ik een superfijn springzadel van en het dressuurzadel waar ik een paar keer mee gereden heb zat ook fijn. Maar ik blijf toch met mijn KN dressuren Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 21:59

Oef, zeg niet van die enge dingen *LOL* Ainsley zadels zijn van die vreselijke kruizenkruipers . Als ik daar een uurtje (of langer) op moet zitten, dan kan ik de volgende dag niet rijden. Ik zweer echt bij m'n KN Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 22:27

Ik vind persoonlijk KN niet zo fijn zitten, maar volgens mij is het ook een zadel waar mensen met lange dunne benen het best op kunnen zitten. Het heeft mij teveel wrongen en je wordt teveel in een houding gedrukt.

Ik zweer bij Passier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 00:18

Dat is niet mijn mening, maar misschien behoor ik wel tot het lang-dun-benig-mensenvolk Haha! Ik vind dat juist van Ainsley zadels, daar word je echt in "opgesloten" . Vind ze erg onplezierig zitten. Ik val geloof ik in herhaling Bloos

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:26

Pipo schreef:
Ik vind persoonlijk KN niet zo fijn zitten, maar volgens mij is het ook een zadel waar mensen met lange dunne benen het best op kunnen zitten. Het heeft mij teveel wrongen en je wordt teveel in een houding gedrukt.

Ik zweer bij Passier!!


Heb een Passier Grand Gilbert gehad. Heerlijk zadel.
Daarna het KN zadel.... nee dank je wel, nooit meer.
Daarna de County 2000, super zadel, maar lag helaas niet zo goed meer op Peru zijn rug.
Nu een Daaleman: YEH !!!! Haha!

Heb nu ook nog een Ainsley veelzijdigheid liggen voor Sando. De County lig niet op sando vanwege zijn schoft. )welke schoft).....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 18:25

Picasso schreef:
Dat is niet mijn mening, maar misschien behoor ik wel tot het lang-dun-benig-mensenvolk Haha! Ik vind dat juist van Ainsley zadels, daar word je echt in "opgesloten" . Vind ze erg onplezierig zitten. Ik val geloof ik in herhaling Bloos


ainsley is verschrikkelijk, dat ben ik met je eens, nog veel erger dan een kn

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-03 20:36

bedankt voor alle reacties, ik print ze uit en dan geef ik ze, ze was tot nu toe erg blij dat de meeste er goede ervaringen mee hebben.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:49

picasso schreef:
Dat is niet mijn mening, maar misschien behoor ik wel tot het lang-dun-benig-mensenvolk Ik vind dat juist van Ainsley zadels, daar word je echt in "opgesloten" . Vind ze erg onplezierig zitten. Ik val geloof ik in herhaling


Waarschijnlijk scheelt het dat mijn ainsley een springzadel is met een vlakke zit *LOL* Dan zit je niet zo snel opgesloten Haha!
Dat dressuurzadel vond ik wel fijn zitten, maar daar heb ik maar drie keer 20-30 minuten meegereden. Niet genoeg om ergens last van te krijgen natuurlijk Knipoog

Volgens mij zijn pipo en ik het helemaal niet eens over zadels Tong uitsteken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 21:55

gomir schreef:
Volgens mij zijn pipo en ik het helemaal niet eens over zadels Tong uitsteken


Hoeft gelukkig ook niet he, smaken verschillen. Ook fijn voor de verschillende zadelmakers Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 22:01

En anders zouden de populaire zadels ook zo vreselijk duur worden Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 23:45

Heb vandaag bij Divoza even proefgezeten op hun grootste maat, de 17,5 inch. (ja in die katalogus staat anders, maar KN produceert niet groter dan 17,5 inch)...
Daar passte ik met mij 18 inch billen dus echt niet lekker tussen....
Kn is dus niet voor stevige korte dametjes....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 10:20

Heb je nog op andere zadels gezeten ?

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 12:34

Zelf heb ik ook hele goede ervaringen met KN.

Voor ik een KN zadel kocht, heb ik op een kieffer gereden. Na een half jaar was ik het zadel helmaal zat. Voor mijn gevoel zat het zadel voor geen meter meer.
Daarna ben ik over gestapt op een Clif Barnsby zadel. Dat zat wel heel lekker. Helaas is daarna mijn paard ingeslapen, en op mijn houdige paard, pasten het zadel niet, dus weer verkocht.

Ik heb een tijdje op een Ansly gereden. Ik heb nog nooit mijn kont stuk gereden, maar na 2 dagen op het Ansly zadel gebeurden het toch echt. Ik ben er nooit meer opgestapt, echt een vreselik zadel.
Daarna nog een stübben geprobeerd (zowel spring als dressuur), een leyda streik zadel, Jos lansink (spring), en daarna een KN zadel.
Op het KN heb ik 3 maanden rong gereden, en daarna mijn eigen KN gekocht!! Tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt. Iedere keer als ik een paard van iemand anders heb gereden ben ik toch weer erg blij met mijn KN zadel.

Verder vind ik Kentaur (veelzijdig) ook erg goed zitten, alleen wat harder dan het KN.
Wintec heb ik ook wel eens op gereden, daar werd ik statisch van. Als ik dan mijn paard aanrakten, was hij er niet zo blij mee.

Je hebt ook zo'n veelzijdig zadel met een witte rand over de achterkant van het zadel (ben even de naam kwijt), maar die zit ook erg goed. Een tikki hard, maar wel hele lekkere knie en kuit wrongen.

A good horse is never a bad color.......

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 13:58

Ik vind een KN dus weer verschrikkelijk, veel te breed, net als of je opgerekt wordt aan de onderkant. Lips are sealed
Ik rij altijd met een Kieffer en vind dat zadel prima, Prestige kan ik ook wel mee rijden, maar niet te lang (hard), hoewel Kieffers ook best hard zijn. De Barnsby AvG vind ik wel een aanrader voor als je lekker zacht wil zitten..

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-03 14:00

ze heeft al een KN zadel op de proef gehad en dat beviel wel, maar ze is dus benieuwd naar andere ervaringen met dit zadel.

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:24

Mijn KN netje>>>heerlijk zadel!! Haha!
Afbeelding

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 20:48

toch zit er veel verschil in. Heb een 43 cm, is niet zo gangbaar bij de KN zadels. Die zweetbladen zijn ook korter. Volges mij is zelfs de zitting een heel stuk smaller! en das nou net wak met mijn korte pootjes nodig heb.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 21:37

Ik heb ook een Kndressuur zadel. Ik heb het nu ongeveer 2 jaar schat ik. het is een 2ehandsje van nu 10 jaar. Ik vind het een heel fijn zadel, dat goed zit en ligt en er nog prima uitziet. Weet niet welk type het is, maar ik vind persoonlijk dat ik hierdoor niet in een houding word gedwongen. Zelf ben ik ook niet zo lang en niet bepaald dun.

Wat Rhijnauwen heeft met Knzadels, heb ik met Ainsleyzadels, die 'zie' ik vaak terug komen in de houding van de ruiter. Beetje stijf. heb er zelf ook een keer op gereden maar zat veel te stijf in 1 houding gedrukt.

Maar net als met veel dingen, het is een hele persoonlijke smaak en het is ook zeer belangrijk dat het goed op de rug van het paard ligt

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Re: ervaringen met KN zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:48

Ik ben zeer te spreken over mijn KN.
Ik had hiervoor een Kieffer die ik voor mijn jonge paard head gekocht maar deze is eruit gegroeit dus moest ik een ander zadel voor haar aanschaffen.
Een vriendin van mij heeft ook een KN en daar heb ik mee gereden.
De eerste keer had ik een zere kont maar daarna zat ik als een huis.
Je wordt naar mijn mening licht in de juiste houding gedrukt maar overdreven zoals bij de Ainsley (heb ik jaren mee gereden).
Moet wel zeggen dat het zadel idd wat meer bovenop mijn paard ligt maar toch schuift het niet, ligt het als een huis en mijn paard loopt er zelfs makkelijker door.
ja hier een KN fan!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: ervaringen met KN zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:16

Heel oud topic en daarom een slotje.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, lazy, Nalonyda, Poldermenner, Prince, Trendiction en 36 bezoekers